Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 03:36

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vendsyssel
Jeg synes det ville være forkert at sige, at moderatorer ikke må blande sig i en debat med mindre de bliver inviteret.
Man skal jo lige ihukomme at de, som er udstyret med moderator-rettigheder, jo blot er almindelige brugere udstyret med et par ekstra muligheder, fordi sidens ejer finder dem troværdige nok til at varetage denne post.
Desuden tror jeg at mange diskussioner herinde ville blive lidt fattigere, hvis man glemmer at invitere de 2 moderatorer, da vi ikke kommer udenom, at netop disse 2 ofte har meget væsentligt at bidrage med!

Men samtidig mener jeg dog, at den kurs der er blevet lagt nu er en tand for hård. Hvis en bruger har oprettet f.eks en salgs tråd og glemt S:'et i overskriften, ville det måske være bedre hvis moderator eller administrator henvender sig til sælger eller selv blot går ind og ændrer overskriften, fremfor bare at låse tråden.
Og på samme måde, hvis en diskussion om et emne tager en drejning lidt for langt væk fra det oprindelige emne, kunne mod. eller admin. poste et indlæg først, hvor der opfordres til at holde sig til emnet. Men jeg mener nu som andre, at der ofte kommet megen nyttig viden ud af en diskussion der egentlig har fjernet sig fra det oprindelige emne.

Alt i alt mener jeg, at vi "almindelige" brugere bør kunne stole på, at når en moderator deltager i en diskussion, så gør han det som enhver anden powerpage-bruger. Skulle tidligere beskrevne "skrækscenarier" blive til virkelighed må vi jo blot håbe, at sidens ejer er mand nok til at fratage moderator rettighederne fra den der måtte misbruge dem.

En helt anden mulighed kunne jo også være, at moderatorer simpelthen holder sig til at rette småfejl som at flytte indlæg postet i en forkert tråd, slette dobbeltpostede indlæg, rette overskrift fejl og den slags.
Og så overlades det til administrator/ejer at sørge for, at powerpage's politik og regler for anvendelse, bliver overholdt.

http://www.youtube.com/watch?v=Ncq9stPGb2E

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: sydjylland
tror at som med dommerne i ishokkey fornylig havde fået retningslinier der hed nul tollerance, men snart fik blødt lidt op igen.
Vil alt også falde i balance igen her på siden..

Titel:
Mester Medlem

wukshady skrev:
Jeg synes det ville være forkert at sige, at moderatorer ikke må blande sig i en debat med mindre de bliver inviteret.
Man skal jo lige ihukomme at de, som er udstyret med moderator-rettigheder, jo blot er almindelige brugere udstyret med et par ekstra muligheder, fordi sidens ejer finder dem troværdige nok til at varetage denne post.
Desuden tror jeg at mange diskussioner herinde ville blive lidt fattigere, hvis man glemmer at invitere de 2 moderatorer, da vi ikke kommer udenom, at netop disse 2 ofte har meget væsentligt at bidrage med!

Ja... Jeg kan SAGTENS se hvad du mener! Nu endte det jo så med at det blive mig der tog tyren ved hornene og skød emnet officielt igang. Jeg var så ret urolig for hvordan sådan en debat ville løbe af stablen - Jeg mener ikke den ville føre til noget konstruktivt, hvis folk bare råbte i munden på hinanden nemlig. Og vi skal jo lige huske at der realt ikke er demokrati her... Det er jo et privat ejet site. Dem der råber højest får nødvendigvis ikke deres vilie. Jeg ved samtidig også at moderatoren er fast besluttet på den linie de har lagt og er klar til at "kæmpe" for den. Derfor var jeg bange for at debatten ville blive en lang sloskamp med skyklapper på - Ingen ville se det store billed. Og ingen ville have nogen egentligt fornemmelse af hvor mange der egentligt størret op om hvad.

Min tanke var så at lade brugernes mening falde lidt på plads et eller andet sted først, hvorefter moderatorene så forhåbentligt til sidst kan bruge dette "fasit" konstruktivt i PP fremtid.

Men moderatorens syn på sagen er PRÆCIS lige så vigtig som din og min og selvfølgelig skal de også have lov at forsvare deres synspunkter og nok inden så længe tror jeg -

V/h Chr

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem

uno skrev:
tror at som med dommerne i ishokkey fornylig havde fået retningslinier der hed nul tollerance, men snart fik blødt lidt op igen.
Vil alt også falde i balance igen her på siden..

Ja... Det er jeg også sikker på. Men spørgsmålet er jo nok om denne debat får det til af falde i balance et sted der ligger lidt tættere op af brugernes meninger? Det er det jo en chance or i hvert fald...

