HenrikGM skrev:
Jeg tror pkt1 du skal læse lidt flere §, for det første du laver i ovenstående er nærmest quote-fucking i denne sammenhæng da et 402m løb dårligt kan betegnes at være over 300km....!
Øh - hvem quote-fucker nu?
Jeg har netop skrevet at streetrace går ind under kategori II - som er løb kortere end 300 km. Men jeg henviser til at jvf. denne er DASU "pre-godkendt", og derfor naturligvis nyder nogen anseelse (berettiget eller ej).
Jeg gik ikke efter at "bevise" at DASU har et egentligt ansvar - faktisk skrev jeg jo at jeg selv havde overfortolket, men præciserede nogle af de forhold der gør at DASU kommer nemmere til visse af tingene, og som gør at de anses som en kapacitet indenfor motorsport.
Ikke noget om streetrace som sådan, andet end at det hører under kategori II, og derfor kan søges af andre end DMR's medlemsorganisationer.
Citat:
pkt2; et afslag vil være endeligt og kan ikke ankes, men ja, du kan klage.
Det må være et afslag fra justitsministeriet du mener der - eller?
Hvis der kommer medhold i klagen, så må det om ikke andet, give mulighed for at søge et andet løb på et senere tidspunkt => en eller anden form for sejr er vundet - og det er det i vil ik'? I vil have lov til at søge og afholde løb ik'?
Citat:
pkt3; det omtalte cirkulære har meget begrænset anvendelse for 402m. Se Bek827.
Se ovenfor - emnet var som sådan ikke 402m, men nogle mere eller mindre hævdvundne rettigheder der gør DASU's liv nemmere som samlested for motorsportsarrangører.
Citat:
Vi har forskellige holdninger til emnet, og det er fint, ellers var der ingen debat, men citere omtalte cirkulæreskrivelse i denne tråd er gående mod quotefucking.
Hvorfor? Jeg har forklaret min hensigt med at citere cirkulæreskrivelsen, du har bare kaldt det quote-fuck - men i hvilken sammenhæng?
Ravnen skrev:
Wildert, faktum er at du ikke kommer til at overbevise mig om at DASU har reelle hensigter på dette område, Intet af det du skriver taler for at DASU er "nogle flinke fyre" der bare er ude på at redde verden, der er ingen tvivl i mit sind om at de er ude på at skade de uorganiserede streetrace arrangører, med det der er kommet for dagen.
Heh - jeg er ikke vildt overrasket
.
Min hensigt er egentligt heller ikke ligefrem at overbevise nogen som sådan, for jeg ved ikke om jeg har ret i det. Jeg prøver bare at bløde lidt op så der måske eventuelt ku' komme bare en anelse dialog ind i det.
Lige nu har DASU fat i den lange ende, men din holdning er at råbe "sviiin!" efter dem.
Jeg har vist allerede brugt den med stokken og guleroden - hvad virker bedst på dig?
Eller sagt på en anden måde: Vil du have resultater? Eller vil du stå og føle dig (muligvis berettiget) trådt over tæerne, mens toget kører?
Trust me - jeg er selv konsulent, og chef for en håndfuld konsulenter - jeg gør ikke andet hele dagen end at lytte til mærkelige argumenter fra både mine folk og kunder, om at der er det ene og det andet i vejen. Til syvende og sidst er der ingen der kommer nogen steder ved at pege fingre af andre.
Hvad der rent faktisk nytter noget, er når folk stille og roligt bliver overbevist om at de selv kan gøre en forskel, uanset hvor tumbet modparten objektivt set er.
Æd jer ind på dem konstruktivt og stille og roligt - det kan være de er totalt bøvlede at have med at gøre, og det virker ørkesløst, og tager lang tid - men hvad er alternativet?
Citat:
Desværre har du igen ikke orden i penalhuset og styr på dine fakta. DASU er på ingen måde den organiserede motorsports lovgivende organ, hverken formelt eller på grund af præcedens. De er blot en af 5 (6) organisationer i Danmark som af Færdselsstyrelsen har fået godkendt reglementer for banesikkerhed.
Quote mig lige for hvor jeg påstår at DASU er et lovgivende organ? Og så vend lige tilbage med den med orden i penalhuset en gang til...
Og nej, de har naturligvis ikke nogle beføjelser pr. præcedens - men de nyder pr. de facto en vis velvilje hos myndighederne. Det er jo netop den i bliver ramt af...
(du må også gerne quote mig for hvor jeg har udtrykt mig på en måde som kan opfattes på anden måde - det er muligt det har været uklart fra min side - men ellers skulle det være skåret ud i pap nu - ellers er man velkommen til at spørge igen).
Citat:
DASU har absolut ingen lovgivende magt til at ændre på dette, og skal helt og holdent efterleve bekendtgørelsen med tillæg og vejledninger, på samme måde som alle andre der arrangerer motorløb i Danmark.
Jada - jeg har ikke påstået noget om lovgivning. Jeg har påstået noget om en de facto opfattelse af dem som "dem man går til om sådan noget, som har styr på det". Man kan sige at for en myndighedsperson er de "det sikre kort" (igen: om det er berettiget er en anden snak - men det er vel ikke forkert at sige at det er sådan de opfattes i det store og hele).
Citat:
Egentlig er det mærkeligt at denne store nærmest velgørende organisation ikke tager hansken op og viser sig som den modne og professionelle part i sagen.
Bestemt - men som det har været nævnt før i tråden, så er der ikke noget i din nuværende kommunikation der hjælper det på vej....
Citat:
Dette kunne DASU jo f.eks. gøre ved at komme helt åbenlyst til nogle af vores arrangementer, og såfremt at de fandt dem sikkerheds- og afviklingsmæssigt forsvarlige, kunne de jo skrive et nyt brev til Politimesterforeningen og forklare at de som den store "kontrollant" havde fundet det "formelle grundlag" i orden
Du ku' jo invitere dem... i stedet for at beskylde dem for chikane og det der er værre...
De har jo noget du vil have: lettere adgang til myndighederne.
Alternativt ku' du jo glæde dig over at du ikke er i målgruppen for den højnede bevidsthed om papirarbejdet, og så ellers bare passe dine løb, uden at skyde DASU en masse i skoene...
Eller du kan modarbejde dem som desværre kan - hvis de vil - gøre livet surt for dig gennem deres nuværende status.
Jeg ved godt hvad der er nemmest - men jeg ved også godt hvad der skaber resultaterne...