lqs skrev:
nu skal i lige prøve at tænke på hvad det er for biler. en TF med 500kmt reagerer nok lidt anderledes, på en vandmur eller et net, end en gadebil med 100kmt! prøv at kig lidt på frontareal/tværsnit i det område hvor føreren er.
JØRN.... blev du fornærmet over HENRIKs indlæg? eller er det du skriver dine dybeste tanker? at det skulle være tilfældet fatter man svært. særligt efter at du har beskæftiget dig i så mange år med brandslukning!
MVH søren der synes det er helt ok at have en anden mening.
PS. ideen med fjern sluk.... skulle det betjenes via en HEMMELIG frekvens.... eller hvad? eneste måde at stoppe sådan en motor på er ved at lukke for brandstof.
Søren, ja lidt. ( men glemt nu )
Nej, jeg blev bare rystet over at se en bil blive smadret så kort et stykke efter mål, det er jo helt klar Scott ikke var i stand til noget der, han var sikkert bevistløs, men fatter stadigt ikke at der kunne stå en betonvæg for enden af sådan en bane, med topfuel, har skammen været på mange baner verden rundt, og set hvilken fart 500+ er, og hvor lang tid det tager at stoppe dem.
Brand, korrekt.
Her lavet jeg min største brøler på en 402m bane, 30-40 meter væk, uden høreværn, 2 australsk doorslammers laver 5,7 - 5,9 sek., og 400+
km/t.
Link:
http://www.bilgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=673
( Se lige farten, når de passere målstregen )
AME Nationals Calder Park Melbourne, 2005.