Læren af dette er hav altid nye dæk på lastbilen, så kommer man hurtigst frem
Spøg tilside, selfølgelig skal man kunne overhale, det er bare ikke lige altid lige hensigtsmæssigte tidspunkter der bliver gjort på.
Og her kommer en lille beregning
hvis man kan køre 5 km/t stærkere end den foran kørende, så bliver det til 40 km mere om dagen regnet over en 8 timers dag.
Hvilket svarer til en tidsbevarelse på
27 minutter over 8 timer hvis man kan holde den konstante hasigheds forskel, med forbehold over for en fejlberegning eller 2!
Mig først den havde jeg helt glemt
Flettereglen betyder at de andre kan flette ind bag mig
For et stykke tid sigen så jeg to der var kommet op at slås.
Da de havde forskellige meninger om flettereglen
Hvorfor skal jeg køre i inderste spor, når jeg kører den lovbefalede hastighed
Og den her oplever jeg hver dag jeg kommer fra en mindre vej og skal dreje til venstre ud på en større vej, 300 meter længere nede af den større vej er der et lyskryds.
Men det er åbenbart viktiger for ca. 80 % af bilisterne at komme hurtigst muligt ned for at holde for rødt.
Istedet for at slippe en anden bil ud i trafikken
Desværre er det mig mentaliteten, der styrer i trafikken.
Og jeg/mig er også blevet påvirket af dene mentalitet.
MVH
Morten