Ravnen skrev:
Hans skriver dog noget meget fornuftigt om at lytte til græsrødderene og om ikke at prøve at putte folk i kasser de ikke har lyst til at være i, noget jeg syntes der fint passer på vores problematik; Streetrace vs. Dragrace, spørgsmålet er om han vil forholde sig selektivt til dette udsagn senere hen, hvis han skulle være så "heldig" overtage taktstokken...
Den gamle formand skriver at det er vigtigt at en evt. ny formand skal være formand for alle grene inden for motorsporten... gælder dette så også for den voksende skare af Streetracere der efter DASU's definitioner er for hurtige til Streetrace og som efter egne definitioner ikke er intresseret i at køre Dragrace...
Som jeg ser det så virker det som at holdningen i DASU er at der inden for vores genre kun er to niveauer: pussenusse begynder niveau med en masse begrænsninger og lutter glade miner (ironi) og når det begynder at gå hurtigt: fuldbyrdet sportsudøver underlagt tonsvis af mere eller mindre umulige regler.
Hvor er der plads til alle os andre, dem af os der er for hurtige til DASU's version af Streetrace og som ikke er intresseret i at køre efter mystiske internationale Dragracing regler der alligevel ikke passer på danske forhold. 90% af alt Streetrace Der bliver kørt i Danmark og for den sags skyld i resten verden bliver kørt uden disse ultimative begrænsninger og det fungrerer fint (når de værste intriger er siet fra), de største problemer ligger i klasseopdelinger, noget de enkelte arrangører må prøve at få styr på, samt at i fællesskab at få defineret nogle sikkerhedsregler der er til at overholde fra både kørernes og arrangørerenes side.
Hvem har egentlig retten til endegyldigt at definere Streetrace? DASU - som først "opdagede" disse mennesker for et øjeblik siden? Dragrace folkene med alle deres fordomme og "udanske" regler og som mangler medlemmer?, eller er det dem der trofast har dyrket denne "sport" i adskillige år? jeg ved ihvertfald godt hvor jeg sætter mit kryds...
Streetrace er for Dragrace hvad Clubrace er for Banesport...
Det er på tide at Streetracerene bliver taget alvorligt, alene antallet af udøvere burde give respekt, det vi mangler er at samle disse udøvere i en forening så vi kan tale med fælles stemme og hvis DASU stadig er døv, så gør vi som vi plejer, nemlig at klare os selv, DASU har jo alligevel ikke brug for alle de medlemmer...
Jeg siger: mindre snak og regler - mere uforpligtende lovligt ræs...
Hej Ravn
Jeg mener egentlig du har ret langt hen ad vejen, men pas på din tone. Du risikerer ikke blive taget alvorligt.
Nu spørger jeg lige ud i luften: Vil i være med i DASU? ja eller nej?
Se, grunden til at jeg spørger er ikke at jeg vil høste medlemmer, men mere at jeg ikke er helt klar over hvad i (du) vil.
Problemet er, at du står udenfor en union, som du vil lave om på. Det kan man normalt ikke.
I er så lidt heldigere, nemlig i har nogle få stykker med jer inde i unionen, men nogle få stykker er slet ikke nok.
Hvis i virkeligt vil have den nye formand til at lytte til hvad i har brug for, så send ham 1000 betingede indmeldelser.
Betinget af, at han vil lytte seriøst til jer.
Betinget af, at der sker nogle forbedringer i jeres retning.
Betinget af en anderledes ny tankegang.
Se, så kan han også se en gulerod ved at lytte til jer. Han vil blive husket som den der skaffede 1000 medlemmer indenfor samme sportsgren på kort tid.
I skal måske også tænke alternativt når det gælder jeres fremtid. Det er fint i råber op her på PP, men hvis de ikke læser med, så er det spildt. De skal læse det i skriver før de kan lytte! Måske i skal prøve at skrive nogle læserbreve til Autosport, det vil da tvinge en eller anden reaktion frem.
Noget helt andet er, hvordan vil du definere streetrace? den er squ svær.
Hvor skal skille linien gå? nr. pladerne? de har været på dagsorden så længe, at det er meget kedeligt, så vi skal komme med noget andet.
Hvordan skal sikkerheden se ud for streetrace under 11.00 sekunder?
Skal man have et bur? skal man have nakkekrave på? skal man have kardanfangere på? må man montere 4 link? skal man montere 4 punkts sele? Min pointe er bare, at den er svær, så har du det helt store guldkorn, så kom med det.