Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 mar 2025, 06:20

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 318 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 32  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2007, 16:12 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 26 jun 2007, 07:52
Indlæg: 72
Jeg er fint klar over at en V8 på 7,6 liter "lynhurtigt" leverer 1000hk, men har man nu en begrænsning i dækkene at de skal være "DOT" mærkede, og at FX 4-link (som jeg ikke har en kæft ide om hvad er, udelukkende at det hvist ikke er noget man laver på gade biler) og andre alternative hjulophæng ikke er tilladt. Så kommer den vel en naturlig begrænsning for hvor man hk man effektivt kan overføre til asfalten.
En strippet Camaro med en 800 punds motor ude i snuden må da have et helvedes bøvl med at få lage 1200heste i jorden, og det begrænser jo farten temmelig meget.

Tobias


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2007, 16:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
ToLa skrev:
Jeg er fint klar over at en V8 på 7,6 liter "lynhurtigt" leverer 1000hk, men har man nu en begrænsning i dækkene at de skal være "DOT" mærkede, og at FX 4-link (som jeg ikke har en kæft ide om hvad er, udelukkende at det hvist ikke er noget man laver på gade biler) og andre alternative hjulophæng ikke er tilladt. Så kommer den vel en naturlig begrænsning for hvor man hk man effektivt kan overføre til asfalten.
En strippet Camaro med en 800 punds motor ude i snuden må da have et helvedes bøvl med at få lage 1200heste i jorden, og det begrænser jo farten temmelig meget.

Tobias


Jep og er også temligt farligt, desuden er det forslag jeg kommet med baseret på de 10 sek. biler der allerede kører i DK, ydermere er der skelet en hel del til hvordan biler er konstrueret siden, lad os sige, 70erene med stiv bagaksel osv., f.eks. en escort fra 78 som Tingleff's kan på gaden helt legalt køre med 4 link, så ud fra devisen hvis en kan, kan alle og flere gør det allerede.
Som sagt, dette regelforslag vedrører de 10 sek. biler der kører i DK i dag, ikke streetracere over 11 sek., de regler findes allerede.

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2007, 17:17 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 26 jun 2007, 07:52
Indlæg: 72
Okay, så godt er jeg heller ikke inde i det tekniske.
Efter din bedste overbevisning, hvor hurtig en bil ville man så kunne bygge efter det reglementsforslag? Jeg ved godt at det er svært at spå om, men et kvalificeret bud?
Jeg har tidligere læst at Kiesa er blevet klokket til 9,xx sek i år, men hvor hurtigt vil det være teknisk muligt at køre efter det reglementsforslag?

Tobias


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2007, 17:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 nov 2007, 10:20
Indlæg: 151
Geografisk sted: Ølholm
- Ravnen

Nu tror jeg du misforstod min pointe med hensyn til vægt.
Generelt set er jeg for vægtgrænser, men hvis du nu skal have den ført ud i livet, så er det næste umuligt, hvis det bliver løsningen i flere klasser
Du har f.eks. 150 deltagere totalt i et arrangement, heraf skal bare de 50% på vægten. Du har så 150 x teknisk kontrol der tager ca. 2 min (hvis det er struktureret ordentligt) + 75 kontroller der tager 10 min.
Selv uden at regne færdig, så kan jeg godt se hvad det meste af et endags arrangement skal gå med og det er ikke ræs.

Hvis du nu bygger en bil til dit reglements forslag, kan den så køres igennem en synshal? (her tænker jeg kun på svejse arbejdet)
Hvis ikke, så mener jeg reglerne er forkerte.
Og ja, jeg spørger jer, da jeg ikke ved det.
Kan man kalde det streetrace hvis det er en bil, som er ændret så meget konstruktivt?
Skal det være indregistrerede biler?
Hvad med wheelie bars? (jeg mener ikke de skal være tilladt)

En lille bitte detalje: I stedet for at henvise til det svenske DRT, så henvis til det samme reglement, men bare på dansk.

Her er et lille link.
http://www.dasu.dk/media/filebank/org/tm_dragracing_2007.pdf

Keep up the good work :rock:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2007, 19:28 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Feldthaus skrev:
- Ravnen

Nu tror jeg du misforstod min pointe med hensyn til vægt.
Generelt set er jeg for vægtgrænser, men hvis du nu skal have den ført ud i livet, så er det næste umuligt, hvis det bliver løsningen i flere klasser
Du har f.eks. 150 deltagere totalt i et arrangement, heraf skal bare de 50% på vægten. Du har så 150 x teknisk kontrol der tager ca. 2 min (hvis det er struktureret ordentligt) + 75 kontroller der tager 10 min.
Selv uden at regne færdig, så kan jeg godt se hvad det meste af et endags arrangement skal gå med og det er ikke ræs.

