Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 jul 2025, 02:08

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

lqs skrev:
måske det er lavet så turboladere ikke kan ses nede fra?
er turbo ikke synlig er der ikke mange der tænker, her har vi en trykladet motor.
MVH søren

mener de har været oppe at vende før , men det er dælme en redneckløsning :tooth:

MVH Luske

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem
Brugeravatar

luske skrev:
lqs skrev:
er turbo ikke synlig er der ikke mange der tænker, her har vi en trykladet motor.
MVH søren

mener de har været oppe at vende før , men det er dælme en redneckløsning :tooth:

MVH Luske

Ha ha det vil jeg nu også mene. Forudsat at der ikke er intercooler på bilen og at der er ca 3 meter fra bagpot til indsugning giver det 6 meter rør på ca 3" dia. 3" = 7,68cm. Lidt hovedregning siger mig at der er ca 1,3 kubikmeter rumfang i hvert rør så der skal altså lige fyldes næsten 1½ kubikmeter rør med ladetryk før det overhovedet kommer derhen hvor det skal, igen forudsat der ikke er intercooler på hvor volumen selvfølgelig bliver større...

Jeg vil ikke påstå det ikke virker, men damn der må være lang ventetid på det turbotryk.... :tooth:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

men med tomatgear er der så ingen tøven efter gearskift :mrgreen:

MVH Luske

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Malmö
Der køre da nogle Corvetter rundt med lignende løsning her i Sverige.. De mangler bestemt ikke kræfter...

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Malmö
r_uldal skrev:
luske skrev:
lqs skrev:
MVH søren

MVH Luske

Ha ha det vil jeg nu også mene. Forudsat at der ikke er intercooler på bilen og at der er ca 3 meter fra bagpot til indsugning giver det 6 meter rør på ca 3" dia. 3" = 7,68cm. Lidt hovedregning siger mig at der er ca 1,3 kubikmeter rumfang i hvert rør så der skal altså lige fyldes næsten 1½ kubikmeter rør med ladetryk før det overhovedet kommer derhen hvor det skal, igen forudsat der ikke er intercooler på hvor volumen selvfølgelig bliver større...

Jeg vil ikke påstå det ikke virker, men damn der må være lang ventetid på det turbotryk.... :tooth:

1,3 kubikmeter :shock: ???
Nu er jeg temmelig rusten matematisk, men så vidt jeg husker er det PI*3,84*3,84*300 = 13890,35cm3

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov

Titel:
Mester Medlem

Ang remote turbo, søg sts turbo på google. Det virker ganske fint

Titel:
Moderator

r_uldal skrev:
[Ha ha det vil jeg nu også mene. Forudsat at der ikke er intercooler på bilen og at der er ca 3 meter fra bagpot til indsugning giver det 6 meter rør på ca 3" dia. 3" = 7,68cm. Lidt hovedregning siger mig at der er ca 1,3 kubikmeter rumfang i hvert rør så der skal altså lige fyldes næsten 1½ kubikmeter rør med ladetryk før det overhovedet kommer derhen hvor det skal, igen forudsat der ikke er intercooler på hvor volumen selvfølgelig bliver større...

Du har ca ret hvis dit trykrør er 30" i diameter. :coffee:

Hvor meget betyder en rørinstallation der fysisk kan være på bilen egentlig?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

med er virkelig stor bil....turbo ville det vel tage ca et sekund at sætte den omtalte kubikmeter under tryk. har stadig tilgode at se en rørføring der hade seriøs indflydelse på spoolupptiden. men mange har en mening om det emne.
MVH søren

Titel:
Moderator

lqs skrev:
med er virkelig stor bil....turbo ville det vel tage ca et sekund at sætte den omtalte kubikmeter under tryk. har stadig tilgode at se en rørføring der hade seriøs indflydelse på spoolupptiden. men mange har en mening om det emne.
MVH søren

Flowet på den turbo jeg lavede til dit pickup project i sin tid var vel omkring 0,9kg/sek.
Det fylder en hel del rør op ret kvikt.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

ja..... mindst 0,9kg. det er så vel at mærke kun et 74mm kompressorhjul.
prøv at regn lidt på hvad et 100mm hjul kan levere.
MVH søren

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time