V/h Chr

Titel:
Mester Medlem

Transitfar skrev:
Hver mester sin metode.

Det gælder både når man skruer i biler, laver mad, eller modererer forum-sider.
For ikke ret lang tid siden var der her på Powerpage ingen politisk linie til nogen ting. Det var heller ikke nødvendigt, og her var skidehyggeligt at være. Masser af spørgsmål, teknisk information, og også plads til lidt sjov og mandehyggesnak.
Tiderne har ændret sig, og nu ER det nødvendigt med en klar holdning til mange ting, også til hvordan en tilfældig forumside skal modereres og ledes i indehaverens ånd og ønsker.
Jeg opdagede nok bare ikke at tiderne havde ændret sig før det den første tråd blev låst. Men måske har du ret transfar - Har tiderne virkelig ændret sig? Tænker du på folks opførsel i debatterne?

Det er ofte et utaknemmeligt job at være moderator, men efter min mening er det mindste man kan gøre at oprette en specifik moderator-profil, så folk ikke er i tvivl om, hvilken kasket der tilfældigvis sidder på manden. Og man behøver slet ikke vide, hvilken person det egentlig er, der sidder bag ved moderatorprofilen. På den måde vil man forebygge megen mudderkastning.

Når nu udviklingen desværre har nødvendiggjort en aktiv moderatorpolitik, så må man acceptere denne linie - eller brokke sig efter de regler, der nu engang er udstukket af sidens ejer.

Som sagt, hver mester sine metoder.

Mine holdninger til Havaneserens spørgsmål:

1) PP var et godt sted før i tiden. PP bliver også et godt sted i fremtiden. Tiderne er bare blevet anderledes.
2) Kursen er blevet for hård.
3) Reglerne er fsv gode nok. Alt kan jo gradbøjes...
4) Det er IKKE rimeligt eller fair, at moderator deltager i nogetsomhelst andet. Basta.
Man kan jo sige at moderatorene lige nu både er den dømmende og den udøvende magt samtidig med at de er almindelige brugere. Jeg har jo tidligere trukket paraller til et virkeligt samfund. Og i den verden ville sådanne en tilstand jo kunne føre til nogle slemme ting. Men hvis man nu skal være lidt realistisk - Kan det dog så alligevel være anderledes. Jeg syntes det ville være forkert at sige at modetatorene ikke måtte deltage i forummet, men jeg syntes måske deres magt til at låse og lukke emner skulle begrænses. Det ved jeg godt at man ikke som sådan kan - Men jeg håber så at den ydøvende magt lytter til brugerne - Hvad end holdning de så måtte have.

5) § 77: Enhver er berettiget til ved Trykken at offentliggjøre sine Tanker, dog under Ansvar for Domstolene. Censur og andre forebyggende Forholdsregler kunne ingensinde paany indføres.
Se evt. her: http://da.wikipedia.org/wiki/Grundloven
Dette gælder i det danske samfund, men denne sides ejer bestemmer selv, hvilke regler der gælder her. PP er ikke og bør efter min mening ikke være et sted hvor man diskuterer samfundsrelaterede problemer i tide og utide. Dog igen, alting naturligvis med måde.

/Lars

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Havneren skrev:
Jeg opdagede nok bare ikke at tiderne havde ændret sig før det den første tråd blev låst. Men måske har du ret transfar - Har tiderne virkelig ændret sig? Tænker du på folks opførsel i debatterne?

Nej Christian, jeg tænker på samfundet generelt.
Tænk på sagen med Muhammed-tegningerne, og hvordan den har tvunget masser af almindelige mennesker, som tilfældigvis blot var muslimer, til at tage stilling til en masse ting, de førhen var lykkeligt ligeglade med.
Tænk på, hvordan en masse danske sites er blevet hacket af små scriptkiddies, som helt sikkert har deres imamers religiøse godkendelse.
Eller tænk på den nye leder i Iran, og hans udtalelser om holocoust og "Irans behov for atomenergi uden vestlig indblanding".... :roll:
Verden ændrer sig, promillegrænserne ændres, folks opførsel ændrer sig, og et levende site som PP ændrer sig også.
Det eneste gode gamle naive fjols tilbage i denne verden er - Transitfar 8)
Havneren skrev:
Man kan jo sige at moderatorene lige nu både er den dømmende og den udøvende magt samtidig med at de er almindelige brugere. Jeg har jo tidligere trukket paraller til et virkeligt samfund. Og i den verden ville sådanne en tilstand jo kunne føre til nogle slemme ting. Men hvis man nu skal være lidt realistisk - Kan det dog så alligevel være anderledes. Jeg syntes det ville være forkert at sige at modetatorene ikke måtte deltage i forummet, men jeg syntes måske deres magt til at låse og lukke emner skulle begrænses. Det ved jeg godt at man ikke som sådan kan - Men jeg håber så at den ydøvende magt lytter til brugerne - Hvad end holdning de så måtte have.

