Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 17:55

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Lige for at rekapitulere !

Jeg har intet imod betonvæggen - sådan en fætter har vi såmænd selv lejet et par gange. Min bekymring gik på at den bane ikke var egnet til streetrace, ud fra den simple holdning at jeg aldrig har ville deltage i streetrace hvis der var regnvejr.

Og please - lad nu være med at sammenligne en accellerations konkurrence med manøvre og specialprøver (vist det man kalder klubrally nu om dage). De 2 typer motorsport kan slet ikke sammenlignes - og hvis man ikke kan forstå det er det nok fordi man aldrig har deltaget aktivt i streetrace.

Alene det faktum, at klubrally biler kun meget sjældent er på samme del af banen samtidigt med hastigheder på over 200 km/t er jo en kæmpe forskel. Desuden er det nok sjældent at en klubrally sektion starter med 402 meter ligeud kørsel.

Så den sammenligning er bare helt ude i hampen efter min mening.

Min anke er måske nærmere at vores kære DASU venner måske lider af samme fejlopfattelse, og tror at streetrace er en slags klubrally for dummies - og der tager de så igen gruligt fejl !

/Hartvig

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
Det er nu ikke ret mange gange jeg har misset holeby ;) og så vidt jeg forstår, så er dasus tilgang til streetrace at det er for biler i "den lave caliper" og de store drenge vil de så gerne ha i rigtig drag. om det så er rigtigt eller forkert kan jo diskuteres.

Jeg har lidt meget om ørerne lige nu, så har ikke tid til at finde reglementet frem, men mener også kun det gir mulighed for 201 meter.

AL motorsport er en kalkuleret risiko, min påstand er bare at streetrace blir dysset ned til at være 200% harmløst, og at det i nogle tilfælde kan resultere i en manglende respekt for egne evner. Det er lidt nemmere at forholde sig til når man er cm fra at slå sig... hårdt...

lidt ala de der unge møgknægte der aldrig har oplevet en konsekvens hele sit liv, og nu tror at hele samfundet er skruet sådan sammen.

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Hartvig skrev:
Lige for at rekapitulere !

Jeg har intet imod betonvæggen

Var det så lygtepælene der var problemet når du skrev:

Hartvig skrev:
at man har en høj betonmur med lygtepæle der er placeret med relativ kort mellemrum.

Citat:
Og please - lad nu være med at sammenligne en accellerations konkurrence med manøvre og specialprøver (vist det man kalder klubrally nu om dage). De 2 typer motorsport kan slet ikke sammenlignes - og hvis man ikke kan forstå det er det nok fordi man aldrig har deltaget aktivt i streetrace.

Så du tager lidt patent på sandheden (om streetrace) der - fint nok ... så ved vi hvor verden står...

Citat:
Alene det faktum, at klubrally biler kun meget sjældent er på samme del af banen samtidigt med hastigheder på over 200 km/t er jo en kæmpe forskel. Desuden er det nok sjældent at en klubrally sektion starter med 402 meter ligeud kørsel.

Det er helt sandt at der aldrig er to biler på prøven samtidig til KR - men derefter bliver det lidt småt med relevansen af dine argumenter IMO.
Vi havde jo netop talt om at der var stor forskel på 402 og 201 meter - og i det aktuelle tilfælde blev der kørt 201 meter. Derfor sammenligningen med KR som faktisk tillader 300 meter lige ud.
Lidt afhængig af hvordan vi regner ift. nedbremsning, etc., så er 201-meter streetrace mindst lige så langt som hvad der tillades i KR - og i KR kan man endda argumentere for at der tillades op til 50% mere distance at accelerere på (så glemmer man så at bremse før den forhindring som SKAL være der efter 300 meter :-)).

Så hvis man kan nå 200 km/t på 201 meter (det tror jeg så IKKE) i streetrace, så er der i princippet ikke noget i vejen for at det også kan ske til KR. Skal vi gå efter worst case, så må det i sig selv være lige farligt om det er streetrace eller KR.

Hvad angår regnvejret, så er det jo mest et hip om at der ikke findes dårligt vejr - kun forkert (fod)tøj (til bilen) - i hvert fald hvis man kommer fra andre dele af motorsporten. Det var vel mest en hyggelig spøg.
Men i betragtning af at andre nogenlunde sammenlignelige (for det mener jeg stadig at KR er på det sikkerhedsmæssige område ift. 201 streetrace som vi taler her) motorsportsgrene ikke kan se problemet i at afvikle i regnvejr, så kan jeg ikke se hvad der gør dette streetrace så specielt i denne sammenhæng.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

bla - bla

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Hartvig skrev:
bla - bla

:gnaek:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

@ Slow

Pak raceren og kom til Vandel i morgen - der kører vi en slags klubrally :wink:

/Hartvig

Senest rettet af Hartvig 13 apr 2012, 18:23, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Hartvig skrev:
@ Slow

Pak raceren og kom til Vandel i morgen - der kører vi en slags klubrace :wink:

/Hartvig

bilen er slet ikke klar endnu, afventer nye stempler mm fra usa..

havde vi været klar var turen nok gået til Malmø istedet.

ps. så godt din smiley :grin:
kan godt ske vi kigger ned, så vi kan tillade os at kritisere bagefter :tooth:

Titel:
Moderator

Hartvig skrev:

Vandel i morgen - der kører vi en slags klubrace :wink:

/Hartvig

Detaljer?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Det er så nemt som noget i hele verden - Kristian har lejet stribben på Vandel og så er der ellers åbent for alle-mod-alle race hele lørdagen.

Der er tidtagning, pølser og en del andet spændende som f.eks. drifting og vist også noget trackday kørsel arrangeret af Erik W.

Der er naturligvis teknisk kontrol som sikrer at deltagerbilerne er sikkerhedsmæssig forsvarlige at sende ud på 402 meter. Og ja - naturligvis skal der benyttes hjelm og sele :!:

Vandel er jo en suveræn bane fordi der er returvej så hvis vejret arter sig forventer vi lige så mange heats som ved et typisk 201 meter race.

Arrangement mæssigt afvikles som et lukket klubarrangement men godkendt (støjmåling uffff) arrangement. Der køres i samme klasser som på Holeby.

Prisen er kr. 400,- for en deltagerbil med op til en driver og 4 mekanikere :wink: Så går bilen i "stykker" kan man jo bruge dagen til at kigge på de andre.

/Hartvig på vegne af Kristian Biker

Senest rettet af Hartvig 13 apr 2012, 18:33, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

@ Slow

Mød da op - det kunne da være sjovt at trykke på næven en dag :wink:

/Hartvig

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time