Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 mar 2025, 05:13

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 318 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 32  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: Horsens
Hartvig skrev:
morten jønsson skrev:
Hartvig skrev:
Og jeg kan slet ikke forestille mig krav om bur ved tider over 11 sekunder, uanset at vi naturligvis vil opmuntre og fremhæve de kørere som prioriterer ekstraordinær sikkerhed.
/Hartvig

Heller ikke en styrtbøjle ved 11.00 eller hurtigere?

Jo - alle åbne biler skal køre med styrtbøjle IMO :!:

Men som alt andet i denne tråd skal der defineres nogle regler også på dette område.

Keep the spirit !

/Hartvig

Men vi er vel enige om at en bil der kører 10 sekunders tider skal mindst have styrtbøjle? :up:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Egentlig ikke :roll:

Men vi er enige om, at der skal laves nogle regler som gør det muligt for en Supra eller Skyline m.fl. som kører f.eks. 9,87, at kunne deltage uden at skulle molestrere dytten.

Bilen kommer jo "direkte" fra gaden og har nummerplader på, så kan den kører så hurtigt derude, så bliver det vel ikke mere usikkert på en lukket og afspærret flyveplads, med ambulance og en hydraulisk saks indenfor maksimalt 402 meter - sådan sat lidt på spidsen :|

Skulle ejeren så være så fornuftig at sætte et bur i bilen, så må vi jo hive vedkommende frem som det gode eksempel.

Læs gerne ovenstående med et lille smil på læben, som sagt er alt til diskussion, bl.a. hensynet til at vi primært henvender os til gadebiler, uanset om det er en 67 sekunders lada eller en 9 sekunders Skyline som Kiesa's (den er vist længe solgt igen?).

Titel:
Medlem

Okey venner – jeg trækker mig lidt i baggrunden nu. :?
Efter min mening er vi alt, alt for langt fra hinanden.
Jeg tror det er spild af tid. For mig at se, kunne vi lige så godt diskutere om jorden er flad eller om grise kan flyve.
Det er nok mig der er en gammel knude, men jeg er vokset op med dragrace og sikkerheden deromkring (startede også som brandmand i NDCD og har set lidt af hvert..) :cry:
Hvis man ikke stoler på, at det NHRA og deres Sport Compact Division siger, men mener at det ved vi MEGET mere om her i Danmark – fint nok med mig – jeg er bare ikke enig…
Hvis man ikke mener at der skal bur i en bil der kører 9sekunders tider – fint nok med mig – jeg er bare ikke enig…
At holde et møde vil efter min mening være spild at tid for mig.
Men jeg håber i får styr på det, uden at rykke hovederne af hinanden. :lee:
Vi ses på banen til sommer.
Mvh
Morten
:wink:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Morten og Hartvig, jeg tror ikke den med buret burde blive et problem, jeg tror ikke at de personer der kører 10 eller derunder kunne tænke sig at køre sådanne tider uden bur, ihvetfald ikke de personer jeg tænker på og taler med og det tror jeg også godt at du ved Morten, hvis du er så gammel i gårde som du siger...
desuden betyder det ingen ting at en person mener at et forslag er godt, for det er som sagt kun et forslag, og forslag stemmer man om og lige vedr. dette spørgsmål tror jeg godt hvad udfaldet bliver, hvis vi kommer dertil, vel at mærke...

Billede

Titel:
Moderator

morten jønsson skrev:
Hvis man ikke stoler på, at det NHRA og deres Sport Compact Division siger, men mener at det ved vi MEGET mere om her i Danmark – fint nok med mig – jeg er bare ikke enig…
:

NHRA har ikke noget der ligner i DK.
DK er ikke USA.
DK har ikke kørere nok til en multiklasseopdeling(Det ved dragracerne ihvertfald!)

Tror ikke der er nogen der mener de ved meget mere end NHRA eller SportCompacts, men ingen af disse klasser kan køres i DK.
Morten; Prøv at liste de DK biler der kan køre i SportCompact Divisionen?
Hvor mange aktive klasser i NHRA regi kan der køres med herhjemme? Ikke mange.

Så det de etablerede dragracere vil er altså at klemme et amerikansk reglement ned over et publikum der ikke har volumenet, banerne,infrastrukturen,etc til at køre i NHRA regi.
Hvad er det lige det skulle gavne.

Danmark er ikke USA. Amerikanske regler er ikke lov i DK. Og det er stadigt ikke forbudt at tænke selv. Copy-paste kan vi lade kinerserne om.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Medlem

HenrikGM skrev:
morten jønsson skrev:
:

NHRA har ikke noget der ligner i DK.
DK er ikke USA.
DK har ikke kørere nok til en multiklasseopdeling(Det ved dragracerne ihvertfald!)

Tror ikke der er nogen der mener de ved meget mere end NHRA eller SportCompacts, men ingen af disse klasser kan køres i DK.
Morten; Prøv at liste de DK biler der kan køre i SportCompact Divisionen?
Hvor mange aktive klasser i NHRA regi kan der køres med herhjemme? Ikke mange.

Så det de etablerede dragracere vil er altså at klemme et amerikansk reglement ned over et publikum der ikke har volumenet, banerne,infrastrukturen,etc til at køre i NHRA regi.
Hvad er det lige det skulle gavne.

