Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 10 jan 2025, 13:48

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 211 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 22  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Wildert, faktum er at du ikke kommer til at overbevise mig om at DASU har reelle hensigter på dette område, Intet af det du skriver taler for at DASU er "nogle flinke fyre" der bare er ude på at redde verden, der er ingen tvivl i mit sind om at de er ude på at skade de uorganiserede streetrace arrangører, med det der er kommet for dagen.
Det er åbentlyst at de på et eller andet plan har problemer med at tøjle DHB/Benjamin, der jo nok har for mange penge til bare sådan lige at blive jordet, så hvem går vi så efter...

Det er fint at Hartvig tager dette emne op og det må ikke gå koldt før at alle aspekter er kommet for dagen, en ting der kunne være rart at finde ud af, er at hvem der har hvilke og hvor mange hatte på og om at det kunne hjælpe med at forklare hvorfor at det hele stinker så meget...

Billede

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hvis i er så trætte af DASU, og tro de kun vil jer det værste, så bliv dog væk fra de events der samarbejder med dem.

Om ikke andet, så slipper vi for at høre om jeres sindsyge sammensværgelsesteorier om DASU

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
@ Kristoffer

Som ansvarlig for oprettelsen af denne tråd kan jeg kun sige - du fatter tilsyneladende ikke en brik og ønsker heller ikke at bidrage med et eneste konstruktivt indlæg - så kan du ikke gøre alle os andre den store tjeneste bare at holde dig væk ?

@ Brian

Desværre har du igen ikke orden i penalhuset og styr på dine fakta. DASU er på ingen måde den organiserede motorsports lovgivende organ, hverken formelt eller på grund af præcedens. De er blot en af 5 (6) organisationer i Danmark som af Færdselsstyrelsen har fået godkendt reglementer for banesikkerhed.

En enkelt organisation kører på dispensation for kravet om godkendt banereglement indtil udgangen af 2008.

@ Alle

Alt motorsport i Danmark (herunder f.eks. BMX race :shock: ) skal grundlæggende afvikles i henhold til bekendtgørelse nr. 827 af 20. november 1998 om afholdelse af motorløb uden for vej, efterfølgende suppleret med diverse tillæg og vejledninger.

DASU har absolut ingen lovgivende magt til at ændre på dette, og skal helt og holdent efterleve bekendtgørelsen med tillæg og vejledninger, på samme måde som alle andre der arrangerer motorløb i Danmark.

Egentlig er det mærkeligt at denne store nærmest velgørende organisation ikke tager hansken op og viser sig som den modne og professionelle part i sagen.

Dette kunne DASU jo f.eks. gøre ved at komme helt åbenlyst til nogle af vores arrangementer, og såfremt at de fandt dem sikkerheds- og afviklingsmæssigt forsvarlige, kunne de jo skrive et nyt brev til Politimesterforeningen og forklare at de som den store "kontrollant" havde fundet det "formelle grundlag" i orden :?:

Nu er vi i streetrace miljøet jo heller ikke hellige eller omvandrende orakler, så skulle der imod forventning være noget at påtale, så er jeg overbevist om at vi alle er villige til at lytte og lære af den store mester.

Så er boldet da givet op ikk' :?:

Og så må jeg med nogen beklagelse meddele at jeg forlader denne diskussion/debat og drager 3 uger på sommerferie - men nu har tråden jo overlevet siden den 7. marts 2008 - så mon ikke den lever når jeg kommer tilbage igen :coffee: :coffee: :coffee: :coffee: :coffee: :coffee:

Hartvig

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hartvig skrev:
@ Kristoffer

Som ansvarlig for oprettelsen af denne tråd kan jeg kun sige - du fatter tilsyneladende ikke en brik og ønsker heller ikke at bidrage med et eneste konstruktivt indlæg - så kan du ikke gøre alle os andre den store tjeneste bare at holde dig væk ?

Hartvig

Det er sku da stadig dig der ikke fatter hvad det er du selv citeret i den opridelige tråd.

Fakta: DASU kontakter politiet hvis de har begrundet mistanke til et event ikke overholder reglerne.

Hartvig versionen: DASU hetzer alle events der ikke er godkendt af DASU, eller hvor DASU spiller en rolle, DASU ligger i busken, dasu hader streetracere.

Ud over dette har du så smidt en masse pladder ind om dig og dit firmas påståede kompetencer, som er emnet uendeligt ligegyldigt - med mindre denne tråd altså bare er ment som reklame for dig selv, som flere andre har nævnt i denne tråd allerede.

Så det er da klart jeg ikke kan bidrage med noget konstruktivt til et emne der er baseret på din(og nogle få andres) fantasiversion af hvad det DASU skriv betyder

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
HenrikGM skrev:
Jeg tror pkt1 du skal læse lidt flere §, for det første du laver i ovenstående er nærmest quote-fucking i denne sammenhæng da et 402m løb dårligt kan betegnes at være over 300km....!

Øh - hvem quote-fucker nu?

Jeg har netop skrevet at streetrace går ind under kategori II - som er løb kortere end 300 km. Men jeg henviser til at jvf. denne er DASU "pre-godkendt", og derfor naturligvis nyder nogen anseelse (berettiget eller ej).

