Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 apr 2025, 16:12

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Pensionister der handler om lørgagen, eller søndagen.
Hvad er der galt med mandag til fredag?

Landbrugsredskaber der bliver flyttet i myldertiden.
Folk der overhaler ovenstående uden at kigge i sidespejlet :evil:

En lastbil der overhaler en anden på en 2 sporet motorvej, blot fordi den bageste kan rende ca. 3 km/t mere på toppen. :roll:

Eftermonterede xenon pærer :evil: :grr:
De tumber burde tvinges til at kigge direkte op mod solen i minimum 5 minutter hver dag. :lee:

Et par ting der kan irritere mig.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Morten VJ skrev:
Pensionister der handler om lørgagen, eller søndagen.
Hvad er der galt med mandag til fredag?

Der er ik nogen at snakke med...

Morten VJ skrev:

Nu har landmænd altså også kone og børn og et liv. Hvis de kun har tid til at rykke deres maskiner i myldretiden, så lad dem.

Du kan først tillade dig at blive sur hvis han ik trækker ind engang i mellem, eller hvis der ligger nogen spassere foran og ik tør overhale.

Er du ik kommet foran inden for 10 mins så er førenen en spasser eller dine medtrafikanter er nogle klaphatte. Snit happens, og det kunne lige så vel være morfar i hans skoda 113 som kun køre 40 km/t

Morten VJ skrev:

Eller kigge frem når man selv køre traktoren/mejetærskeren. Det kan ik tælles på 2 hænder hvor mange gange jeg har trukket ud i rabatten med bremsen i bund fordi en eller anden tosse skal overhale, og er lige ved at smaske siden af traktoren og den modkørene bil.

Morten VJ skrev:
En lastbil der overhaler en anden på en 2 sporet motorvej, blot fordi den bageste kan rende ca. 3 km/t mere på toppen. :roll:

Lige som landmanden, levere de dine vare, og for Danmark til at køre. Uden dem ville du ik have andet end det du kan finde ude for vinduet.

Kort sagt, det der kan irritere mig er folk der brokker sig over at de skal slippe speederen og træde på bremsen, vente 30sek - 2 min, træde på speederen og aktivere fartpiloten.

Hvor mange gange på en køre tur fra Aalborg til Hensingør tror du at du slipper speederen for en lastbil? Og hvor mange gange gør du det så for en medtrafikant med trailer? Og en personbil?

Uhyggelidt nok er det lastbilen du slipper speederen mindst for.

Kør 10 mins før hjemme fra, det virker hvergang. Det eneste det ik virker mod er ulykker på vejene...
Men så kan man jo tage 10 af farten hvergang man møder et kampangeskilt. Og når man rammer 0 km/t, så kan man tænke lidt over det...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Senest rettet af klyfax 21 okt 2008, 19:53, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Mester Medlem

Altså, pas nu på blodtrykket :D Det var ikke det i skulle af med! Lidt af det er faktisk ret nødvendigt for jeres fortsatte virke!

Morten VJ skrev:

Altså, gi' lige manden en chance. Han sidder 8 timer dagligt bag det rat der. Hvis han så skal ligge og pendle bag en anden lastbil så han er nød til at regulere speederen fuld-gas eller lidt mindre gas hele tiden, så vil jeg da også forestille mig det var irriterende.
Hvis han så kan komme foran igen skal han bare flade speederen ud og nyde resten af hans arbejdsdag.

I mine øjne kunne man godt være en anelse mere hensynsfuld og tilgivende i trafikken - ville det ikke være en fornøjelse hvis vi kunne lade være med at stresse bag rattet egentlig?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
Runesm skrev:
Altså, pas nu på blodtrykket :D Det var ikke det i skulle af med! Lidt af det er faktisk ret nødvendigt for jeres fortsatte virke!

Morten VJ skrev:

Altså, gi' lige manden en chance. Han sidder 8 timer dagligt bag det rat der. Hvis han så skal ligge og pendle bag en anden lastbil så han er nød til at regulere speederen fuld-gas eller lidt mindre gas hele tiden, så vil jeg da også forestille mig det var irriterende.
Hvis han så kan komme foran igen skal han bare flade speederen ud og nyde resten af hans arbejdsdag.

