Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 09 jan 2025, 08:43

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 153 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 10 okt 2008, 19:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
HANS BRUN er efter min overbevisning en af den gamle formands største støtter... mon ikke han vil fortsætte i samme spor. altså hvis han skulle blive valgt?
den anden kandidat håber jeg det bedste for og om!
ingen af dem nævner streetrace med et ord i deres "valgtale" i DASU bladet.
MVH søren


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2008, 09:52 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 nov 2007, 10:20
Indlæg: 151
Geografisk sted: Ølholm
lqs skrev:
HANS BRUN er efter min overbevisning en af den gamle formands største støtter... mon ikke han vil fortsætte i samme spor. altså hvis han skulle blive valgt?
den anden kandidat håber jeg det bedste for og om!
ingen af dem nævner streetrace med et ord i deres "valgtale" i DASU bladet.
MVH søren


Jeg er fuldstændig enig, Hans Bruun står nok ikke for de store forandringer!
Hvad angår Bent, så er dragrace/streetrace så nok også de eneste DASU sportsgrene han ikke har prøvet kræfter med.
Jeg ved ikke om der var nogle af jer med til opstillingsmøde i Pårup her forleden dag, men der var det helt tydeligt, hvem der var bedst egnet til posten af de to. Bent er uddannet advokat, og det kunne man godt se af hans fremtoning. Han virkede meget mere troværdig end Hans, som hele tiden kiggede væk eller i gulvet.
I har nok på nuværende tidspunkt regnet ud hvem jeg støtter.
Jeg håber ligesom Søren, at Bent kan tilføre noget nyt til bestyrelsen og dermed HELE DASU.

Michael


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2008, 13:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Hans skriver dog noget meget fornuftigt om at lytte til græsrødderene og om ikke at prøve at putte folk i kasser de ikke har lyst til at være i, noget jeg syntes der fint passer på vores problematik; Streetrace vs. Dragrace, spørgsmålet er om han vil forholde sig selektivt til dette udsagn senere hen, hvis han skulle være så "heldig" overtage taktstokken...

Den gamle formand skriver at det er vigtigt at en evt. ny formand skal være formand for alle grene inden for motorsporten... gælder dette så også for den voksende skare af Streetracere der efter DASU's definitioner er for hurtige til Streetrace og som efter egne definitioner ikke er intresseret i at køre Dragrace...

Som jeg ser det så virker det som at holdningen i DASU er at der inden for vores genre kun er to niveauer: pussenusse begynder niveau med en masse begrænsninger og lutter glade miner (ironi) og når det begynder at gå hurtigt: fuldbyrdet sportsudøver underlagt tonsvis af mere eller mindre umulige regler.
Hvor er der plads til alle os andre, dem af os der er for hurtige til DASU's version af Streetrace og som ikke er intresseret i at køre efter mystiske internationale Dragracing regler der alligevel ikke passer på danske forhold. 90% af alt Streetrace Der bliver kørt i Danmark og for den sags skyld i resten verden bliver kørt uden disse ultimative begrænsninger og det fungrerer fint (når de værste intriger er siet fra), de største problemer ligger i klasseopdelinger, noget de enkelte arrangører må prøve at få styr på, samt at i fællesskab at få defineret nogle sikkerhedsregler der er til at overholde fra både kørernes og arrangørerenes side.

Hvem har egentlig retten til endegyldigt at definere Streetrace? DASU - som først "opdagede" disse mennesker for et øjeblik siden? Dragrace folkene med alle deres fordomme og "udanske" regler og som mangler medlemmer?, eller er det dem der trofast har dyrket denne "sport" i adskillige år? jeg ved ihvertfald godt hvor jeg sætter mit kryds...

Streetrace er for Dragrace hvad Clubrace er for Banesport...

Det er på tide at Streetracerene bliver taget alvorligt, alene antallet af udøvere burde give respekt, det vi mangler er at samle disse udøvere i en forening så vi kan tale med fælles stemme og hvis DASU stadig er døv, så gør vi som vi plejer, nemlig at klare os selv, DASU har jo alligevel ikke brug for alle de medlemmer...