Jeg gik ikke efter at "bevise" at DASU har et egentligt ansvar - faktisk skrev jeg jo at jeg selv havde overfortolket, men præciserede nogle af de forhold der gør at DASU kommer nemmere til visse af tingene, og som gør at de anses som en kapacitet indenfor motorsport.

Ikke noget om streetrace som sådan, andet end at det hører under kategori II, og derfor kan søges af andre end DMR's medlemsorganisationer.

Citat:
pkt2; et afslag vil være endeligt og kan ikke ankes, men ja, du kan klage.

Det må være et afslag fra justitsministeriet du mener der - eller?
Hvis der kommer medhold i klagen, så må det om ikke andet, give mulighed for at søge et andet løb på et senere tidspunkt => en eller anden form for sejr er vundet - og det er det i vil ik'? I vil have lov til at søge og afholde løb ik'?

Citat:
pkt3; det omtalte cirkulære har meget begrænset anvendelse for 402m. Se Bek827.

Se ovenfor - emnet var som sådan ikke 402m, men nogle mere eller mindre hævdvundne rettigheder der gør DASU's liv nemmere som samlested for motorsportsarrangører.

Citat:
Vi har forskellige holdninger til emnet, og det er fint, ellers var der ingen debat, men citere omtalte cirkulæreskrivelse i denne tråd er gående mod quotefucking.

Hvorfor? Jeg har forklaret min hensigt med at citere cirkulæreskrivelsen, du har bare kaldt det quote-fuck - men i hvilken sammenhæng?

Ravnen skrev:
Wildert, faktum er at du ikke kommer til at overbevise mig om at DASU har reelle hensigter på dette område, Intet af det du skriver taler for at DASU er "nogle flinke fyre" der bare er ude på at redde verden, der er ingen tvivl i mit sind om at de er ude på at skade de uorganiserede streetrace arrangører, med det der er kommet for dagen.

Heh - jeg er ikke vildt overrasket :wink:.
Min hensigt er egentligt heller ikke ligefrem at overbevise nogen som sådan, for jeg ved ikke om jeg har ret i det. Jeg prøver bare at bløde lidt op så der måske eventuelt ku' komme bare en anelse dialog ind i det.
Lige nu har DASU fat i den lange ende, men din holdning er at råbe "sviiin!" efter dem.
Jeg har vist allerede brugt den med stokken og guleroden - hvad virker bedst på dig?
Eller sagt på en anden måde: Vil du have resultater? Eller vil du stå og føle dig (muligvis berettiget) trådt over tæerne, mens toget kører?

Trust me - jeg er selv konsulent, og chef for en håndfuld konsulenter - jeg gør ikke andet hele dagen end at lytte til mærkelige argumenter fra både mine folk og kunder, om at der er det ene og det andet i vejen. Til syvende og sidst er der ingen der kommer nogen steder ved at pege fingre af andre.
Hvad der rent faktisk nytter noget, er når folk stille og roligt bliver overbevist om at de selv kan gøre en forskel, uanset hvor tumbet modparten objektivt set er.
Æd jer ind på dem konstruktivt og stille og roligt - det kan være de er totalt bøvlede at have med at gøre, og det virker ørkesløst, og tager lang tid - men hvad er alternativet?

Citat:
Desværre har du igen ikke orden i penalhuset og styr på dine fakta. DASU er på ingen måde den organiserede motorsports lovgivende organ, hverken formelt eller på grund af præcedens. De er blot en af 5 (6) organisationer i Danmark som af Færdselsstyrelsen har fået godkendt reglementer for banesikkerhed.

Quote mig lige for hvor jeg påstår at DASU er et lovgivende organ? Og så vend lige tilbage med den med orden i penalhuset en gang til...

Og nej, de har naturligvis ikke nogle beføjelser pr. præcedens - men de nyder pr. de facto en vis velvilje hos myndighederne. Det er jo netop den i bliver ramt af...
(du må også gerne quote mig for hvor jeg har udtrykt mig på en måde som kan opfattes på anden måde - det er muligt det har været uklart fra min side - men ellers skulle det være skåret ud i pap nu - ellers er man velkommen til at spørge igen).

Citat:
DASU har absolut ingen lovgivende magt til at ændre på dette, og skal helt og holdent efterleve bekendtgørelsen med tillæg og vejledninger, på samme måde som alle andre der arrangerer motorløb i Danmark.

Jada - jeg har ikke påstået noget om lovgivning. Jeg har påstået noget om en de facto opfattelse af dem som "dem man går til om sådan noget, som har styr på det". Man kan sige at for en myndighedsperson er de "det sikre kort" (igen: om det er berettiget er en anden snak - men det er vel ikke forkert at sige at det er sådan de opfattes i det store og hele).

Citat:
Egentlig er det mærkeligt at denne store nærmest velgørende organisation ikke tager hansken op og viser sig som den modne og professionelle part i sagen.

Bestemt - men som det har været nævnt før i tråden, så er der ikke noget i din nuværende kommunikation der hjælper det på vej....

