Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 dec 2024, 23:22

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 25 sep 2005, 18:56 
mener det var 206hk for springeren....MVH. søren


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 25 sep 2005, 21:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Nej... Det er helt forkert Søren. Det var kun 204hk Finn´s lavede!

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 sep 2005, 22:23 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Nu spørger jeg måske dumt.
Hvordan regner man hk ud når mand ikke ved hvor mange rpm bilen tager.
MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 sep 2005, 22:35 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Nu spørger jeg måske dumt.
Hvordan regner man hk ud når mand ikke ved hvor mange rpm bilen tager.
MVH Finn


Det giver helt sig selv. Feltet kender jo rullernes enerti, deres omdrejningshastighed, og har dertil en tidsreference. Resten er gemen folkeskolematematik.

Omdrejningstallet (motorens) bruges egentligt kun til at forsyne ejeren af bilen med en skala på x aksen. Denne kunne ligesågodt have været i feks km/t.

Bilens omdrejningstal er med andre ord ikke væsentlig for målingen, men kun for skalaen. En usikkerhed her vil blot forrykke hele skalaen op eller ned.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 sep 2005, 22:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
DVS at det giver de samme hk, uanset om han bare kørte den op, hvor han troede den tog 3000 rpm.
Det er der de plejer at syncronicere.
MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 sep 2005, 23:24 
Prøv at gå ind på hjemmesiden www.dynomet.dk,der er formlerne som rullefeltet arbejder efter beskrevet.

HK.vil altid være rigtigt uanset hvordan omdr. tastes, men være angivet et forkert sted på omdr.skalaen ,derimod vil NM. være usikkert eller direkte forkert,da NM er = KW gange 9550 divideret med omdr.

De gange hvor jeg skal måle en bil uden omdr.tæller,plejer jeg at fortælle at der er usikkerhed om NM. ,men HK.er rigtigt dog måske ved et forkert angivet omdr.tal,og samtidig spørger jeg om vi skal gennemføre målingen,eller køre ned af feltet igen,jeg har dog efterhånden rullet så mange at jeg kan taste omdr.nogelunde korrekt uden omdr.tæller

Iøvrigt har jeg ledt meget efter en stabil håndholdt omdr.tæller men har endnu ikke fundet en der kunne bruges

Mvh Otto


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 25 sep 2005, 23:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Grunden til jeg spørger er at du rullede en mazda på begge felter.På det højre viste den næsten 20 hk mindre end den til venstre.
Det fik jeg at vide,men du kan måske bekræfte eller afvise det.
MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2005, 18:07 
Hej Finn
Jo det er rigtigt at der var forskel på de 2 målinger nøjagtigt 13 HK,det har dog ikke noget at gøre med mine rullefelter,de måler ens,og de måler hvad der sker på rullerne,forklaringen på denne måleforskel har jeg også,men jeg vil dog ikke lægge den ud i et offentligt forum.

Jeg fornemmer mellem linierne i dine indlæg at du mener jeg har fejlmålt din bil,eller at du tror det havde været et anderledes måleresultat,hvis din bil var blevet målt på det andet felt,hvis du vil kan du komme til mig og vi måler din bil på de 3 rullefelter jeg har,og du vil se de måler ens,samtidigt måler vi dit turbotryk og udstødningsgasser,så vi har nogle rimelige sammenligenlige kurver.
Er du i stand til at finde ham med Mazdaen og få ham med kan vi også hænge mere måleudstyr på den og se årsagen til måleforskellene

Dette vil jeg tilbyde jer uden beregning,da min troværdighed er vigtig ,dog forventer jeg at du lægger resultatet ud i dette forum

Er du interesseret kan du kontakte mig på 68823804

Mvh Otto


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2005, 18:54 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Well, det er da et tilbud der er til at føle på.
Kanon service, Otto!

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2005, 19:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
jeg er imponeret! kanon service. :shock:

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team