Jeg siger: mindre snak og regler - mere uforpligtende lovligt ræs...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2008, 14:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 nov 2007, 10:20
Indlæg: 151
Geografisk sted: Ølholm
Ravnen skrev:
Hans skriver dog noget meget fornuftigt om at lytte til græsrødderene og om ikke at prøve at putte folk i kasser de ikke har lyst til at være i, noget jeg syntes der fint passer på vores problematik; Streetrace vs. Dragrace, spørgsmålet er om han vil forholde sig selektivt til dette udsagn senere hen, hvis han skulle være så "heldig" overtage taktstokken...

Den gamle formand skriver at det er vigtigt at en evt. ny formand skal være formand for alle grene inden for motorsporten... gælder dette så også for den voksende skare af Streetracere der efter DASU's definitioner er for hurtige til Streetrace og som efter egne definitioner ikke er intresseret i at køre Dragrace...

Som jeg ser det så virker det som at holdningen i DASU er at der inden for vores genre kun er to niveauer: pussenusse begynder niveau med en masse begrænsninger og lutter glade miner (ironi) og når det begynder at gå hurtigt: fuldbyrdet sportsudøver underlagt tonsvis af mere eller mindre umulige regler.
Hvor er der plads til alle os andre, dem af os der er for hurtige til DASU's version af Streetrace og som ikke er intresseret i at køre efter mystiske internationale Dragracing regler der alligevel ikke passer på danske forhold. 90% af alt Streetrace Der bliver kørt i Danmark og for den sags skyld i resten verden bliver kørt uden disse ultimative begrænsninger og det fungrerer fint (når de værste intriger er siet fra), de største problemer ligger i klasseopdelinger, noget de enkelte arrangører må prøve at få styr på, samt at i fællesskab at få defineret nogle sikkerhedsregler der er til at overholde fra både kørernes og arrangørerenes side.

Hvem har egentlig retten til endegyldigt at definere Streetrace? DASU - som først "opdagede" disse mennesker for et øjeblik siden? Dragrace folkene med alle deres fordomme og "udanske" regler og som mangler medlemmer?, eller er det dem der trofast har dyrket denne "sport" i adskillige år? jeg ved ihvertfald godt hvor jeg sætter mit kryds...

Streetrace er for Dragrace hvad Clubrace er for Banesport...

Det er på tide at Streetracerene bliver taget alvorligt, alene antallet af udøvere burde give respekt, det vi mangler er at samle disse udøvere i en forening så vi kan tale med fælles stemme og hvis DASU stadig er døv, så gør vi som vi plejer, nemlig at klare os selv, DASU har jo alligevel ikke brug for alle de medlemmer...


Jeg siger: mindre snak og regler - mere uforpligtende lovligt ræs...


Hej Ravn

Jeg mener egentlig du har ret langt hen ad vejen, men pas på din tone. Du risikerer ikke blive taget alvorligt.

Nu spørger jeg lige ud i luften: Vil i være med i DASU? ja eller nej?

Se, grunden til at jeg spørger er ikke at jeg vil høste medlemmer, men mere at jeg ikke er helt klar over hvad i (du) vil.
Problemet er, at du står udenfor en union, som du vil lave om på. Det kan man normalt ikke.
I er så lidt heldigere, nemlig i har nogle få stykker med jer inde i unionen, men nogle få stykker er slet ikke nok.

Hvis i virkeligt vil have den nye formand til at lytte til hvad i har brug for, så send ham 1000 betingede indmeldelser.
Betinget af, at han vil lytte seriøst til jer.
Betinget af, at der sker nogle forbedringer i jeres retning.
Betinget af en anderledes ny tankegang.
Se, så kan han også se en gulerod ved at lytte til jer. Han vil blive husket som den der skaffede 1000 medlemmer indenfor samme sportsgren på kort tid.
I skal måske også tænke alternativt når det gælder jeres fremtid. Det er fint i råber op her på PP, men hvis de ikke læser med, så er det spildt. De skal læse det i skriver før de kan lytte! Måske i skal prøve at skrive nogle læserbreve til Autosport, det vil da tvinge en eller anden reaktion frem.

