Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 09:38

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
hmm. at være selvstædig medføre lige så mange fordele som ulæmper, og er man fokuseret på ulæmperne så skal man nok ikke være selvstændig. en god leder forstår at man løfter bedst i folk, men man altid går forrest og løfter mest. timerne følger med belønningen. men de fleste kan trække sig tilbage og lade andre gøre arbejdet uden at blive gammel før tid hvis de er gode ledere. dårlige ledere kæmper mod strømmen og forstår ikke at lære fra sig og vidre give erafring og modtage fremtiden.

men det samme gælder i bund og grund i virksomheden Danmark, vi løfter i flok, de der ikke kan løfte må dog helst ikke blive så mange at dem der løfter bliver tynget af dem der ikke løfter. rent logik, så er der altid dem der er "sort seere" og tror de er født til at blive snydt og derved snyder før de bliver snydt. skatten er en forunderlig størrelse der giver os alle en stor frihed uden vi tænker over det, men mon ikke vi ville tænke over det hvis alle vores "goder" forsvandt?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
med en pæm risiko for at blive grillet godt og grundig:

har nogle af jer prøvet en overførselsindkomst for nyligt?

altså ikke sådan, pis der er en måned til næste job, men nede hvor bankkontoen er tom og huset er på kanten af tvang...

og hvor var alle de "goder" i snakker om da jeg smadredede mit knæ? bevares jeg fik da hele 30kg i erstatning erfter 3 år på overførselsindkomst pga en elændig sundhedssektor og mærkelige regler.. og en besked på at nu må du så klare dig selv, for du kan jo være chauffør på en varevogn hvis bare andre kan læsse af og på for dig :damn:

sådan set fra sidelinien kan jeg godt forstå at i har de holdninger, for det lyder sq ikke som om i har set det hele sådan lidt nedenfra. :grr:

ikke alle goder er en illusion, men der er saaatme mange af dem der er!

og inden jeg blir grillet for en politisk holdning: kan ikke få øje på en eneste hæderlig politiker der kender til tingenes virkelige sammenhæng, så stem hvad i vil, tror ikke på at det bliver markant anderledes i sidste ende, kun et spørgsmå om hvad skatter, afgifter og nedskæringer blir kaldt...

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Jeg tror ikke der er nogen der siger at systemet er perfekt.
Men jeg har to ting til dit indlæg:

1. Hvad er alternativet i en del andre lande? Jeg gætter på meget mindre, eller ingen erstatning, og meget mindre eller ingen overførselsindkomst. Visse steder kunne du også have stået med en monster hospitalsregning oveni.
Jeg betvivler ikke at det er en lortesituation for dig, og et eller andet sted skal jeg være helt ærlig at sige at jeg er glad for at det ikke er mig (jeg ville lyve hvis jeg sagde andet, og det ville være respektløst).
Men du kunne have været behandlet væsentligt værre - og jeg tvivler faktisk på om der er mere end en håndfuld lande hvor du ville være behandlet bedre (min tese - jeg modbevises gerne).

2. Hvad angår størrelser på erstatninger, overførselsindkomster, ventetider, etc. - hvad har det så helt ærligt at gøre med hvad der er en rimelig skatteprocent?
Jeg er med til at skattekronerne går til den slags goder, men vi må også samtidigt skulle forholde os til at "topskat" ikke har en skid med "top" at gøre mere, men er blevet halvvejs allemandseje. At vi et af verdens højeste skattetryk. At vi skal have gang i økonomien. Og at det ikke er rimeligt at højere lønnede ikke bare afleverer et højere beløb af deres løn i skat, men saterme også en højere procentsats.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Det var ikke ment som et tude-indlæg, men mere som en reaktion på en stemning jeg syntes at mærke... meget præget af regeringens propaganda om maaaaser af arbejde, aaaale blir taget hånd om..

mhs til min situation.. helt sikkert at jeg kunne stå værre i andre lande, men

1: det gør jeg ikke, jeg står i et land hvor alle blir brandbeskattet med folk som mig som undskyldning!!

2: jeg ville i mange andre lande være BEDRE stillet, ved mulighed for at tage retens vej til en erstatning for tabt arbejdfortjeneste, men ikke i vidunderlige retfærdige danmark.

at folk skal brandskattes for at have hænderne oppe af lommen, kan jeg sagtens være enig om er forkert, men at regningen skal betales af dem der i forvejen har meget lidt kan jeg aldrig blive enig i..

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Slavteren skrev:
mhs til min situation.. helt sikkert at jeg kunne stå værre i andre lande, men

1: det gør jeg ikke, jeg står i et land hvor alle blir brandbeskattet med folk som mig som undskyldning!!

... og har grundet brandbeskatningen en bedre stilling end i lande med lavere beskatning...
Forstå mig ret - jeg føler sgu' med din situation - men et eller andet sted er det hverken regeringens eller de højtlønnedes skyld.
Om det er din arbejdsgivers skyld vil jeg ikke komme ind på, for jeg kender ikke tilfældet - men man kunne jo vove den påstand at det allermest primært er mega sort uheld for dig.
Retfærdigt? Næh - stensikkert ikke - men svært at ændre/udbedre/gøre noget ved - "'cause it's a fact of life that bad things happen to good people".

Citat:
2: jeg ville i mange andre lande være BEDRE stillet, ved mulighed for at tage retens vej til en erstatning for tabt arbejdfortjeneste, men ikke i vidunderlige retfærdige danmark.

Mja - jeg forstår hvad du siger. Jeg er dog ikke enig - men synes dog at det er en helt anden diskussion.

Citat:
at folk skal brandskattes for at have hænderne oppe af lommen, kan jeg sagtens være enig om er forkert, men at regningen skal betales af dem der i forvejen har meget lidt kan jeg aldrig blive enig i..

Kommer du til at sidde dyrere i det med den nye reform? (jeg ved at nogen gør - men ved ikke hvordan det ser ud for dig).
Pointen er bare lidt at fra hvor jeg står, så bliver det som sådan ikke betalt af dem der har meget lidt - de højest lønnede kan vi forhåbentligvis stadig være enige om afleverer flere kr. og ører hver måned ik'?
Finansieringen af planen er sigtet mod at finansieres af "mere gang i hjulene" på længere sigt. Dvs. igen dem med højere indkomst...

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Man kunne også foranledes til at sige, at bedre stillede ikke nødvendigvis ville stå i en bedre situation under lignende omstændigheder, især ikke med tanke på at de i de fleste tilfælde har noget mere at miste ved et evt. tab af arbejdsevne...

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

tjae, en med et bedre job VILLE stå bedre... jeg var i aktivering da det skete, og derfor blev det besluttet at siden jeg ikke havde noget arbejde, ville jeg jo aldrig komme til at gå glip af noget i fremtiden ( til trods for 3 uddanelser lige id af vinduet)

men igen, det var ikke et tude indlæg, mere en opfordring til at se ud over sin egen næse..

om reformen rammer mig? har jeg ikke undersøgt.. skal til at gå arbejdsløs igen om under en måned, så aaalt for mange ting om ørene til at jeg gider bruge energi på at finde ud af hvor meget jeg blir plukket...

men helt ærligt, tror i så at der kommer penge af ingenting? de penge skal skafffes et sted, og de gror ikke på træerne..

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem

mener du ikke at du skal til at søge arbejde om en måned?
eller hvordan?
MVH søren

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
lqs skrev:
eller hvordan?
MVH søren

Det er han da vel allerede i gang med.

.

Titel:
Moderator

lqs skrev:
eller hvordan?
MVH søren

Det er ikke helt samme måde man ser på problemerne/løsningerne, hva?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time