Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 jul 2025, 02:08

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 04 nov 2011, 18:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
lqs skrev:
måske det er lavet så turboladere ikke kan ses nede fra?
er turbo ikke synlig er der ikke mange der tænker, her har vi en trykladet motor.
MVH søren


mener de har været oppe at vende før , men det er dælme en redneckløsning :tooth:

MVH Luske


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 nov 2011, 18:58 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 apr 2006, 22:19
Indlæg: 231
luske skrev:
lqs skrev:
måske det er lavet så turboladere ikke kan ses nede fra?
er turbo ikke synlig er der ikke mange der tænker, her har vi en trykladet motor.
MVH søren


mener de har været oppe at vende før , men det er dælme en redneckløsning :tooth:

MVH Luske


Ha ha det vil jeg nu også mene. Forudsat at der ikke er intercooler på bilen og at der er ca 3 meter fra bagpot til indsugning giver det 6 meter rør på ca 3" dia. 3" = 7,68cm. Lidt hovedregning siger mig at der er ca 1,3 kubikmeter rumfang i hvert rør så der skal altså lige fyldes næsten 1½ kubikmeter rør med ladetryk før det overhovedet kommer derhen hvor det skal, igen forudsat der ikke er intercooler på hvor volumen selvfølgelig bliver større...

Jeg vil ikke påstå det ikke virker, men damn der må være lang ventetid på det turbotryk.... :tooth:

_________________
Mvh
Ruben


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 nov 2011, 19:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
men med tomatgear er der så ingen tøven efter gearskift :mrgreen:

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 nov 2011, 20:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
Der køre da nogle Corvetter rundt med lignende løsning her i Sverige.. De mangler bestemt ikke kræfter...

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 nov 2011, 20:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
r_uldal skrev:
luske skrev:
lqs skrev:
måske det er lavet så turboladere ikke kan ses nede fra?
er turbo ikke synlig er der ikke mange der tænker, her har vi en trykladet motor.
MVH søren


mener de har været oppe at vende før , men det er dælme en redneckløsning :tooth:

MVH Luske


Ha ha det vil jeg nu også mene. Forudsat at der ikke er intercooler på bilen og at der er ca 3 meter fra bagpot til indsugning giver det 6 meter rør på ca 3" dia. 3" = 7,68cm. Lidt hovedregning siger mig at der er ca 1,3 kubikmeter rumfang i hvert rør så der skal altså lige fyldes næsten 1½ kubikmeter rør med ladetryk før det overhovedet kommer derhen hvor det skal, igen forudsat der ikke er intercooler på hvor volumen selvfølgelig bliver større...

Jeg vil ikke påstå det ikke virker, men damn der må være lang ventetid på det turbotryk.... :tooth:


1,3 kubikmeter :shock: ???
Nu er jeg temmelig rusten matematisk, men så vidt jeg husker er det PI*3,84*3,84*300 = 13890,35cm3

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 nov 2011, 22:15 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Ang remote turbo, søg sts turbo på google. Det virker ganske fint

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 nov 2011, 00:25 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
r_uldal skrev:
[Ha ha det vil jeg nu også mene. Forudsat at der ikke er intercooler på bilen og at der er ca 3 meter fra bagpot til indsugning giver det 6 meter rør på ca 3" dia. 3" = 7,68cm. Lidt hovedregning siger mig at der er ca 1,3 kubikmeter rumfang i hvert rør så der skal altså lige fyldes næsten 1½ kubikmeter rør med ladetryk før det overhovedet kommer derhen hvor det skal, igen forudsat der ikke er intercooler på hvor volumen selvfølgelig bliver større...

Jeg vil ikke påstå det ikke virker, men damn der må være lang ventetid på det turbotryk.... :tooth:


Du har ca ret hvis dit trykrør er 30" i diameter. :coffee:

Hvor meget betyder en rørinstallation der fysisk kan være på bilen egentlig?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 nov 2011, 05:38 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
med er virkelig stor bil....turbo ville det vel tage ca et sekund at sætte den omtalte kubikmeter under tryk. har stadig tilgode at se en rørføring der hade seriøs indflydelse på spoolupptiden. men mange har en mening om det emne.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 nov 2011, 08:34 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
lqs skrev:
med er virkelig stor bil....turbo ville det vel tage ca et sekund at sætte den omtalte kubikmeter under tryk. har stadig tilgode at se en rørføring der hade seriøs indflydelse på spoolupptiden. men mange har en mening om det emne.
MVH søren


Flowet på den turbo jeg lavede til dit pickup project i sin tid var vel omkring 0,9kg/sek.
Det fylder en hel del rør op ret kvikt.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 nov 2011, 08:46 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
ja..... mindst 0,9kg. det er så vel at mærke kun et 74mm kompressorhjul.
prøv at regn lidt på hvad et 100mm hjul kan levere.
MVH søren


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team