I mine øjne kunne man godt være en anelse mere hensynsfuld og tilgivende i trafikken - ville det ikke være en fornøjelse hvis vi kunne lade være med at stresse bag rattet egentlig?

har selv kørt stor vogn, og i mine øjne er det ikke ham der overhaler der er problemet... så meget energi og tid spilder den anden bil ikke på lige at lette gassen de 20 sekunder det tager at overhale, det hele foregår let og smertefrit, og ingne farlige situationer.

i hvert fald en ting jeg selv altid har sat en ære i at overholde...

www.slavteren.tk

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vendsyssel
Runesm skrev:

Så sandt som det er sagt. Jeg havde selv Morten VJ's syn på overhalende lastbiler, indtil jeg selv begyndte at køre lidt. Lastbilchauffører er også en slags mennesker der gerne vil hjem på et tidspunkt, så kan man køre 3-5 km/t mere end den foran liggende lastbil, så vil man gerne det. + at chaufføren ofte har vogmandens/speditørens pisk svingende over sig...

Runesm skrev:

Igen enig. Kører tit i Sverige og der møder man generelt ikke den egoistiske "fuck-alle-andre-bare-jeg-kommer-afsted" mentalitet, som de fleste danske trafikanter er i besiddelse af.

http://www.youtube.com/watch?v=Ncq9stPGb2E

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Læren af dette er hav altid nye dæk på lastbilen, så kommer man hurtigst frem :wink:
Spøg tilside, selfølgelig skal man kunne overhale, det er bare ikke lige altid lige hensigtsmæssigte tidspunkter der bliver gjort på.
Og her kommer en lille beregning
hvis man kan køre 5 km/t stærkere end den foran kørende, så bliver det til 40 km mere om dagen regnet over en 8 timers dag.
Hvilket svarer til en tidsbevarelse på
27 minutter over 8 timer hvis man kan holde den konstante hasigheds forskel, med forbehold over for en fejlberegning eller 2!

Mig først den havde jeg helt glemt :oops:
Flettereglen betyder at de andre kan flette ind bag mig :!:
For et stykke tid sigen så jeg to der var kommet op at slås.
Da de havde forskellige meninger om flettereglen :damn:

Hvorfor skal jeg køre i inderste spor, når jeg kører den lovbefalede hastighed :roll:

Og den her oplever jeg hver dag jeg kommer fra en mindre vej og skal dreje til venstre ud på en større vej, 300 meter længere nede af den større vej er der et lyskryds.
Men det er åbenbart viktiger for ca. 80 % af bilisterne at komme hurtigst muligt ned for at holde for rødt.
Istedet for at slippe en anden bil ud i trafikken :twisted:

Desværre er det mig mentaliteten, der styrer i trafikken.
Og jeg/mig er også blevet påvirket af dene mentalitet.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: fyn kerteminde
Morten VJ skrev:

MVH

Morten

:D
Hehe - og jeg har lige været med til at hente en mejetærsker fra falster - tårs - spodsbjerg og hjem til kerteminde....
MEGA mange biler over de 3 broer ved svendborg, kørte BAG tærskeren...
Top underholdning og se hvor mange der kunne knytte en hånd, ja enda nogen der strittede med en finger.... dyttede og blinkede...
Ja det er jo ikke lige frem dem der sidder i mejetærskeren som bestemmer hvor hurtigt den egentlig MÅ køre!!!
TÅLMODIGHED!!!!!
Havde det været en ambulance med blink havde jeg holdt ind til siden....
Tror det langt hen af vejen handler om at man bare ikke har tid til at vente på noget som helst... mvh peter som har købt en microbølgeovn fordi sutteflaskerne skal varmes NU... :wink:

Titel:
Medlem

folk der ringer efter en ambulance kl 03 om natten fordi de har næseblod.

folk der har en sær ide om de skal katastrofebremse når de ser en ambulance med udrykning i bakspejlet.

hey kælling, du skal gi' plads og OM NØDVENDIGT bringe dit køretøj til standsning.

slipsedyr i smarte biler der tror at fordi de er pisse smarte på jobbet, så kan de også være smarte i trafikken.

og allermest !!! træt af den lortekøter som tid efter anden tømmer ryggen i min have.

mvh

Martin

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i det mørke
Det er sku gået lidt galt i trafikken :roll:

150 km/t i regnvejr, med 5 meter til den forankørende..3-4 biler på række, åbenbart en voldsomt behov for at komme ud og lave penge, siden livet ikke længere er det vigtigeste.

Eller :

:grr: til den fagg0t i en Q7 som mente jeg sku ind i inderbanen NUUUU!! da jeg kun kører 150-agtigt, så derfor ku jeg ku lige smutte ind imellen 2 lastvogne..hej-hej slipsenar, dejligt at starte dagen med Xenon svejseøjne fra en febrilsk betjent fjernlys stilk..de højst 2 Meter fra bagenden :ha:

Dejligt med denne tråd..dog.. keep'em coming..meget terapeutisk :mrgreen:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
sider lige og er enormt træt af at ha et arbejde jeg er glad for, men ikke kan leve af... :cry:

www.slavteren.tk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time