Feldthaus skrev:
- Ravnen
Nu tror jeg du misforstod min pointe med hensyn til vægt.
Generelt set er jeg for vægtgrænser, men hvis du nu skal have den ført ud i livet, så er det næste umuligt, hvis det bliver løsningen i flere klasser
Du har f.eks. 150 deltagere totalt i et arrangement, heraf skal bare de 50% på vægten. Du har så 150 x teknisk kontrol der tager ca. 2 min (hvis det er struktureret ordentligt) + 75 kontroller der tager 10 min.
Selv uden at regne færdig, så kan jeg godt se hvad det meste af et endags arrangement skal gå med og det er ikke ræs.
Hvis du nu bygger en bil til dit reglements forslag, kan den så køres igennem en synshal? (her tænker jeg kun på svejse arbejdet)
Hvis ikke, så mener jeg reglerne er forkerte.
Og ja, jeg spørger jer, da jeg ikke ved det.
Kan man kalde det streetrace hvis det er en bil, som er ændret så meget konstruktivt?
Skal det være indregistrerede biler?
Hvad med wheelie bars? (jeg mener ikke de skal være tilladt)
En lille bitte detalje: I stedet for at henvise til det svenske DRT, så henvis til det samme reglement, men bare på dansk.
Her er et lille link.
http://www.dasu.dk/media/filebank/org/tm_dragracing_2007.pdfKeep up the good work

Nu kommer vi jo igen ind på det med syn hvor jeg mener at 99% af de biler der stiller op i streetrace ikke ville kunne synes 5 min før de skal ud og køre, hvad skal vi gøre ved det - tja der er sådan set intet der kan gøres hvis du spørger mig, som jeg har sagt før mange mange gange så kan et syn ikke gradbøjes. Dette er en problemstilling der ikke sådan lige lader sig løse, hvilket også for mig vil sige at al snak om plader pt. er spild af tid.
Og ja gamle biler er nemmere at syne med modifikationer men er det rimeligt, vi kan jo logisk nok ikke alle køre i veteran biler eller Supra som på det nærmeste virker lige ud af boksen, så igen, min holdning er, hvis en kan, kan alle.
Jeg ved godt at det lyder en smule fordækt, men hvis stelnummer og nummerplade passer sammen så har arrangøren gjort sit, resten må være op til køreren...
MEN for min skyld kunne klassen under 10 sek. sagtens være for både indregistreret og uindregistrede biler, som jeg siger denne klasse er efter min mening et af måske flere forbindelsesled imellem "Streetrace" og "Dragrace" og skal kunne køre begge steder.
Mht. vægt kontrol så drejer det sig ikke om 150+ biler men måske 20-30 stykker pt., hvis der ikke er tid til at veje disse biler er der denne mulighed at man udpeger nogle betroede værksteder og lign. til denne opgave, vægten skal altid opgives vi arrangenmentsstart og ville i givet fald kunne kontroleres, enten ved i tvivlstilfælle at kontakte "vejeren" eller en kontrolvejning, hvis tallene ikke stemmer ja så ryger pointene.
Den med henvisningerene er en detalje og vil blive rettet.
Weelie bars er i givet fald kun nødvendigt hvis sikkerheds reglerene kræver det...
_________________
corvus terrae terror...
_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”