Noget helt andet er, hvordan vil du definere streetrace? den er squ svær.
Hvor skal skille linien gå? nr. pladerne? de har været på dagsorden så længe, at det er meget kedeligt, så vi skal komme med noget andet.
Hvordan skal sikkerheden se ud for streetrace under 11.00 sekunder?
Skal man have et bur? skal man have nakkekrave på? skal man have kardanfangere på? må man montere 4 link? skal man montere 4 punkts sele? Min pointe er bare, at den er svær, så har du det helt store guldkorn, så kom med det.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2008, 16:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
@Feldthaus, nu ved jeg ikke lige hvad du mener med "den tone", mener ikke at jeg træder nogle over tærene ved at skrive som jeg gør. Holdningerene står jeg inde for indtil den dag hvor disse bliver modbevist...
Da jeg er selv medlem af DASU, kunne man jo, som du siger og selv gør, prøve at skrive nogle breve, men som jeg skriver, så tror jeg ikke at vi bliver taget seriøst nok til at jeg kommer nogle steder med et sådan forsøg, ligesom jeg tror at dit forsøg heller ikke bliver til andet end til: er det nu ham Feldthaus igen, min opfattelse er stadig at DASU/DRU har lukket ned for alle andre holdninger end deres egne i forhold til hvad Dragracing og Streetracing er, desværre.
Mit forslag går istedet på, at der, bliver lavet en "kørerforening" uden om DASU og til den tid når denne forening er stor nok så tager vi emnet op med DASU direkte og som "ligeværdige" ud fra devisen: at vi ikke har mere brug for dem end de har brug for os, indtil da så vil jeg lade andre ilsjæle, som dig selv, om at bearbejde dem indefra... i håb om at det nyttede noget.

Mit ultimative ønske var at Streetrace og Dragrace, en dag, med alle facetter og indbyrdes "overlapninger" kunne komme til forstærke- istedet for at modarbejde hinanden...

mht. definitionen på en Streetracer så må jeg sige, at der nok aldrig har været en anerkendt en af slagsen, taget den "wild west" natur Streetrace er baseret på, arrangører har med vekselende held prøvet... og til den dag idag er der stadig sure miner over hele linien. Så hvad er Streetrace? tjae... Jeg mener at Streetrace er alt lige fra striben lørdag aften til store arrangementer som DHB, KOE, EDPS m.f. endda vil jeg sige at nogle Dragrace arrangementer bærer mere præg af Streetrace end Dragrace, så en Streetracer må vel siges at være en der møder op disse steder.
Nummerplade problematikken orker jeg ikke igen at komme ind på da jeg mener det er omsonst at blive ved at diskutere en gradbøjning af den konstant som "lovlig synet bil" er...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2008, 16:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 nov 2007, 10:20
Indlæg: 151
Geografisk sted: Ølholm
Ravnen skrev:
@Feldthaus, nu ved jeg ikke lige hvad du mener med "den tone", mener ikke at jeg træder nogle over tærene ved at skrive som jeg gør. Holdningerene står jeg inde for indtil den dag hvor disse bliver modbevist...
Da jeg er selv medlem af DASU, kunne man jo, som du siger og selv gør, prøve at skrive nogle breve, men som jeg skriver, så tror jeg ikke at vi bliver taget seriøst nok til at jeg kommer nogle steder med et sådan forsøg, ligesom jeg tror at dit forsøg heller ikke bliver til andet end til: er det nu ham Feldthaus igen, min opfattelse er stadig at DASU/DRU har lukket ned for alle andre holdninger end deres egne i forhold til hvad Dragracing og Streetracing er, desværre.
Mit forslag går istedet på, at der, bliver lavet en "kørerforening" uden om DASU og til den tid når denne forening er stor nok så tager vi emnet op med DASU direkte og som "ligeværdige" ud fra devisen: at vi ikke har mere brug for dem end de har brug for os, indtil da så vil jeg lade andre ilsjæle, som dig selv, om at bearbejde dem indefra... i håb om at det nyttede noget.

