Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 10 jan 2025, 13:25

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 211 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 18, 19, 20, 21, 22  Næste
Forfatter besked
 Titel:

Nu har jeg læst med fra sidelinjen i noget tid og føler at det er på tid at tage bladet fra munden…

Selvom jeg ledte efter denne dementi fra Formand Morten Bach Andersen, så havde jeg sku lidt svært ved at finde den, dem der ikke leder ser den i hvert fald ikke, den DASU formand er en luskefis, den eneste grund til at han skriver denne berigtigelse er at han har en dårlig sag skulle denne Hartvig vælge gå til Advokat, og hvad med alle de andre usandheder, skal de stå uimodsagt eller er det på tide at gå til modangreb, ammunitionen er der allerede, da der er masser af sikkerhedsbrister samt mange besynderlige dispensationer ved DASU arrangementer lige til at tage fat på, det er nok at læse Autosport hvor det vrimler med modsætninger, f.eks. hvordan kan man lægge ud, til et løb, med at give bøder for manglende/defekt/udløbet personlig sikkerhedsudstyr for derefter at give kørerne lov til køre videre bagefter uden først at rette op på disse sikkerhedsbrister?, eller hvordan kan en kører med en rygskade køre et 1000 meter Dragrace i en GP2 racer? Og det i samme udgave hvor man angriber ikke DASU arrangører for ikke at tage sikkerhed seriøst!?

Ydermere tror jeg ikke en fløjtende skid på DASU’s lige pludselige interesse i Streetrace folkene, Streetrace har været en torn i øjet på etaten i 20 år eller mere, hvordan er man lige pludselig blevet så hellig og hvorfor har man ikke taget fat i det noget før?
Kunne det have noget med at gøre at der er penge at hente ved at vise lidt samfundssind, her tænker jeg på den nylige indmeldelse i Rådet For Større Færdselssikkerhed?

Man kunne jo sige bedre sent end aldrig og at det trods alt er en god ting at standse det ulovlige ræs på gader og stræder, jo MEN som formanden selv er inde på og som vi også har hørt fra andre arrangører så er der rigtigt mange Streetracere der er uden for pædagogisk rækkevidde og som man af den grund heller ikke vil kunne nå med et tilbud om et løb i ny og næ, så hvad gør man så, hvis man vil vise at man få folk til at dukke op til ens stort opslåede CUP initiativ, de skal jo komme et eller andet sted fra, tjae - man kunne jo på helt legal vis fiske de mere seriøse af dem fra de allerede etablerede arrangører med dette ifølge DASU ”bedre og mere interessante” tilbud, men stopper man her? Nej - man vælger at tilsidesætte al etik og moral og går skridtet videre, udnytter sin magtposition og igangsætter en skræmmekampagne for at underminere disses troværdighed, senest med det infame indlæg i Autosport, som jo egentlig stadig står ved magt idet jeg tvivler på at der er ret mange der har læst den efterfølgende berigtigelse.

Der burde ikke mere være tvivl om Formand Morten Bach Andersen og DASU’s standpunkt i denne sag.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Ølholm
HenrikGM skrev:
Feldthaus skrev:
morten jønsson skrev:
lqs skrev:
morten jønsson skrev:
Et spørgsmål midt i debatten:
Var banen i Hirtshals ved NAD godkendt af DASU?
Måske Felthaus ved det?
Mvh
Morten
banen var jo den samme som der er kørt på ..er det 7 gange.
det var en DASU klub der var arr. i år.
formanden for DASUs DRAGRACEUDVALG var som bekendt tilstede, sammen med en del andre DASU off. så alt har jo nok været i sin skønneste orden mht. selve banen! MVH søren

men - skal banerne ikke godkendes?
gad vide hvad der skal til før en bane IKKE bliver godkendt....

Der står jo nogle konkrete regler i regl. 8 ang. baner, disse skal overholdes. Der hvor Hirtshals "banen" har sit problem (ujævn asfalt) der er reglerne noget uklare, for det er op til ham der godkender banen at vurdere hvor stærkt det er sikkert at køre på det pågældende stykke asfalt. Men jeg vil nu også sige, at en ansvarlig løbsledelse burde selv kunne se hvad der er sikkert.

Hvilken af banemodellerne i reglement8 har de mon brugt?

Den på det krøllede stykke papir :wink:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
so'pln'a' skrev:
Der burde ikke mere være tvivl om Formand Morten Bach Andersen og DASU’s standpunkt i denne sag.

Hørt...

Billede

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Fyn
FORESLAG : :idea:
Var det en ide at alle ikke dasu klubber/arrangøre gik sammen om at sammenfatte et brev til Rådet for større færdsels sikkerhed, om at der findes et alternativ til dasu ! 8)
(og ja ja jeg ved godt at ikke alle er lige gode venner osv men begrav lige stridsøksen for en tid! :lee: )
De får pengene i gør arbejdet… :damn:. I har lavet mange gode, lovlige, og sikre race. Holeby, sindal, blackrace osv. (efter min mening) og det er vidst ikke svært og finde eks. På at det er gået galt for de klubber som har lavet ”dasu løb”, væltede hegn og biler der er kørt galt osv… :ha:

Måske det kunne blive start skuddet til et simpelt samarbejde ?

mvh Henrik

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Lige en update...

