HenrikGM skrev:
morten jønsson skrev:
Hvis man ikke stoler på, at det NHRA og deres Sport Compact Division siger, men mener at det ved vi MEGET mere om her i Danmark – fint nok med mig – jeg er bare ikke enig…
:
NHRA har ikke noget der ligner i DK.
DK er ikke USA.
DK har ikke kørere nok til en multiklasseopdeling(Det ved dragracerne ihvertfald!)
Tror ikke der er nogen der mener de ved meget mere end NHRA eller SportCompacts, men ingen af disse klasser kan køres i DK.
Morten; Prøv at liste de DK biler der kan køre i SportCompact Divisionen?
Hvor mange aktive klasser i NHRA regi kan der køres med herhjemme? Ikke mange.
Så det de etablerede dragracere vil er altså at klemme et amerikansk reglement ned over et publikum der ikke har volumenet, banerne,infrastrukturen,etc til at køre i NHRA regi.
Hvad er det lige det skulle gavne.
Danmark er ikke USA. Amerikanske regler er ikke lov i DK. Og det er stadigt ikke forbudt at tænke selv. Copy-paste kan vi lade kinerserne om.
Men du mener at selvom der er MASSER af kørere i USA, der har MASSER af erfaring, så skal vi ikke bruge deres erfaring, men derimod selv lave regler for sikkerhed ud fra den smule vi (i forhold til usa) kører i Dk.
Igen - jeg er ikke enig, og bliver det aldrig.
Hvorfor tror du, at det i har kopieret (undskyld udtrykket) fra Sverige - altså BlackRace.nu, kun kører ned til 7,50 på 1/8delen?
Er det fordi der ikke er biler i Sverige der kan køre stærkere?
Kunne det være fordi at svenskerne har en hel del mere erfaring end vi har i Dk, og derfor mener at det er bedst ikke at køre stærkere uden at kræve en del sikkerhedsudstyr?? - det tror jeg.