Må man se dem?Ravnen skrev:vi har allerede klasseindelingerne klar
korrupt DHB 09
Redaktør: Moderatorer
- John Sahl
- Admin

- Indlæg: 2105
- Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
- Geografisk sted: Borup
- Kontakt:
-
cossiemanden
- Medlem
- Indlæg: 123
- Tilmeldt: 14 dec 2004, 22:23
- Geografisk sted: køpenhavn
- Kontakt:
ravnen
Folk skal være mere end velkomne til at komme og checke min bil, har intet ændret fra fabrikken undtagen selve motorens indvendige stumper, kører enda med kat på.Tror du alle har den samme opfattelse vedr. din bil og ord som lovlig og synet m.v? nej det tror jeg ikke... og er min bil en gadebil hvis jeg vælger at montere en radio og bagefter køre til bageren i den?
Men vores to´s biler kan ikke sammenlignes da min er født som den står
Noget andet er at jeg vil med glæde være med til at få sat nogle klasser op, i siger bare til
Going for 11sek. and 500+bhp
4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710
4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710
- Ravnen
- Mester Medlem
- Indlæg: 2340
- Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
- Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
- Kontakt:
inden længe... vi er nødt til at rette dem til for at gøre det nemmere for DHB at bruge dem.John Sahl skrev:Må man se dem?Ravnen skrev:vi har allerede klasseindelingerne klar
Overordnet drejer det sig primært at indele klasserne på en logisk måde i forhold til folks ambitionsniveau, grundlæggende så drejer det sig om at der vil komme en Streetklasse med breakout for nummerpladebiler, en Outlawklasse for de hurtigere og mere modificerede biler, uden nummerplade krav, samt en unlimitedklasse for alle rørfront og rørrammebiler ligeledes uden nummerpladekrav...
detaljerne kommer senere...
corvus terrae terror...

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
-
cossiemanden
- Medlem
- Indlæg: 123
- Tilmeldt: 14 dec 2004, 22:23
- Geografisk sted: køpenhavn
- Kontakt:
-
Elnef
- Nyt Medlem
- Indlæg: 42
- Tilmeldt: 25 sep 2007, 20:27
For mig lyder det som ca 3 klasser og hvis det er korrekt så rammer man vel ikke så bredt som man gør med de "street klasser" man bruger feks til DHB, Holeby og Sindal idag
Jeg vil nødigt se et snævre sortiment af klasser for så tror jeg at man graver sin egen grav
Men rigtig fint initiavtiv at arbejde for klasser uden nr plade krav i visse klasser
Jeg vil nødigt se et snævre sortiment af klasser for så tror jeg at man graver sin egen grav
Men rigtig fint initiavtiv at arbejde for klasser uden nr plade krav i visse klasser
-
sune
- Junior Medlem
- Indlæg: 66
- Tilmeldt: 18 jun 2006, 13:50
- Geografisk sted: Højbjerg
Vågn nu op folkens.... Hele denne diskution handler om klasser som Ravnen flere gange har skrevet.
Hvad der så er mere tankevækkendeer at alt det arbejde og diskution om klasser har vi været igennem i Dragrace verden. Så hvorfor blive ved med at fast holde denne underlig holdning om at differentiere mellem dragrace og street race.
Den eneste virkelig forskel er i min øjne om der er lim på banen eller ej, men det er en anden diskution.
Så i stedet for at opfinde den dybe tallerken igen hvorfor så ikke kigge lidt på alt det arbejde der er lavet omkring dette. En anden gevinst er jo også at så biver det lettere for folk at kører hos forskellige arrangerører hvis alle kunne blive enige om de samme regle sæt.
Hvis i mangler inspiration kan jeg henvise til SRIF eller NDCD. NDCD's reglsæt/ Klasse indelinger er ud sprunget af SRIF's. Som i sidste ende kommer fra NHRA.
Og Jo der er masser af plads til gadebiler og nummerpladebiler i disse regle sæt, forskellen er bare at der ikke er krav om dem.
Hvad der så er mere tankevækkendeer at alt det arbejde og diskution om klasser har vi været igennem i Dragrace verden. Så hvorfor blive ved med at fast holde denne underlig holdning om at differentiere mellem dragrace og street race.
Den eneste virkelig forskel er i min øjne om der er lim på banen eller ej, men det er en anden diskution.
Så i stedet for at opfinde den dybe tallerken igen hvorfor så ikke kigge lidt på alt det arbejde der er lavet omkring dette. En anden gevinst er jo også at så biver det lettere for folk at kører hos forskellige arrangerører hvis alle kunne blive enige om de samme regle sæt.
Hvis i mangler inspiration kan jeg henvise til SRIF eller NDCD. NDCD's reglsæt/ Klasse indelinger er ud sprunget af SRIF's. Som i sidste ende kommer fra NHRA.
Og Jo der er masser af plads til gadebiler og nummerpladebiler i disse regle sæt, forskellen er bare at der ikke er krav om dem.
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
den her kan evt lynlæses...http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=20867
-
sune
- Junior Medlem
- Indlæg: 66
- Tilmeldt: 18 jun 2006, 13:50
- Geografisk sted: Højbjerg
Søren, Der kørers masser af forhjuls seiere med hypermoderne biler i USA.lqs skrev:hej SUNE du er jo tidligt oppe! men vågen? næppe...
SFI/NHRA til moderne biler? det duer bare ikke. der er mange tråde her på denne side, der viser dette klart. det er ikke derfra løsningen kommer.
MVH søren
Jeg går ud fra at du henviser til den ælle olde diskution om startkrans afskærming og kadanfangring.
Hvis det er tilfældet, så er der kommet regler, der tillader at folk selv bygge disse hvis det ikke er muligt at finde en SFI komponent.
Så vidt jeg husker blev det med alt tydelighed bevidst, tidligere på året at det ikke bare er pjat med disse sikkerhed komponeter. Der var en forhujlstrækker der sprang startkransen på vandel i foråret, der skete heldigvis ikke nogen person skade.
MEN, alt andet lige så sagde jeg ikke at man skulle kopiere alle de stående regler, men blot at det ville være smart at hente inspiration der, for at måske komme i nærheden af dem, for blandt andet at gøre det letter for kørerne.