I forbindelse med xo2meter.dk race i Sindal den 23/8 var det lykkedes at få en af landets bedste racespeakere Christian Bruhn til at være speaker ved arrangementet.
Desværre viste det sig samtidig, at Christian er medlem af bestyrelsen for NDCD, og med udgangspunkt i bl.a. min kritik af det kommende Thisted arrangementet, betød dette at Christian måtte melde afbud for ikke at blive involveret i en interessekonflikt.

Efter jeg var blevet præsenteret for denne forklaring af arrangørerne, valgte jeg naturligvis straks at stille tidtagnings- og afviklingsopgaven frit, således at arrangørerne og dermed deltagere og publikum ikke skulle blive gidsler i en fuldkommen unødvendig interessekonflikt.

Dette tilbud blev straks afvist af arrangørerne, og det er samtidig en tillidserklæring som vi i Streetracing.dk og Racetiming.dk naturligvis er meget glade for.

Jeg valgte efterfølgende på eget initiativ at tage kontakt til Christian Bruhn for at få lagt låg på en eventuel uenighed. Vi fik os en rigtig god snak i en pæn og sobber tone, og heldigvis viste det sig at de mulige uoverensstemmelser bundede i nogle grundlæggende misforståelser og misfortolkninger.

I samråd med Christian skal jeg derfor her klart og tydeligt meddele:

1) Streetracing.dk, Racetiming.dk og jeg selv har ingen som helst interesse i at være i en interessekonflikt med NDCD eller nogen af de klubber og foreninger som NDCD laver løb sammen med - dette gælder ikke mindst det kommende arrangement på Thisted Lufthavn.

2) Når jeg på dette forum har givet udtryk for, at benytte DASU metoder imod arrangementet på Thisted Lufthavn med f.eks. henvendelser til de lokale Politimyndigheder, har det alene været med den hensigt at illustrerer det fuldkommen tåbelige i den slags handlinger.

Det har aldrig været - og bliver aldrig - en fremgangsmåde som jeg eller de foreninger som jeg samarbejder med vil benytte.

3) At man tillader et relativt højt antal mekanikere til arrangementet i Thisted skyldes, at arrangementet er et dragrace arrangement uden publikumsadgang, men fordi der er tale om netop dragracere som stiller større krav til bemanding i teamet er det nødvendigt at åbne adgang for et i f.eks. streetrace sammenhæng stort antal mekanikere/crew.

Denne forklaring har jeg fuld forståelse og accept af.

4) Christian og jeg var fuldkommen enige om at vejen frem for både streetrace og dragrace er et godt og konstruktivt samarbejde, som vel bedst kan sammenlignes med den udvikling der sker fra gokart til formel 1 for nu at sætte tingene i det ultimative relief.

Ovenstående er bare endnu et eksempel på hvordan tingene kan gå skævt når der ikke er et formaliseret samarbejde mellem streetrace arrangørerne og dragracing klubberne, som på næsten 95% niveau deler de samme udfordringer med at få lov til at dyrke vores sport.

Når der samtidig er en åbenlys synergi og interesse i at samarbejde omkring en logisk fødekæde, hvor vi starter med at skabe et alternativ til det ulovlige gaderace i form af lovligt streetrace over til dragrace på højt niveau, så er der endnu mere grund til at vi i det kommende efterår og vinter giver samarbejdsmodellen endnu et forsøg.

Jeg håber hermed at have redegjort tilfredsstillende for at mine indlæg om Thisted arrangementet ikke på nogen måde har været tiltænkt som kritik af NDCD.

Hartvig - totalt bombet efter 3 dages hårdt arbejde med afvikling af lyd til det helt forrygende Copenhagen Historic Grand Prix i weekenden :D

Senest rettet af Hartvig 05 aug 2008, 19:13, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Ølholm
Endelig noget godt!!!!!!!!!!!!!!!!!

:rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Horsens
Feldthaus skrev:
Endelig noget godt!!!!!!!!!!!!!!!!!

enig...

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Opdatering 2/9-2008

DASU har i dag kontaktet mig og beklaget, at de ikke kan bringe berigtigelsen af deres fejlagtige artikel i sidste nummer af medlemsbladet Autosport.

Årsagen er at man skal bruge spalteplads i forbindelse med det tragiske uheld på Jyllands-Ringen hvor SSC køreren Jens Hansen mistede livet.

Dette har vi naturligvis fuld forståelse for og vi respekterer til fulde hensynet til Jens Hansen's efterladte og venner i dansk motorsport.

Vi har af samme årsag accepteret at berigtigelsen bringes i næstkommende nummer, ligesom den fortsat kan findes på DASU's hjemmeside, og som første punkt i seneste bestyrelsesreferat offentliggjort på DASU's hjemmeside.

I dyb respekt.

Streetracing.dk

Senest rettet af Hartvig 03 jan 2009, 19:56, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Mester Medlem

http://www.dasu.dk/media/filebank/org/d ... _01-08.pdf bemærk venligst. INGEN UNØDIG SNAK OM ULOVLIGE N2O FLASKER.
heller ingen snak om at forsøge på at lave div. andre regler tidssvarrende eller blot så de passer bare lidt til virkeligheden. DASU i en nøddeskal??
MVH søren

Titel:
Mester Medlem

Hartvig skrev:
Opdatering 2/9-2009

Check liiige kalenderen en gang :shock:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 211 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 18, 19, 20, 21, 22  Næste

Alle tider er UTC + 1 time