Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 19:05

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

K-FINN skrev:
Lad os nu sige, at dem med MANGE hk sagde sammen, at de ikke ville køre hvis der ikke kom lim på, de ikke gad bruge materiel på og køre med halv gas.

DHB valgte så og holde det KUN for streetrace, hvor mange tror du så kom til DHB ?

95% at folk, kommer for se de hurtige og spændende biler.

Der er MASSER af muligeheder for gadebiler og deltage i lovlig race resten af året, så lad DHB være for de biler der mener det..

det er jo fint nok, men så burde man jo afskaffe street-klassen som jo i bund og grund var den der startede DHB.

min mening om lim er lidt det er snyd.
jeg syntes personlig at der er meget mere udfordring i at det var på helt alm asfaldt.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Hvorfor ialverden skulle man afskaffe street, som skrevet i anden tråd, er bilen en standard vogn, mærker folk ingen forskel, med hensyn til bid...

Titel:
Mester Medlem

K-FINN skrev:
Hvorfor ialverden skulle man afskaffe street, som skrevet i anden tråd, er bilen en standard vogn, mærker folk ingen forskel, med hensyn til bid...

det kan jeg så garentere dig for at der er, der findes jo også standart biler med mange hk, jeg har selv prøvet det :wink:

jeg vil enda vove den påstand at der også er mere bid i den alfaldt der er på alm vej end feks dhb hvor der er kørt gummi i banen, og med lim bliver det bestemt ikke bedre.

nu er der så også nogen der mener at vandel er ødelagt af en hård vinter, ja det har vel sat sit præg der, men at der ligefrem skal lim til at reperere banene mener jeg ikk.
jeg har kørt 402mtr der i år og jeg bemærkede nu ikke noget.
nå vi har jo så heller ikke nogen indflydelse på om banen skal limes eller ej, så vi må jo bare få det bedste ud af den kommende weekend :D

Titel:
Mester Medlem

Jamen, det kan da være total ubetydeligt, om streetklassen skulle køre 0,2 sec langsomere, det tror jeg folk er ligeglade med, ihvertifal dem der betaler for og komme ind og se DHB...

Folk kommer for se de 2 andre klasser..

Hvis du ikke tror det, så se godt efter på tribune, når streetklassen starter..

Titel:
Mester Medlem

K-FINN skrev:
Jamen, det kan da være total ubetydeligt, om streetklassen skulle køre 0,2 sec langsomere, det tror jeg folk er ligeglade med, ihvertifal dem der betaler for og komme ind og se DHB...

Folk kommer for se de 2 andre klasser..

Hvis du ikke tror det, så se godt efter på tribune, når streetklassen starter..

jeg er da udmærket klar over hvad folk kommer for at se, men det er nu heller ikke det jeg snakker om.

jeg har jo opsat mit til de forhold der er til dhb, og kunne for den sags skyld også køre i Outlaw-klassen.

hvorfor jeg ikke syntes om det lim er pga at der er en street-klasse hvor det ikke er fedt med det lim pga at de fleste jo kører på alm dæk.

det er bare en fesent fornemmelse at starte og man tydeligt kan mærke at der ingen bid er.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
K-FINN skrev:
Lad os nu sige, at dem med MANGE hk sagde sammen, at de ikke ville køre hvis der ikke kom lim på, de ikke gad bruge materiel på og køre med halv gas.

DHB valgte så og holde det KUN for streetrace, hvor mange tror du så kom til DHB ?

95% at folk, kommer for se de hurtige og spændende biler.

Der er MASSER af muligeheder for gadebiler og deltage i lovlig race resten af året, så lad DHB være for de biler der mener det..

hvor er "synes godt om knappen" :gnaek:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
m power skrev:
nå vi har jo så heller ikke nogen indflydelse på om banen skal limes eller ej,

det passer altså ikke!
alle har haft chancen for at blive hørt i denne sammenhæng,
først på spørgeskemaet der skulle evaluere DHB 10,
siden som medlem af kørerforeningen,
havde der været 300 medlemmer (tilsvare ca. antal tilmeldte biler på dhb)
og største parten havde meldt ud at de ikke ville have prep, så tror jeg ikke en døjt på der var kommet prep på.

hvis man har en mening, og vil have noget gennemført, så må man komme til orde der hvor det batter noget,
i dette tilfælde hedder det kørerforeningen NSAD, som er kørernes talerør

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Jeg kan sagtens se dilemmaet set fra deltagernes side og i forhold til showeffekten til de 20.000 tilskuere - det jeg argumenterer imod er, at man trækker sikkerhedskortet som forklaring.

