Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 06 jan 2025, 03:41

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 52 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 09 jun 2009, 20:18 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Ravnen skrev:
vi har allerede klasseindelingerne klar


Må man se dem?

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel: ravnen
Indlæg: 09 jun 2009, 20:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 dec 2004, 22:23
Indlæg: 123
Geografisk sted: køpenhavn
Citat:
Tror du alle har den samme opfattelse vedr. din bil og ord som lovlig og synet m.v? nej det tror jeg ikke... og er min bil en gadebil hvis jeg vælger at montere en radio og bagefter køre til bageren i den?

Folk skal være mere end velkomne til at komme og checke min bil, har intet ændret fra fabrikken undtagen selve motorens indvendige stumper, kører enda med kat på.
Men vores to´s biler kan ikke sammenlignes da min er født som den står :wink:



Noget andet er at jeg vil med glæde være med til at få sat nogle klasser op, i siger bare til

_________________
Going for 11sek. and 500+bhp

4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jun 2009, 20:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
John Sahl skrev:
Ravnen skrev:
vi har allerede klasseindelingerne klar


Må man se dem?


inden længe... vi er nødt til at rette dem til for at gøre det nemmere for DHB at bruge dem.
Overordnet drejer det sig primært at indele klasserne på en logisk måde i forhold til folks ambitionsniveau, grundlæggende så drejer det sig om at der vil komme en Streetklasse med breakout for nummerpladebiler, en Outlawklasse for de hurtigere og mere modificerede biler, uden nummerplade krav, samt en unlimitedklasse for alle rørfront og rørrammebiler ligeledes uden nummerpladekrav...

detaljerne kommer senere...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jun 2009, 21:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 dec 2004, 22:23
Indlæg: 123
Geografisk sted: køpenhavn
fandt denne meget sjove kommentar fra manden som har vundet dhb lars husballe : "Ja til nogle nye regler, så biler som min skal køre mod biler i samme stil og ikke gadebiler"

_________________
Going for 11sek. and 500+bhp

4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jun 2009, 05:35 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 25 sep 2007, 19:27
Indlæg: 42
For mig lyder det som ca 3 klasser og hvis det er korrekt så rammer man vel ikke så bredt som man gør med de "street klasser" man bruger feks til DHB, Holeby og Sindal idag
Jeg vil nødigt se et snævre sortiment af klasser for så tror jeg at man graver sin egen grav
Men rigtig fint initiavtiv at arbejde for klasser uden nr plade krav i visse klasser


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jun 2009, 05:55 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
møffe skrev:
RaceX tilbage.

hvad blev der af dem der stod for racex i sin tid? det var nemt,hurtigt og billigt med sådan en weekend.

den baneansvarlige fra det sidste RaceX har siden arbejdet for BENJAMIN, bla med DHB!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jun 2009, 06:38 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 18 jun 2006, 12:50
Indlæg: 66
Geografisk sted: Højbjerg
Vågn nu op folkens.... Hele denne diskution handler om klasser som Ravnen flere gange har skrevet.

Hvad der så er mere tankevækkendeer at alt det arbejde og diskution om klasser har vi været igennem i Dragrace verden. Så hvorfor blive ved med at fast holde denne underlig holdning om at differentiere mellem dragrace og street race.

Den eneste virkelig forskel er i min øjne om der er lim på banen eller ej, men det er en anden diskution.

Så i stedet for at opfinde den dybe tallerken igen hvorfor så ikke kigge lidt på alt det arbejde der er lavet omkring dette. En anden gevinst er jo også at så biver det lettere for folk at kører hos forskellige arrangerører hvis alle kunne blive enige om de samme regle sæt.

Hvis i mangler inspiration kan jeg henvise til SRIF eller NDCD. NDCD's reglsæt/ Klasse indelinger er ud sprunget af SRIF's. Som i sidste ende kommer fra NHRA.

Og Jo der er masser af plads til gadebiler og nummerpladebiler i disse regle sæt, forskellen er bare at der ikke er krav om dem.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jun 2009, 06:49 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
hej SUNE du er jo tidligt oppe! men vågen? næppe...
SFI/NHRA til moderne biler? det duer bare ikke. der er mange tråde her på denne side, der viser dette klart. det er ikke derfra løsningen kommer.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jun 2009, 06:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
den her kan evt lynlæses...http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=20867


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jun 2009, 07:03 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 18 jun 2006, 12:50
Indlæg: 66
Geografisk sted: Højbjerg
lqs skrev:
hej SUNE du er jo tidligt oppe! men vågen? næppe...
SFI/NHRA til moderne biler? det duer bare ikke. der er mange tråde her på denne side, der viser dette klart. det er ikke derfra løsningen kommer.
MVH søren


Søren, Der kørers masser af forhjuls seiere med hypermoderne biler i USA.

Jeg går ud fra at du henviser til den ælle olde diskution om startkrans afskærming og kadanfangring.
Hvis det er tilfældet, så er der kommet regler, der tillader at folk selv bygge disse hvis det ikke er muligt at finde en SFI komponent.

Så vidt jeg husker blev det med alt tydelighed bevidst, tidligere på året at det ikke bare er pjat med disse sikkerhed komponeter. Der var en forhujlstrækker der sprang startkransen på vandel i foråret, der skete heldigvis ikke nogen person skade.


MEN, alt andet lige så sagde jeg ikke at man skulle kopiere alle de stående regler, men blot at det ville være smart at hente inspiration der, for at måske komme i nærheden af dem, for blandt andet at gøre det letter for kørerne.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 52 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team