Hvis du nu bygger en bil til dit reglements forslag, kan den så køres igennem en synshal? (her tænker jeg kun på svejse arbejdet)
Hvis ikke, så mener jeg reglerne er forkerte.
Og ja, jeg spørger jer, da jeg ikke ved det.
Kan man kalde det streetrace hvis det er en bil, som er ændret så meget konstruktivt?
Skal det være indregistrerede biler?
Hvad med wheelie bars? (jeg mener ikke de skal være tilladt)

En lille bitte detalje: I stedet for at henvise til det svenske DRT, så henvis til det samme reglement, men bare på dansk.

Her er et lille link.
http://www.dasu.dk/media/filebank/org/tm_dragracing_2007.pdf

Keep up the good work :rock:


Nu kommer vi jo igen ind på det med syn hvor jeg mener at 99% af de biler der stiller op i streetrace ikke ville kunne synes 5 min før de skal ud og køre, hvad skal vi gøre ved det - tja der er sådan set intet der kan gøres hvis du spørger mig, som jeg har sagt før mange mange gange så kan et syn ikke gradbøjes. Dette er en problemstilling der ikke sådan lige lader sig løse, hvilket også for mig vil sige at al snak om plader pt. er spild af tid.
Og ja gamle biler er nemmere at syne med modifikationer men er det rimeligt, vi kan jo logisk nok ikke alle køre i veteran biler eller Supra som på det nærmeste virker lige ud af boksen, så igen, min holdning er, hvis en kan, kan alle.
Jeg ved godt at det lyder en smule fordækt, men hvis stelnummer og nummerplade passer sammen så har arrangøren gjort sit, resten må være op til køreren...
MEN for min skyld kunne klassen under 10 sek. sagtens være for både indregistreret og uindregistrede biler, som jeg siger denne klasse er efter min mening et af måske flere forbindelsesled imellem "Streetrace" og "Dragrace" og skal kunne køre begge steder.
Mht. vægt kontrol så drejer det sig ikke om 150+ biler men måske 20-30 stykker pt., hvis der ikke er tid til at veje disse biler er der denne mulighed at man udpeger nogle betroede værksteder og lign. til denne opgave, vægten skal altid opgives vi arrangenmentsstart og ville i givet fald kunne kontroleres, enten ved i tvivlstilfælle at kontakte "vejeren" eller en kontrolvejning, hvis tallene ikke stemmer ja så ryger pointene.

Den med henvisningerene er en detalje og vil blive rettet.

Weelie bars er i givet fald kun nødvendigt hvis sikkerheds reglerene kræver det...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2007, 20:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 nov 2007, 10:20
Indlæg: 151
Geografisk sted: Ølholm
- Ravnen

Sikkerhedsreglerne kræver ikke wheelie bars.
Men hvis en bil har hestene til det, du har et 4 link bagtøj og til sidst, slicks i 10,5" så kan du, hvis asfalten er rimelig, let få bilen op på baghjulene. Man kan dog begrænse dette ved at forbyde transbrake, men det hjælper bare ikke ved manuel gearkasse. Jeg mener ved at forbyde wheelie bars, at det fremmer bilens "street appearence". Man bruger jo ikke ligefrem wheelie bars for at hente morgenbrød søndag morgen.
Jeg ved ikke om det har indflydelse på ET tiden, men det kan Morten måske svare på.

Med hensyn til syn, så mener jeg bare, at vi ikke ligefrem skal lave reglerne så man præmierer den der bedst til at omgåes reglerne i synshallen. (mere end vi allerede i forvejen gør) Jeg siger jo ikke at vi skal have synsfolk til at hjælpe os ved arrangementerne, men den med modificerede kardantunneler, den er måske lidt over stregen. Tjaaa jeg ved ikke, det er jo heldigvis ikke mig der skal bestemme det :D

Hvis i vil gennemføre vægtgrænser, så skal de kunne kontrolleres på banerne. Det nytter ikke noget, at man laver et reglement, som man ikke kan kontrollere på stedet. Ligesom man forbyder jo heller ikke f.eks. smedede stempler, for man ved at det er for omstændigt at kontrollere.