Vi afholdt et streetrace den 2/4 på netop Vandel, og banen er jo rigelig bred til at man kan benytte 2 startpositioner, altså en trackbite og en non-trackbite ? Dette kan naturligvis ikke ændres i år - men kunne være en ide til næste år.

Rent praktisk kan det løses med simple markeringer på banen med start 1t/1 og 2t/2, så kan deltageren selv vælge hvad de foretrækker.

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Nå så faldt jeg selv i - tråden drejede sig om NSAD værdi i forhold til den klassiske streetrace 8)

Det jeg gerne vil imødegå er, at NSAD udvikler sig til et mini-DASU som med et kompliceret regelsæt gør det træls og besværligt at afvikle tradtionel streetrace. Når jeg endnu en gang gennemlæser regelment og tillægsregler for DHB så er det mest åbenlyse, at de værste "amerikaner" regler blot er blevet erstattet med nogle mere tidsvarende krav, som også kan opfyldes af europæiske og japanske biler.

Men det er et regelsæt med fokus på semi-dragracer og DHB deltagelse, og som sådan er det absolut helt fint og godt - samtidig med at det på professionel vis udfordrer DASU's forsøg på at få dominans og indflydelse på f.eks. DHB arrangementet.

NSAD har derfor (efter min mening) en klar berettigelse i forhold til DHB, og det fremgår jo også tydeligt af streetklassen nærmest blot har en sekundær rolle i hele DHB arrangementet. Dette har jeg ikke det fjerneste imod, det er blot en naturlig udvikling, men netop derfor føler jeg ikke at NSAD repræsentere den traditionelle streetrace kører, hvilket også blev bekræftet fra mange kører på Holeby sidste gang.

Faktisk vender bøtten rundt på f.eks. Holeby - her er der en klasse 8 til showbilerne (hvoraf en del også er DHB deltagere) men så er der 7 yderligere klasser til klasiske streetrace biler - dvs. biler som er indregistreret - og en enkelt klasse til motorcykler.

Så tilbage til min point - har NSAD nogen værdi i forhold til den traditionelle streetracer og arrangørerne :?: Ser man på det politiske motiv, så er det min påstand, at f.eks. Holeby gør mere for at tilbyde et alternativ til ulovligt gaderæs :?:

På et tidspunkt troede jeg også at man kunne organiserer de traditionelle streetracere, men jeg erfarede hurtigt at det har man slet ingen interesse i fra deltagernes side - alt man ønsker er 201/402 meter asfalt, det fornødne beredskab og noget tidtagning - og så ellers bare fri bane til at køre så mange gange som overhovedet muligt. Det var nøjagtig det samme vi oplevede på Vandel den 4/2 hvor der på mindre en 14 dage blev stablet et succesfuldt klassisk streetrace på benene.

Og ja - jeg har absolut intet problem med at vedgå, at mit engagement helt klart ligger hos det traditionelle streetrace, hvor der stadigvæk kan samles 50-130 deltagere og et par tusinde tilskuer (i godt vejr) til hyggeligt samvær og godt race.

Måske er det jeg savner et fællesskab, hvor vi (læs: NSAD og de uorganiserede streetracere) trækker på fælles hammel for at få etableret nogle permanente baner, der ikke nødvendigvis skal ligge som langt som overhovedet fra hinanden som f.eks. Sindal og Holeby. Det kunne lade sig gøre i Malmö og derfor burde det også kunne lade sig gøre i f.eks. Aalborg, Aarhus, Esbjerg, Odense og København.

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Captain Slow skrev:
det passer altså ikke!
alle har haft chancen for at blive hørt i denne sammenhæng,
først på spørgeskemaet der skulle evaluere DHB 10,
siden som medlem af kørerforeningen

Præcis.
Pålidelige kilder i NSAD fortalte mig forleden at i langt størstedelen af af de returnerede spørgeskemaer fra DHB10 ønskede kørerne lim på banen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time