Laaang vej i mål !!!!!!!

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#11 Indlæg af luske »

lqs skrev:måske det er lavet så turboladere ikke kan ses nede fra?
er turbo ikke synlig er der ikke mange der tænker, her har vi en trykladet motor.
MVH søren


mener de har været oppe at vende før , men det er dælme en redneckløsning :tooth:

MVH Luske
Brugeravatar
r_uldal
Medlem
Indlæg: 231
Tilmeldt: 01 apr 2006, 23:19

#12 Indlæg af r_uldal »

luske skrev:
lqs skrev:måske det er lavet så turboladere ikke kan ses nede fra?
er turbo ikke synlig er der ikke mange der tænker, her har vi en trykladet motor.
MVH søren


mener de har været oppe at vende før , men det er dælme en redneckløsning :tooth:

MVH Luske


Ha ha det vil jeg nu også mene. Forudsat at der ikke er intercooler på bilen og at der er ca 3 meter fra bagpot til indsugning giver det 6 meter rør på ca 3" dia. 3" = 7,68cm. Lidt hovedregning siger mig at der er ca 1,3 kubikmeter rumfang i hvert rør så der skal altså lige fyldes næsten 1½ kubikmeter rør med ladetryk før det overhovedet kommer derhen hvor det skal, igen forudsat der ikke er intercooler på hvor volumen selvfølgelig bliver større...

Jeg vil ikke påstå det ikke virker, men damn der må være lang ventetid på det turbotryk.... :tooth:
Mvh
Ruben
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#13 Indlæg af luske »

men med tomatgear er der så ingen tøven efter gearskift :mrgreen:

MVH Luske
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

#14 Indlæg af hYe »

Der køre da nogle Corvetter rundt med lignende løsning her i Sverige.. De mangler bestemt ikke kræfter...
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

#15 Indlæg af hYe »

r_uldal skrev:
luske skrev:
lqs skrev:måske det er lavet så turboladere ikke kan ses nede fra?
er turbo ikke synlig er der ikke mange der tænker, her har vi en trykladet motor.
MVH søren


mener de har været oppe at vende før , men det er dælme en redneckløsning :tooth:

MVH Luske


Ha ha det vil jeg nu også mene. Forudsat at der ikke er intercooler på bilen og at der er ca 3 meter fra bagpot til indsugning giver det 6 meter rør på ca 3" dia. 3" = 7,68cm. Lidt hovedregning siger mig at der er ca 1,3 kubikmeter rumfang i hvert rør så der skal altså lige fyldes næsten 1½ kubikmeter rør med ladetryk før det overhovedet kommer derhen hvor det skal, igen forudsat der ikke er intercooler på hvor volumen selvfølgelig bliver større...

Jeg vil ikke påstå det ikke virker, men damn der må være lang ventetid på det turbotryk.... :tooth:


1,3 kubikmeter :shock: ???
Nu er jeg temmelig rusten matematisk, men så vidt jeg husker er det PI*3,84*3,84*300 = 13890,35cm3
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#16 Indlæg af Runesm »

Ang remote turbo, søg sts turbo på google. Det virker ganske fint
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#17 Indlæg af HenrikGM »

r_uldal skrev:[Ha ha det vil jeg nu også mene. Forudsat at der ikke er intercooler på bilen og at der er ca 3 meter fra bagpot til indsugning giver det 6 meter rør på ca 3" dia. 3" = 7,68cm. Lidt hovedregning siger mig at der er ca 1,3 kubikmeter rumfang i hvert rør så der skal altså lige fyldes næsten 1½ kubikmeter rør med ladetryk før det overhovedet kommer derhen hvor det skal, igen forudsat der ikke er intercooler på hvor volumen selvfølgelig bliver større...

Jeg vil ikke påstå det ikke virker, men damn der må være lang ventetid på det turbotryk.... :tooth:


Du har ca ret hvis dit trykrør er 30" i diameter. :coffee:

Hvor meget betyder en rørinstallation der fysisk kan være på bilen egentlig?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#18 Indlæg af lqs »

med er virkelig stor bil....turbo ville det vel tage ca et sekund at sætte den omtalte kubikmeter under tryk. har stadig tilgode at se en rørføring der hade seriøs indflydelse på spoolupptiden. men mange har en mening om det emne.
MVH søren
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#19 Indlæg af HenrikGM »

lqs skrev:med er virkelig stor bil....turbo ville det vel tage ca et sekund at sætte den omtalte kubikmeter under tryk. har stadig tilgode at se en rørføring der hade seriøs indflydelse på spoolupptiden. men mange har en mening om det emne.
MVH søren


Flowet på den turbo jeg lavede til dit pickup project i sin tid var vel omkring 0,9kg/sek.
Det fylder en hel del rør op ret kvikt.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#20 Indlæg af lqs »

ja..... mindst 0,9kg. det er så vel at mærke kun et 74mm kompressorhjul.
prøv at regn lidt på hvad et 100mm hjul kan levere.
MVH søren
Besvar