Slavteren skrev:
mhs til min situation.. helt sikkert at jeg kunne stå værre i andre lande, men
1: det gør jeg ikke, jeg står i et land hvor alle blir brandbeskattet med folk som mig som undskyldning!!
... og har grundet brandbeskatningen en bedre stilling end i lande med lavere beskatning...
Forstå mig ret - jeg føler sgu' med din situation - men et eller andet sted er det hverken regeringens eller de højtlønnedes skyld.
Om det er din arbejdsgivers skyld vil jeg ikke komme ind på, for jeg kender ikke tilfældet - men man kunne jo vove den påstand at det allermest primært er mega sort uheld for dig.
Retfærdigt? Næh - stensikkert ikke - men svært at ændre/udbedre/gøre noget ved - "'cause it's a fact of life that bad things happen to good people".
Citat:
2: jeg ville i mange andre lande være BEDRE stillet, ved mulighed for at tage retens vej til en erstatning for tabt arbejdfortjeneste, men ikke i vidunderlige retfærdige danmark.
Mja - jeg forstår hvad du siger. Jeg er dog ikke enig - men synes dog at det er en helt anden diskussion.
Citat:
at folk skal brandskattes for at have hænderne oppe af lommen, kan jeg sagtens være enig om er forkert, men at regningen skal betales af dem der i forvejen har meget lidt kan jeg aldrig blive enig i..
Kommer du til at sidde dyrere i det med den nye reform? (jeg ved at nogen gør - men ved ikke hvordan det ser ud for dig).
Pointen er bare lidt at fra hvor jeg står, så bliver det som sådan ikke betalt af dem der har meget lidt - de højest lønnede kan vi forhåbentligvis stadig være enige om afleverer flere kr. og ører hver måned ik'?
Finansieringen af planen er sigtet mod at finansieres af "mere gang i hjulene" på længere sigt. Dvs. igen dem med højere indkomst...