Lige en update...
I forbindelse med xo2meter.dk race i Sindal den 23/8 var det lykkedes at få en af landets bedste racespeakere Christian Bruhn til at være speaker ved arrangementet.
Desværre viste det sig samtidig, at Christian er medlem af bestyrelsen for NDCD, og med udgangspunkt i bl.a. min kritik af det kommende Thisted arrangementet, betød dette at Christian måtte melde afbud for ikke at blive involveret i en interessekonflikt.
Efter jeg var blevet præsenteret for denne forklaring af arrangørerne, valgte jeg naturligvis straks at stille tidtagnings- og afviklingsopgaven frit, således at arrangørerne og dermed deltagere og publikum ikke skulle blive gidsler i en fuldkommen unødvendig interessekonflikt.
Dette tilbud blev straks afvist af arrangørerne, og det er samtidig en tillidserklæring som vi i Streetracing.dk og Racetiming.dk naturligvis er meget glade for.
Jeg valgte efterfølgende på eget initiativ at tage kontakt til Christian Bruhn for at få lagt låg på en eventuel uenighed. Vi fik os en rigtig god snak i en pæn og sobber tone, og heldigvis viste det sig at de mulige uoverensstemmelser bundede i nogle grundlæggende misforståelser og misfortolkninger.
I samråd med Christian skal jeg derfor her klart og tydeligt meddele:
1) Streetracing.dk, Racetiming.dk og jeg selv har ingen som helst interesse i at være i en interessekonflikt med NDCD eller nogen af de klubber og foreninger som NDCD laver løb sammen med - dette gælder ikke mindst det kommende arrangement på Thisted Lufthavn.
2) Når jeg på dette forum har givet udtryk for, at benytte DASU metoder imod arrangementet på Thisted Lufthavn med f.eks. henvendelser til de lokale Politimyndigheder, har det alene været med den hensigt at illustrerer det fuldkommen tåbelige i den slags handlinger.
Det har aldrig været - og bliver aldrig - en fremgangsmåde som jeg eller de foreninger som jeg samarbejder med vil benytte.
3) At man tillader et relativt højt antal mekanikere til arrangementet i Thisted skyldes, at arrangementet er et dragrace arrangement uden publikumsadgang, men fordi der er tale om netop dragracere som stiller større krav til bemanding i teamet er det nødvendigt at åbne adgang for et i f.eks. streetrace sammenhæng stort antal mekanikere/crew.
Denne forklaring har jeg fuld forståelse og accept af.
4) Christian og jeg var fuldkommen enige om at vejen frem for både streetrace og dragrace er et godt og konstruktivt samarbejde, som vel bedst kan sammenlignes med den udvikling der sker fra gokart til formel 1 for nu at sætte tingene i det ultimative relief.
Ovenstående er bare endnu et eksempel på hvordan tingene kan gå skævt når der ikke er et formaliseret samarbejde mellem streetrace arrangørerne og dragracing klubberne, som på næsten 95% niveau deler de samme udfordringer med at få lov til at dyrke vores sport.
Når der samtidig er en åbenlys synergi og interesse i at samarbejde omkring en logisk fødekæde, hvor vi starter med at skabe et alternativ til det ulovlige gaderace i form af lovligt streetrace over til dragrace på højt niveau, så er der endnu mere grund til at vi i det kommende efterår og vinter giver samarbejdsmodellen endnu et forsøg.
Jeg håber hermed at have redegjort tilfredsstillende for at mine indlæg om Thisted arrangementet ikke på nogen måde har været tiltænkt som kritik af NDCD.
Hartvig - totalt bombet efter 3 dages hårdt arbejde med afvikling af lyd til det helt forrygende Copenhagen Historic Grand Prix i weekenden