@ Ravnen
Jeg prøvede for sjov skyld at se denne klasse ud fra et streetrace synspunkt - og det bliver ikke en klasse som vi umiddelbart påtænker at lave under streetrace forhold.
Men i NDCD, DCD regi eller som selvstændig promotor klasse mener bestemt den lyder spændende og pist væk er alle mine bemærkninger !
Lattergas, Trykladning m.v. tilladt. 
Relevant i en streetracer 
Pumpe benzin, E15/E85, Racer benzin, tilsætningsstoffer (octanbooster m.v.)tilladt  
Ikke relevant i en streetracer 
Ren metanol, Nitrometan ikke tilladt. 
Ikke relevant i en streetracer  
Rørchassi ikke tilladt (f.eks. udskiftning af inderskærme foran) 
Ikke relevant i en streetracer  
Letning tilladt, sålænge det ikke svækker karossen. 
Relevant i en streetracer 
Styrtbøjle på biler hurtigere end 11.99 (6.99), samt åbne biler. se 87.4.5 
Kun styrtbøjle på alle åbne biler uanset tider 
Bur på biler hurtigere end 10.00 (6.40), samt åbne biler. se 87.4.6 
Relevant i en streetracer, men jeg tror vi skal ned på 9 sekunder, velvidenden at 50% af disse biler allerede har bur 
Bremseskærm på alle biler med sluthastighed hurtigere end 240 km/t. se DRT 4.8 
Ikke relevant i en streetracer  
Weeliebar ikke tilladt. 
Ikke relevant i en streetracer  
Bremser skal opgraderes i forhold til ydelse (mere herom) 
Relevant i en streetracer som ikke er standard, men det skal være nemt at kontrollere 
Ruder frit, dog skal forrude være original 
Ikke relevant i en streetracer  
Ombygning af kardan tunnel tilladt for tilpasning af koblingskåbe eller lignende sikkerhedsudrustning, samt kardan. 
Frit - men underlagt påbud fra teknisk kontrol og måske tidsbestemt 
Original torpedo væg & original gulv forbi stolene skal være tilbage på oprindelig plads. (tilslutning til ny kardan tunnel må foretages). 
Frit - men underlagt påbud fra teknisk kontrol og måske tidsbestemt  
Ombygning af bagramme tilladt for hjulhuse og evt.. 4-link. 
Frit - hvis det er synet og godkent og dermed påført registreringsattest    
Ombygning af hjulhuse bag tilladt. 
Frit - hvis det er synet og godkent og dermed påført registreringsattest    
Udbygning af skærme som alternativ til udbygning af hjulhuse tilladt sålænge bilens udseende ikke ændres i ekstrem grad. 
Frit - hvis det er synet og godkent og dermed påført registreringsattest    
Bagtøj frit. 
Frit - hvis det er synet og godkent og dermed påført registreringsattest   
Ved uafhængig bagtøj og ved forhjulstræk skal kardan/aksel fangere anvendes (mere herom) 
Frit - men underlagt påbud fra teknisk kontrol og måske tidsbestemt   
Motor må være på max 6 cyl, Wankel tilladt. 
Ikke relevant i en streetracer - alle er velkommen uanset motor 
Gearkasse fri. 
Frit - hvis det er synet og godkent og dermed påført registreringsattest   
Lyd dæmpning ifølge ET - regl. Udstødningssystem ifølge DRT 1.3.  
Ikke relevant i en streetracer - alle skal overholde den dB. grænse som der er givet tilladelse til i forbindelse med arrangementet 
Dæk godkendt for klassen deles ind i 2 grupper: 
Dæk: Slicks som er fabriksmærkede max 31.0/10.5-15W eller modsvarende "DOT"-slicks med maximalt 11,2 tomme anlægsflade (tread with). 
Dæk er et af de nemme steder at regulere tiderne, den tænker jeg meget over
Fri bredde for DOT mærkede dæk med rigtigt mønster. 
Relevant i en streetracer 
Ved smallere dæk end 10,5" må højden ikke overstige 30 tommer af sikkerhedsmæssige årsager. 
Den er jeg nødt til at gange og dividere på - mange streetracere kører på på f.eks. 8 x 20" hjul
Ombygning fra forhjulstræk til baghjulstræk samt for- eller baghjulstræk til firhjulstræk er tilladt i denne klasse. 
Frit - hvis det er synet og godkent og dermed påført registreringsattest  
I klassen gælder det at fremtoning og et originallignende udseende bibeholdes.  
Frit - hvis det er synet og godkent og dermed påført registreringsattest   
Minimumsvægt 8 cyl. med tryk og gas 1450kg. 
Minimumsvægt 8 cyl. tryk eller gas 1300 kg. 
Minimumsvægt 8 cyl. uden tryk 1000 kg. 
Minimumsvægt 5-6 cyl. med tryk og gas 1.250 kg. 
Minimumsvægt 5-6 cyl. med tryk eller gas 1.100 kg. 
Minimumsvægt 5-6 cyl. uden tryk 800 kg. 
Minimumsvægt 4 cyl. Med tryk og gas 1050 kg. 
Minimumsvægt 4 cyl. Med tryk eller gas 900 kg. 
Minimumsvægt 4 cyl. Uden tryk 700 kg. 
Minimumsvægt Wankel ? (kom med bud)
Godt nyt for Raceofficial.dk som så gratis stiller op med vægten   
  
(tallene er et udgangspunkt) 
Klassen deles ind i 3 undergrupper: 
RWD 
FWD 
AWD
Disse og andre klasser er der allerede i lovligt streetrace
/Hartvig