Citat:
Dette kunne DASU jo f.eks. gøre ved at komme helt åbenlyst til nogle af vores arrangementer, og såfremt at de fandt dem sikkerheds- og afviklingsmæssigt forsvarlige, kunne de jo skrive et nyt brev til Politimesterforeningen og forklare at de som den store "kontrollant" havde fundet det "formelle grundlag" i orden

Du ku' jo invitere dem... i stedet for at beskylde dem for chikane og det der er værre...
De har jo noget du vil have: lettere adgang til myndighederne.
Alternativt ku' du jo glæde dig over at du ikke er i målgruppen for den højnede bevidsthed om papirarbejdet, og så ellers bare passe dine løb, uden at skyde DASU en masse i skoene...
Eller du kan modarbejde dem som desværre kan - hvis de vil - gøre livet surt for dig gennem deres nuværende status.

Jeg ved godt hvad der er nemmest - men jeg ved også godt hvad der skaber resultaterne...

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

kristoffer skrev:
Hartvig skrev:
@ Kristoffer

Hartvig

Det er sku da stadig dig der ikke fatter hvad det er du selv citeret i den opridelige tråd.

Fakta: DASU kontakter politiet hvis de har begrundet mistanke til et event ikke overholder reglerne.

Hartvig versionen: DASU hetzer alle events der ikke er godkendt af DASU, eller hvor DASU spiller en rolle, DASU ligger i busken, dasu hader streetracere.

Ud over dette har du så smidt en masse pladder ind om dig og dit firmas påståede kompetancer, som er emnet uendeligt ligegyldigt - med mindre denne tråd altså bare er ment som reklame for dig selv, som flere andre har nævt i denne tråd allerede.

Fakta: DASU klubberene overholder ikke selv reglerne, kontakter DASU politiet?

Fakta: 2 arrangementer er allerede stoppet INDEN de var kommet igang, med lige netop en henvisning til at det skulle være DASU klubber der afholdte dem, Fortæl hvor det står at det skal være sådan? og kunne det have noget at gøre med DASUs lille brev til politimesterne?

Hvis folk ser spøgelser så er det fordi der er spøgelser!

Billede

Senest rettet af Ravnen 17 jul 2008, 20:02, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Den er jeg simpelthen nødt til at kommenterer på vejen ud ..... :wink:

Citat:
Trust me - jeg er selv konsulent, og chef for en håndfuld konsulenter - jeg gør ikke andet hele dagen end at lytte til mærkelige argumenter fra både mine folk og kunder, om at der er det ene og det andet i vejen

Her jo svaret på alle mine bekymringer - ovenstående citat bekræfter alle mine værste anelser - du er jo simpelthen så selvoptaget og overbevist om egen suverænitet, at du på et offentligt forum tør våge den påstand at dine undersåtter (og ved gud også kunder) bruger hele din arbejdsdag på at genere dig med mærkelige argumenter og problemer.....

Hvad bilder de sig dog ind at forstyre oraklet - jeg frygter kortvarigt at du er SAP konsulent.

Okay Brian - ovenstående er skrevet med et stort smil på læben og jeg håber du kan bære over med ironien :tooth:

Happy tequila :gnaek: - vi tales ved om 3 uger Hr. Konsulent Boss

Hartvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

@ Wildert, hvis du kendte mig personligt ville du osse vide at jeg om nogle mennesker ville være interesseret i en dialog imellem DASU og "ikke" DASU, men nu er jeg jo nok ikke lige den de har mest ud af at tale med så derfor holder jeg mig til at kommentere herinde og overlade resten til dem med aberne på skulderene.
Faktum er at jeg føler at DASU er galt på den i denne sag, jeg føler at jeg som aktiv udøver af "sporten" bliver gjort af DASU, om ikke direkte så indirekte ved at der handlet som der gør, DASU vinder intet ved at knægte folk på denne måde og jeg syntes at det her spil lugter af magtkamp og måske endda peger i retning af nogle Dragrace folk der før har lavet ravage, og skal jeg være helt ærlig så tror jeg faktisk slet ikke at de ønsker en dialog.

Billede

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ravnen skrev:
kristoffer skrev:
Hartvig skrev:
@ Kristoffer

Hartvig

Ud over dette har du så smidt en masse pladder ind om dig og dit firmas påståede kompetancer, som er emnet uendeligt ligegyldigt - med mindre denne tråd altså bare er ment som reklame for dig selv, som flere andre har nævt i denne tråd allerede.

Fakta: DASU klubberene overholder ikke selv reglerne, kontakter DASU politiet?

Fakta: 2 arrangementer er allerede stoppet INDEN de var kommet igang, med lige netop en henvisning til at det skulle være DASU klubber der afholdte dem, Fortæl hvor det står at det skal være sådan? og kunne det have noget at gøre med DASUs lille brev til politimesterne?

Hvis folk ser spøgelser så er det fordi der er spøgelser!

Giv mig navnet på et arrangementer hvor DASU er/var involvert, hvor de nødvendige tilladelser ikke er/var til stede

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: køge
ui

Senest rettet af ladathomas 17 jul 2008, 21:17, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 211 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 22  Næste

Alle tider er UTC + 1 time