Hartvig skrev:
Lige for at rekapitulere !
Jeg har intet imod betonvæggen
Var det så lygtepælene der var problemet når du skrev:
Hartvig skrev:
at man har en høj betonmur med lygtepæle der er placeret med relativ kort mellemrum.
Citat:
Og please - lad nu være med at sammenligne en accellerations konkurrence med manøvre og specialprøver (vist det man kalder klubrally nu om dage). De 2 typer motorsport kan slet ikke sammenlignes - og hvis man ikke kan forstå det er det nok fordi man aldrig har deltaget aktivt i streetrace.
Så du tager lidt patent på sandheden (om streetrace) der - fint nok ... så ved vi hvor verden står...
Citat:
Alene det faktum, at klubrally biler kun meget sjældent er på samme del af banen samtidigt med hastigheder på over 200 km/t er jo en kæmpe forskel. Desuden er det nok sjældent at en klubrally sektion starter med 402 meter ligeud kørsel.
Det er helt sandt at der aldrig er to biler på prøven samtidig til KR - men derefter bliver det lidt småt med relevansen af dine argumenter IMO.
Vi havde jo netop talt om at der var stor forskel på 402 og 201 meter - og i det aktuelle tilfælde blev der kørt 201 meter. Derfor sammenligningen med KR som faktisk tillader 300 meter lige ud.
Lidt afhængig af hvordan vi regner ift. nedbremsning, etc., så er 201-meter streetrace mindst lige så langt som hvad der tillades i KR - og i KR kan man endda argumentere for at der tillades op til 50% mere distance at accelerere på (så glemmer man så at bremse før den forhindring som SKAL være der efter 300 meter

).
Så hvis man kan nå 200 km/t på 201 meter (det tror jeg så IKKE) i streetrace, så er der i princippet ikke noget i vejen for at det også kan ske til KR. Skal vi gå efter worst case, så må det i sig selv være lige farligt om det er streetrace eller KR.
Hvad angår regnvejret, så er det jo mest et hip om at der ikke findes dårligt vejr - kun forkert (fod)tøj (til bilen) - i hvert fald hvis man kommer fra andre dele af motorsporten. Det var vel mest en hyggelig spøg.
Men i betragtning af at andre nogenlunde sammenlignelige (for det mener jeg stadig at KR er på det sikkerhedsmæssige område ift.
201 streetrace som vi taler her) motorsportsgrene ikke kan se problemet i at afvikle i regnvejr, så kan jeg ikke se hvad der gør dette streetrace så specielt i denne sammenhæng.