luske skrev:
Ravnen skrev:
Over 700Hk og over 1000Nm, mere får du ikke ud af mig...
Vi er jo ikke færdige endnu

Indtil videre holder vi ved 1,5 Bar og 7000 på begrænseren. Og når det så virker som det skal, så kommer det sjove... mere tryk med dertilhørende motorsprængning, eller febertid...
lyder da lovende

eller hvad ? hvad havde du egentlig selv regnet med / håbet på af effekt ?? er der langt til målet eller var der ikke noget reelt mål andet end det bare skulle være bedere end den "gamle" kværn ?
MVH Luske
Jeg har som sådan ikke regnet med noget særligt, den gamle motor havde jo flere issues, som alle mere eller mindre, pegede tilbage på at toppene ikke kunne levere det flow der var behov for, dette bør ikke tilfældet med den "nye" motor idet denne har væsentligt bedre toppe og for den sags skyld stærkere bund takket være

Cosworth.
Når jeg ikke regner med noget særligt er det fordi at med efter de 700 Hk er passeret på denne motor, så er jeg på uudforsket område, jeg ved simpelthen ikke hvor problemerene vil dukke op - og om de vil dukke op... Den gamle 4L kunne ikke tage det store moment ved de lave omdrejninger og ville ikke levere over 5000. Den nye burde (og gør) levere over 6000, faktisk så har jeg, med gassen stort set fuldt ladetryk fra 4200 til jeg møder begrænseren og hvis dette holder så skal der ændres på det faktum at motoren er standard (flow, ventiler og knaster) og om nødvendigt skrues op for ladetrykket, evt. mindre gas og andre turboer.
Som man siger; the sky is the limit - enten går man i luften eller så gør motoren det...