Mit ultimative ønske var at Streetrace og Dragrace, en dag, med alle facetter og indbyrdes "overlapninger" kunne komme til forstærke- istedet for at modarbejde hinanden...

mht. definitionen på en Streetracer så må jeg sige, at der nok aldrig har været en anerkendt en af slagsen, taget den "wild west" natur Streetrace er baseret på, arrangører har med vekselende held prøvet... og til den dag idag er der stadig sure miner over hele linien. Så hvad er Streetrace? tjae... Jeg mener at Streetrace er alt lige fra striben lørdag aften til store arrangementer som DHB, KOE, EDPS m.f. endda vil jeg sige at nogle Dragrace arrangementer bærer mere præg af Streetrace end Dragrace, så en Streetracer må vel siges at være en der møder op disse steder.
Nummerplade problematikken orker jeg ikke igen at komme ind på da jeg mener det er omsonst at blive ved at diskutere en gradbøjning af den konstant som "lovlig synet bil" er...


Hej Ravn

Jeg er godt klar over der er en risiko ved at alt kommer fra mig, så de siger "er det nu ham Feldthaus igen", men her er det jo at i skal hjælpe til selv, så det hele ikke kommer fra mig.
De vil være nød til at tage det seriøst, når folk fra andre sportsgrene bliver klar over hvad det er i mener og står for. Det er langtfra kun bestyrelsen og DR-U der skal "omvendes". Den virklig effektive vej går gennem de andre medlemmer indtil i selv enten er medlem eller accepteret af medlemmerne som seriøse sportsfolk.

Danner i en kørerforening, så kan det være et skridt i den rigtige retning. Det vil altid være nemmere for DASU at tage jer seriøst når i kan fortælle at i taler på f.eks. 500 medlemmers vegne.
Jeg mener bare: Alle positive tiltag er velkomne. Jeg kan ikke/vil ikke blande mig uden invitation, for det er ikke min sport, men jeres. I skal ikke lade jer begrænse af "sådan har vi altid gjort" men tænke alternativt. Hvis i vil have en god dialog igang med DASU, så er i squ nok nødt til at tænke lidt for dem også til hvordan i kan mødes et sted på midten. Det ser ikke ud til at de kommer ud af busken helt af sig selv.

Michael


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 nov 2008, 20:30 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
så er formandsvalget i DASU overstået, gik vel som man kunne håbe... gad vide om der kommer nye vinde fra den kant? det kan man også HÅBE på!
ang lattergas tror ikke der er sket en skid. tror heller ikke der er sket en skid om et halvt år! det er ligesom nemmere at fortsætte som man altid har gjort.
samme med at lave streetrace på offentlig vej, ingen grund til at skele til 827. dasu er jo sat i verden af helt andre grunde!
det her lyder sikkert lidt bittert eller noget. men synes egentlig mangelen på udvikling eller blot info taler for sig selv!
ser man på det der står skrevet i dasu bladet, og sammenligner med det der sker i virkeligheden.... undres man. MEGET.
med håbet om nye vinde i 2009. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 dec 2008, 10:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 nov 2007, 10:20
Indlæg: 151
Geografisk sted: Ølholm
Ravnen skrev:

Den primære forskel på de to bure er rør dimensioner:

Hovedbøjle SFI: dim. 42mm/ godstykk. 3mm.
Hovedbøjle FIA: dim. 45mm/ godstykk. 2,5mm eller dia 50mm/ gods tykk. 2mm.

Andre dele SFI: dim. fra 32 til 38mm/ godstykk. 3mm
Andre dele FIA: dim. 38mm/ godstykk. 2,5mm eller dia. 40mm/ godstykk. 2mm.

Dette er ved "alm." stål (mild steel)

der kan være noget med placering af nogle af rørene, samt et par ekstra rør, men det ved jeg ikke i detaljer.


