Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 nov 2024, 23:44

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2011, 23:05 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Indlæg: 349
Geografisk sted: Ebeltoft
lqs skrev:
http://bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=44518 nej hør nu, feltet viser for meget!

Til den oplysning, har jeg følgende sammenlignende rul:
Med u-ændret opsætning af turbo og styrebox med 1 års mellemrum:
Audi 2.2 l Ur-quattro:
21/05/2011 Natmek. 558,1 Hk@7182 rpm 574,7Nm@6268rpm
men rpm indtastes senere - så fejl her
08/05/2010 VAE Slagelse 555,9Hk@7294 rpm 557,1Nm@6264 rpm
så det er ikke den store afvigelse.

_________________
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 sep 2011, 05:42 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
prøv at skan de to udskrifter ind. det er jo fantatisk at de to målinger ligger så tæt. vil også påstå at held/tilfældighed har sin del at sige!
sådan noget som ladetryk, er nok reelt ikke så stabilt som man forestiller sig.
så er der lige den med lufttrykket og hvordan (eller om...) der er korrigeret for samme.
kratige turbobiler er meget svære at lave rulninger på, hvor kurverne ligger lige oven i hinanden. en standard sugebil var nok en hel del nemmere. det er i hvert fald min påstand.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 sep 2011, 05:46 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
vi skal lige være enige om at det ikke er mig, der påstår OTTO måler forkert. eller for meget. eller for lidt.
det tror jeg nemli ikke han gør. faktisk er jeg sikker på at han for hver en pris prøver at lige kunderne et seriøst resultat, som han kan stå inde for.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 sep 2011, 08:52 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Indlæg: 349
Geografisk sted: Ebeltoft
lqs skrev:
vi skal lige være enige om at det ikke er mig, der påstår OTTO måler forkert. eller for meget. eller for lidt.
det tror jeg nemli ikke han gør. faktisk er jeg sikker på at han for hver en pris prøver at lige kunderne et seriøst resultat, som han kan stå inde for.
MVH søren

Nej det var ikke din påstand - det var det de talte om i den tråd, du henviste til.

Det er ikke så lige til at sammenligne kurverne, da de er i forskellig målestok. Lufttryk er angivet til henholdsvis 1008mB og 1013mB
Lidt forskellig totaludveksling (havde jeg de samme hjul på - nej)

Hmm Jeg synes ikke, jeg kan uploade attachments -

_________________
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 okt 2011, 12:42 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
Captain Slow skrev:
tak for svar, ringer til dig tirsdag

TOYOTA COROLLA - SPLYNK - 01 og 02



(udelader 03 da jeg ikke har log for denne)


Sparkangle 27,7@0,9 bar :rock:

_________________
^ Der tages forbehold for trykfejl. ;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 okt 2011, 14:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
-Pedersen- skrev:
Captain Slow skrev:
tak for svar, ringer til dig tirsdag

TOYOTA COROLLA - SPLYNK - 01 og 02



(udelader 03 da jeg ikke har log for denne)


Sparkangle 27,7@0,9 bar :rock:


:rock: ???

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 okt 2011, 08:14 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Han mener nok det er rimelig aggressivt :P Lagde også mærke til du kører næsten samme tænding ved 0 bar som ved 0.9 bar

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 okt 2011, 12:09 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
44 grader @ 1bar/4000rpm er mere spøjst.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 okt 2011, 12:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
Captain Slow skrev:
Den slags blander jeg mig ikke i,,da jeg ikke ved en skid om det, lader min ms. mand om den slags :arrow:


Top
 Profil  
 
 Titel: Re:
Indlæg: 09 okt 2011, 15:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 maj 2006, 22:03
Indlæg: 105
Geografisk sted: Randers Egnen
HenrikGM skrev:
44 grader @ 1bar/4000rpm er mere spøjst.



I det felt Henrik GM referere til burde der stå 26grader iflg mine oplysninger.

Så der er vist "nisser" på spil i det log eller msq for den sags skyld.

Captain Slow ?

_________________
En gang med MegaSquirt, altid med MegaSquirt ;-)

E30 under tryk, og tilmed lovlig og godkendt.

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=621087


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team