Ang. moderatorerne:
Naturligvis vil de lytte til os almindelige brugere, både #Storemod# og "#Lillemod# er jo ganske almindelige mennesker.
Jeg mener bare stadig, at principielt bør der være moderatorprofiler, som kun træder frem, når der er behov for - moderatorer!!
Som sagt, derved undgår man enhver form for mudderkastning/misforståelser/whatever.
Skal der være 120% rene linier og islamisk strenghed- hvad der tilsyneladende er den nye linie - så lad der dog være 120% rene linier.
Hele vejen igennem.

/Lars

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Mester Medlem

der er jo også GAMMELMOD og EJERMOD! synes ikke de er så meget på banen i den her leg.... MVH. søren ejer af 15% tunet P100

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
lqs skrev:
der er jo også GAMMELMOD og EJERMOD! synes ikke de er så meget på banen i den her leg.... MVH. søren ejer af 15% tunet P100

Hvem er #Gammelmod#???
Og hvad har din gamle stakkels mishandlede P100 med sagen at gøre??
Her Søren, er der et link til hvordan en rigtig mand tuner en forsvarsløs bil: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=776885
Jeg er ejer af en 8% tunet Transit, jeg har nemlig pillet sæderne ud. Og det koster bevisligt 1000 i bøde at blive noteret for.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Senest rettet af Transitfar 26 mar 2006, 22:21, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
har danskernes lille verden i det hele taget ikke ændret sig siden de skide tegninger? tro mest vi oplever det samme som amerikanerne oplevede efter 9-11, bare i lidt mindre kraft og forsinket... i bund og grund er det en privat side og vi skal bare være taknemlige for at den er her.

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem

Transitfar skrev:
Nej Christian, jeg tænker på samfundet generelt.
Tænk på sagen med Muhammed-tegningerne, og hvordan den har tvunget masser af almindelige mennesker, som tilfældigvis blot var muslimer, til at tage stilling til en masse ting, de førhen var lykkeligt ligeglade med.
Tænk på, hvordan en masse danske sites er blevet hacket af små scriptkiddies, som helt sikkert har deres imamers religiøse godkendelse.
Eller tænk på den nye leder i Iran, og hans udtalelser om holocoust og "Irans behov for atomenergi uden vestlig indblanding".... :roll:
Verden ændrer sig, promillegrænserne ændres, folks opførsel ændrer sig, og et levende site som PP ændrer sig også.
Det eneste gode gamle naive fjols tilbage i denne verden er - Transitfar 8)

Ang. moderatorerne:
Naturligvis vil de lytte til os almindelige brugere, både #Storemod# og "#Lillemod# er jo ganske almindelige mennesker.
Jeg mener bare stadig, at principielt bør der være moderatorprofiler, som kun træder frem, når der er behov for - moderatorer!!
Som sagt, derved undgår man enhver form for mudderkastning/misforståelser/whatever.
Skal der være 120% rene linier og islamisk strenghed- hvad der tilsyneladende er den nye linie - så lad der dog være 120% rene linier.
Hele vejen igennem.

/Lars

Ja... Verden omkring os ændrer sig hele tiden. Men hvorfor syner det som regel at være i den forkerte retning?

Jeg kan sku godt følge din tankegang med at moderatorene på den måde vil syne af at være 100% objektive indpust fra sidelinien og så vil en del af den her "skræk senarie" tankegang også være elemineret. Lig i øvrigt mærke til ordet "senarie" - Jeg siger ikke at jeg forudser at det bliver sådan - Det tror jeg ikke det gør. Men igen - rent principielt for mit vedkommende i hvert fald.
120% rene linier... - Jeg tror det ville ødelægge forummet. 120% rene linier vil vel på en eller anden måde betyde at der skulle være regler for alt og konsekvent afstraffelse når disse brydes med en mm - Hvis det er det det indebære, så går jeg over i den anden grøft, går ind for moderat moderering, hvor man tilgode ser folks forskelligheder på godt og ondt. Altså en mere flexibel struktur frem for en stiv børste.

MEN jeg vil så sige det som jeg tror jeg hører dig sige :D - Enten det ene eller det andet... Man kan ikke begge ting!

V/h Chr

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time