Danmark er ikke USA. Amerikanske regler er ikke lov i DK. Og det er stadigt ikke forbudt at tænke selv. Copy-paste kan vi lade kinerserne om.

Men du mener at selvom der er MASSER af kørere i USA, der har MASSER af erfaring, så skal vi ikke bruge deres erfaring, men derimod selv lave regler for sikkerhed ud fra den smule vi (i forhold til usa) kører i Dk.
Igen - jeg er ikke enig, og bliver det aldrig.
Hvorfor tror du, at det i har kopieret (undskyld udtrykket) fra Sverige - altså BlackRace.nu, kun kører ned til 7,50 på 1/8delen?
Er det fordi der ikke er biler i Sverige der kan køre stærkere?
Kunne det være fordi at svenskerne har en hel del mere erfaring end vi har i Dk, og derfor mener at det er bedst ikke at køre stærkere uden at kræve en del sikkerhedsudstyr?? - det tror jeg.

Senest rettet af morten jønsson 26 nov 2007, 19:22, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Hov-hov.... Morten

Jeg skrev udtrykkeligt at du skulle læse mit svar med et smil på læben, det jeg forsøgte at sige er, at det netop ikke er dig og mig og måske 2-3 andre der skal bestemme reglerne.

Det vi forsøger også med dine input, er at få dørene åbnet så meget på klem at alle interesserede kan enes om et fælles reglement, og så længe vi ikke engang har mødtes endnu, og givet alle en chance for at komme til orde face-to-face, så har du bare at fortsætte med dine kommentarer :D

Kom med dit forslag til tidsgrænser, og hvornår vi skal kræve bur og ekstraordinære afdækninger af kardan, svinghjul, trækaksler osv. Du er jo en ideel repræsentant for legal Dragrace gutterne (undskyld udtrykket, men det er hvad jeg kalder en dragracer med nummerplader).

/Hartvig

Titel:
Medlem

Hartvig skrev:
Kom med dit forslag til tidsgrænser, og hvornår vi skal kræve bur og ekstraordinære afdækninger af kardan, svinghjul, trækaksler osv. Du er jo en ideel repræsentant for legal Dragrace gutterne (undskyld udtrykket, men det er hvad jeg kalder en dragracer med nummerplader).
/Hartvig

Mit forslag er at læse i det reglement som de kører efter i USA - altså Elapsed Time (ET) Reglementet. De bruger det samme sikkerhedsudstyr til gamle skæve US biler og nye Japaner/Tysker-biler.
Men jeg skal jo ikke bestemme noget som helst - det gør i selv (hvis i bliver enige)
Jeg gik ind i denne debat for at prøve at samle jer (især Hartvig og Blackrace) men hvis jeg skal være med ved bordet så skal sikkerheden være iorden.
Problemet - tror jeg er, at der er gået lang tid i Dk uden regler på området, og nu har folk vænnet sig til at der ikke kræves særligt meget sikkerhed i deres biler. Så kommer der en spade fra Horsens (mig) og kæfter op om "sikkerhed mig her og der...."
Som sagt: jeg trækker mig lidt i baggrunden nu.

Titel:
Moderator

morten jønsson skrev:
[Hvorfor tror du, at det i har kopieret (undskyld udtrykket) fra Sverige - altså BlackRace.se, kun kører ned til 7,50 på 1/8delen?
Er det fordi der ikke er biler i Sverige der kan køre stærkere?
Kunne det være fordi at svenskerne har en hel del mere erfaring end vi har i Dk, og derfor mener at det er bedst ikke at køre stærkere uden at kræve en del sikkerhedsudstyr?? - det tror jeg.

Det er sguda fantastiskt!

BlackRace.DK har kopieret navnet. Thats it. :grr:
BlackRace.SE kører det på offentlige veje, med kantsten, lygtepæle og hvad dertil følger.
Hvis nogen er i tvivl om hvad det svenske BlackRace er, så se her (12maj i år):
http://www.youtube.com/watch?v=Wkgu4zXyaVo

BlackRace.DK har ingen intensioner om at efterligne det svenske koncept på ret mange andre punkter end navnet og ideen. Vi kan tænke selv.
Hvis nogen er i tvivl om hvad BlackRace.DK er, så se her (06-04 i år):
http://www.youtube.com/watch?v=gHXXdFVw2iM

Morten: Efter nu at have set hvad forskellem på Dansk produceret BlackRace kontra svensk produceret BlackRace, så sig lige een gang til at svenskerne er så helvedes meget dygtigere end os, og at vi partout skal kopiere dem.

Jeg tror faktisk at de fleste danske streetrace arrangørere vil afstå fra at lade så ekstreme biler køre på så uegnede arealer, endda med publikum.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Medlem

HenrikGM skrev:
[Morten: Efter nu at have set hvad forskellem på Dansk produceret BlackRace kontra svensk produceret BlackRace, så sig lige een gang til at svenskerne er så helvedes meget dygtigere end os, og at vi partout skal kopiere dem.

rolig nu - jeg siger bare at svenskerne går mere op i sikkerhed hvad angår BILEN, idet de kun tillader bilerne at køre 7,50 på 1/8delen (ca 12.00 på 1/4mile)
Og at de kun kører 1/8 istedet for 1/4 (mindre topspeed)
Men få nu debatten tilbage til det den drejer sig om - skal der være en cup i 2008, med ens regler eller ej?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 318 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 32  Næste

Alle tider er UTC + 1 time