En helt anden ting:
Er vandindsprøjtning tilladt?
(Det er det ikke i dragrace)(den vil også være fristende at hælde metanol i)

Er det meningen at du ser denne klasse fyldt med biler der skal kunne køre både streetrace og dragrace?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2007, 20:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 sep 2007, 19:39
Indlæg: 192
Geografisk sted: Horsens
[quote="Feldthaus Man bruger jo ikke ligefrem wheelie bars for at hente morgenbrød søndag morgen.
Jeg ved ikke om det har indflydelse på ET tiden, men det kan Morten måske svare på.
[/quote]

På preppede baner har det stor betydning.
Den klasse som Ravnen forslår er jo bare Street 10,5", men i "forbudt for v8 udgave"
Min sidste racer (den matsorte) ville være perfekt til den - i med en v6 med dobbeltturbo og den vil køre meget stærkt.
Den grønne Consul i Sverige kørte 7sek tider (mener også at Popeye og måske også LP Racing gjorde i deres 69 Camaro'er - dog alle med v8 - Consulen med smallblock)
Jeg vil vove den påstand at en sådan klasse er for vild til de baner i
snakker om.
Jeg HAR kørt på Lindtorp med den matsorte (test) og der ville JEG ikke give fuld gas....
PS: ved siden af min 41 Willys står en 40 Willys med nummerplader OG wheeliebars - og jo Felthaus, det er godt at hente morgenbrød i en bil med Wheeliebars en søndag morgen - Street Respect du ved :rock: :lusket: :mrgreen:

_________________
when the light goes green - the bullshit stops..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2007, 21:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 nov 2007, 10:20
Indlæg: 151
Geografisk sted: Ølholm
morten jønsson skrev:
På preppede baner har det stor betydning.
Den klasse som Ravnen forslår er jo bare Street 10,5", men i "forbudt for v8 udgave"

Jeg vil vove den påstand at en sådan klasse er for vild til de baner i
snakker om.
Jeg HAR kørt på Lindtorp med den matsorte (test) og der ville JEG ikke give fuld gas....
PS: ved siden af min 41 Willys står en 40 Willys med nummerplader OG wheeliebars - og jo Felthaus, det er godt at hente morgenbrød i en bil med Wheeliebars en søndag morgen - Street Respect du ved :rock: :lusket: :mrgreen:


Hvornår kommer du til Tørring en søndag morgen med wheelie bars efter morgenbrød, for det vil jeg sgu´ godt se :wow: :D

Kan godt se, at den ligner 10,5" klassen, og det er også derfor at jeg gerne vil have dig draget ind i diskutionen igen. Du har jo kørt i den klasse med en bil som kunne klare sig!
Jeg ville egentlig gerne begrænse den mere rent teknisk, f.eks. kun "gade benzin" og andre tiltag, som kan begrænse klassen. Ikke kun for sikkerheden, men også for at bilerne ikke skal blive til 1.000.000 kr. projekter. Synes det er fedt, at der er nogle som vil stoppe rigtig mange penge i en overfed bil, men af hensyn til jævnbyrdigheden, så mener jeg at man bør forsøge at eliminere denne forskel en smule.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2007, 21:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 sep 2007, 19:39
Indlæg: 192
Geografisk sted: Horsens
Ja - men du må¨ikke spørge mig til råds ang Street klassen.
Jeg (og Torben TSS) har brugt 2 år af vores liv (og XXX.XXX,- af mine penge) til at bygge den bedste bil i Europa (ja ja - selvtilliden fejler ikke noget) fordi jeg mener at det er DEN fedeste dragraceklasse. For satan - gadebilslignende biler der kører 7sek og +250 kmt over stregen med skærmen ude - det bliver sku da ikke bedre... :lusket:
Men klassen bliver bare mindre og mindre. Ingen vil køre i den, alle vil køre Pro Street. Hvorfor? jeg ved det simpelthen ikke. :roll:
Så nu er lortet solgt...
Jeg starter forfra, med en gadebil - så må vi se om i får lavet en klasse til biler med V8 - men ellers er der jo nok af løb at køre til så snart der er nummerplader på. Da jeg mødte Elnef i år til Black Race, var det hans løb nr 8.... :shock:

_________________
when the light goes green - the bullshit stops..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2007, 22:08 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Men hensyn til "gadebenzin", er det nemt og kontrolere.
Da det jo var ulovligt med andet til DHB, men vil påstå STOR del og deltagere kørte med lidt "tilsætning" i benzin..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 318 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 32  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team