Hej Ravn og alle andre.
Nu har jeg endelig fået svar fra DR-U:

DRU har behandlet din henvendelse på udvalgsmødet den 21. nov 2008.
DRU kontakter chassissynerne for at få deres umiddelbare vurdering af sagen.
Men da det kan være vanskeligt at vurdere sagen fra bil til bil, betinger DRU sig at chassissynerne skal se bilen før de udtaler sig og godkender i den konkrete sag.

DRU anbefaler derfor at du eller ejeren af bilen, kontakter chassissynerne, og aftaler nærmere med hensyn til en evt. inspektion/godkendelse af bilen. DRU informerer Chassissynerne om DRU´s beslutning.

Kontaktoplysninger til chassissynerne:

Jackie Hansen (Fyn og Sjælland): 40 37 15 71

Tom Juhl (Jylland): 23 38 79 19



Med venlig hilsen

Dragracingudvalget

Hvad du så gør ved sagen nu, er op til dig. Men jeg ser meget gerne, at du får bilen efterset af en af chassis synerne, så vi får taget stilling til problemet, og evt. kan få ændret reglerne på dette punkt.
Håber der kommer noget positivt ud af den laaaaaaaaange ventetid.

Mvh

Michael


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 dec 2008, 14:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Feldthaus skrev:
Ravnen skrev:

Den primære forskel på de to bure er rør dimensioner:

Hovedbøjle SFI: dim. 42mm/ godstykk. 3mm.
Hovedbøjle FIA: dim. 45mm/ godstykk. 2,5mm eller dia 50mm/ gods tykk. 2mm.

Andre dele SFI: dim. fra 32 til 38mm/ godstykk. 3mm
Andre dele FIA: dim. 38mm/ godstykk. 2,5mm eller dia. 40mm/ godstykk. 2mm.

Dette er ved "alm." stål (mild steel)

der kan være noget med placering af nogle af rørene, samt et par ekstra rør, men det ved jeg ikke i detaljer.


Hej Ravn og alle andre.
Nu har jeg endelig fået svar fra DR-U:

DRU har behandlet din henvendelse på udvalgsmødet den 21. nov 2008.
DRU kontakter chassissynerne for at få deres umiddelbare vurdering af sagen.
Men da det kan være vanskeligt at vurdere sagen fra bil til bil, betinger DRU sig at chassissynerne skal se bilen før de udtaler sig og godkender i den konkrete sag.

DRU anbefaler derfor at du eller ejeren af bilen, kontakter chassissynerne, og aftaler nærmere med hensyn til en evt. inspektion/godkendelse af bilen. DRU informerer Chassissynerne om DRU´s beslutning.

Kontaktoplysninger til chassissynerne:

Jackie Hansen (Fyn og Sjælland): 40 37 15 71

Tom Juhl (Jylland): 23 38 79 19



Med venlig hilsen

Dragracingudvalget

Hvad du så gør ved sagen nu, er op til dig. Men jeg ser meget gerne, at du får bilen efterset af en af chassis synerne, så vi får taget stilling til problemet, og evt. kan få ændret reglerne på dette punkt.
Håber der kommer noget positivt ud af den laaaaaaaaange ventetid.

Mvh

Michael


Det lyder umiddelbart godt, så må vi håbe at Dragracingudvalget står ved hvad de skriver, da det kunne være startskudet til noget bedre.

Jeg vil klart køre min bil til et af disse syn når den er blevet samlet igen.
Og det er der flere i samme situation der burde gøre så vi Streetracere kan få styr på sikkerheden, jeg mener nu hvor man ved der er en chance for at ens ellers "sikre" bil vil have en chance for at blive godkendt...

Godt arbejde Felthaus, nu mangler vi bare at få styr på SFI godkendelse på flexplader/svinghjul og svingningsdæmper problematikken...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 dec 2008, 16:43 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
man behøver ikke nødvendigvis køre nogen steder for chassicsyn. det burde være muligt at få synfolkene ud og syne de (ufærdige/ikke samlede) biler i eget værksted. mod betaling naturligvis. samtidig vil jeg at man selv kan vælge hvilken af dk synsfolkene man bruger...
MVH søren ps noget nyt om flasker?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 153 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team