Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 jul 2025, 16:57

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: I æ corolla.
Udemærket dag.
Hamrende god pølsevogn !
Drifterne så ud til at more sig :)

Dog var der langt mellem 402m løbende, mange lange pauser..

Samt lydmålings prøven var lidt plat. Forstået på den måde at bare fordi en extern wastegate lukker er det ikke ens betydning med at jeg køre "tøset", og slækker på gassen fordi jeg har noget at skjule.. :hrmpf:

Mvh

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fredericia
Hvis man skal gøre det op i plus'er og minus'er

+ prisen
+ mulighed for at nå at køre mindst 30gange hvis man gad

- starten lå et sted på vandel hvor der aldrig havde været kørt før = intet greb
- ingen tidstagning
- støjtest lå på samme bane(landingsbane) som man kørte på, så kørslen blev stoppet når der skulle være test. (man kunne vel brug en anden landing bane ??)

Det som jeg synes var det mest træls var placeringen af starten, hvis det havde været mulighed for at ligge den hvor der tidligere havde været kørt, havde der været mulighed for at øve sine starter også havde det for mig været fint nok at der ikke var nogen tidstagning(som = $$)

jeg vil overveje en extra gang om det ville være tiden værd for mig at køre derop en anden gang, hvis starten ikke ligger "rigtig"

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
Mads B (dk) skrev:
- starten lå et sted på vandel hvor der aldrig havde været kørt før = intet greb

Burde man måske se det som noget positivt i stedet? Her var der jo åbenbart rig mulighed for at øve ens startteknik. Godt "tandhjuls" bid i banen til danske løb er vel nærmest en udtagelse? Dårligt greb så er det jo for alvor førens evner og bilens "undervogn" der er afgørende for udfaldet. :)

Titel:
Mester Medlem

Mads B (dk) skrev:
Hvis man skal gøre det op i plus'er og minus'er

+ prisen
+ mulighed for at nå at køre mindst 30gange hvis man gad

- ingen tidstagning
- støjtest lå på samme bane(landingsbane) som man kørte på, så kørslen blev stoppet når der skulle være test. (man kunne vel brug en anden landing bane ??)

Det som jeg synes var det mest træls var placeringen af starten, hvis det havde været mulighed for at ligge den hvor der tidligere havde været kørt, havde der været mulighed for at øve sine starter også havde det for mig været fint nok at der ikke var nogen tidstagning(som = $$)

jeg vil overveje en extra gang om det ville være tiden værd for mig at køre derop en anden gang, hvis starten ikke ligger "rigtig"

jeg vil give dig ret i meget af det du skriver, men jeg havde nu ingen problemer med at få bid :D
det var jo lige før at jeg nappede de 10ltr væske fra jesper kryger (blå golf rally) Hehe, men jeg måtte nøjes med at blive nr2 :D

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
skulle starte kl 10,,,var der 9:30
så skulle det starte kl 13:00 gabte stadig :-(

(drifterne var allerede i gang da jeg kom,,,hvad gik galt ?

kl 14:30 kom de første 4 biler af sted, så ,,,PAUSE til støjtest,

der var helt ubeskriveligt mange pauser til en helt unødvendig støjtest holdt et helt unødvendigt sted

vi var lovet at køre på 402m banen, fik et stykke helt umuligt asfalt, med mindre greb end i en skøjtehal, (vist pga. nogle scooterfjolser, vist mere udlejers end arrangørs skyld)

det positive: det var godt vejr, og folk var flinke, god stemning
det negative: selve arrangementet i dets nuværede form er desværre totalt værdiløst.

det er tanken der tæller,,,well nej, det var bare ikke godt nok
dragrace uden tidtagning er som drift uden sving.

bevares ideen er god, afviklingen for tynd,,
det der kan redde det er:

HOLD tildsplanen !
støjtest helt uafhængig af banen ELLER på selve banen,
(lad bilen køre single run)
kørsel på det rigtige sted, hvor der er lidt greb
TIDTAGNING, uden det,, bare drop det !
prisen skal selvfølgelig afspejle udgiften, kan 300 kr gøre det,,,fint
kan det ikke så kan 400 måske,,

motorsport er ikke gratis, det er der nogen der snart må fatte af de pissenærige 402m folk der render rundet og skriger på baner, men som ikke vil en skid alligevel, og da slet ikke betale for at være med !

til Driftpoint:

ideen er der, og det ser også ud til viljen er der,,
håber i har mod på at prøve igen, men der skal helt klart andre boller på suppen for at det kan lykkkedes.

ps. sikkerheden skal højnes en del !

just my 5 cent´s

Titel:
Mester Medlem

ja jeg mangler nu også at der er tid på , da man jo så kan køre mod sig selv/forbedre sin tid.
men kører man mod hinanden er tiden jo som sådan ligegyldig.
men ja som splynk skriver så var det støjtest ikke ret smart :(

Titel:
Moderator

Westmus skrev:
Mads B (dk) skrev:

Burde man måske se det som noget positivt i stedet? Her var der jo åbenbart rig mulighed for at øve ens startteknik. Godt "tandhjuls" bid i banen til danske løb er vel nærmest en udtagelse? Dårligt greb så er det jo for alvor førens evner og bilens "undervogn" der er afgørende for udfaldet. :)

Præcist. Der er ikke "bid" i betydningen "limet bane", nogen steder i DK, og da alle gerne vil kalde det for streetrace, så er tiden nok ved at komme hvor folk skal indse at det ikke er motor alene der gør en hurtig bil. Ligesom på gaden, aka streetrace.

Dårligt greb er nok en af de mest effektive begrænsninger i hvor stærkt det kan komme til at gå.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Moderator

Captain Slow skrev:
ps. sikkerheden skal højnes en del !

just my 5 cent´s

Det er forholdvist large af myndighederne at de giver tilladelse til scooter race, drift, 402m, og offentlig adgang for familien DK til arealet via gokartbanen. Det er nok en af de mest, hvis ikke den absolut meste liberale tilgangsvinkel til banesikkerhed der bliver godkendt her.

Hvis vi kunne få en syncroniseret mellemting på landsplan ville det være ret fantastisk.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel:
Moderator

m power skrev:
men ja som splynk skriver så var det støjtest ikke ret smart :(

Hvordan blev det lavet denne gang?

Citat slut.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
placering ved siden af 402 m

200 m kørsel ved wot frem og tilbage

skulle jeg så ikke nyde noget af med kolde slicks,, så tog en slapper :-)

men nu larmer min bil jo heller ikke, som andre med syge udstødninger og wastegates ud i det fri ;-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time