Rullefelt træf på NordFyn den 24/9-05!!!
Redaktør: Moderatorer
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Finn Tolstrup Pedersen skrev:Nu spørger jeg måske dumt.
Hvordan regner man hk ud når mand ikke ved hvor mange rpm bilen tager.
MVH Finn
Det giver helt sig selv. Feltet kender jo rullernes enerti, deres omdrejningshastighed, og har dertil en tidsreference. Resten er gemen folkeskolematematik.
Omdrejningstallet (motorens) bruges egentligt kun til at forsyne ejeren af bilen med en skala på x aksen. Denne kunne ligesågodt have været i feks km/t.
Bilens omdrejningstal er med andre ord ikke væsentlig for målingen, men kun for skalaen. En usikkerhed her vil blot forrykke hele skalaen op eller ned.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
natmekanikeren
Prøv at gå ind på hjemmesiden www.dynomet.dk,der er formlerne som rullefeltet arbejder efter beskrevet.
HK.vil altid være rigtigt uanset hvordan omdr. tastes, men være angivet et forkert sted på omdr.skalaen ,derimod vil NM. være usikkert eller direkte forkert,da NM er = KW gange 9550 divideret med omdr.
De gange hvor jeg skal måle en bil uden omdr.tæller,plejer jeg at fortælle at der er usikkerhed om NM. ,men HK.er rigtigt dog måske ved et forkert angivet omdr.tal,og samtidig spørger jeg om vi skal gennemføre målingen,eller køre ned af feltet igen,jeg har dog efterhånden rullet så mange at jeg kan taste omdr.nogelunde korrekt uden omdr.tæller
Iøvrigt har jeg ledt meget efter en stabil håndholdt omdr.tæller men har endnu ikke fundet en der kunne bruges
Mvh Otto
HK.vil altid være rigtigt uanset hvordan omdr. tastes, men være angivet et forkert sted på omdr.skalaen ,derimod vil NM. være usikkert eller direkte forkert,da NM er = KW gange 9550 divideret med omdr.
De gange hvor jeg skal måle en bil uden omdr.tæller,plejer jeg at fortælle at der er usikkerhed om NM. ,men HK.er rigtigt dog måske ved et forkert angivet omdr.tal,og samtidig spørger jeg om vi skal gennemføre målingen,eller køre ned af feltet igen,jeg har dog efterhånden rullet så mange at jeg kan taste omdr.nogelunde korrekt uden omdr.tæller
Iøvrigt har jeg ledt meget efter en stabil håndholdt omdr.tæller men har endnu ikke fundet en der kunne bruges
Mvh Otto
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
-
Gæst
Hej Finn
Jo det er rigtigt at der var forskel på de 2 målinger nøjagtigt 13 HK,det har dog ikke noget at gøre med mine rullefelter,de måler ens,og de måler hvad der sker på rullerne,forklaringen på denne måleforskel har jeg også,men jeg vil dog ikke lægge den ud i et offentligt forum.
Jeg fornemmer mellem linierne i dine indlæg at du mener jeg har fejlmålt din bil,eller at du tror det havde været et anderledes måleresultat,hvis din bil var blevet målt på det andet felt,hvis du vil kan du komme til mig og vi måler din bil på de 3 rullefelter jeg har,og du vil se de måler ens,samtidigt måler vi dit turbotryk og udstødningsgasser,så vi har nogle rimelige sammenligenlige kurver.
Er du i stand til at finde ham med Mazdaen og få ham med kan vi også hænge mere måleudstyr på den og se årsagen til måleforskellene
Dette vil jeg tilbyde jer uden beregning,da min troværdighed er vigtig ,dog forventer jeg at du lægger resultatet ud i dette forum
Er du interesseret kan du kontakte mig på 68823804
Mvh Otto
Jo det er rigtigt at der var forskel på de 2 målinger nøjagtigt 13 HK,det har dog ikke noget at gøre med mine rullefelter,de måler ens,og de måler hvad der sker på rullerne,forklaringen på denne måleforskel har jeg også,men jeg vil dog ikke lægge den ud i et offentligt forum.
Jeg fornemmer mellem linierne i dine indlæg at du mener jeg har fejlmålt din bil,eller at du tror det havde været et anderledes måleresultat,hvis din bil var blevet målt på det andet felt,hvis du vil kan du komme til mig og vi måler din bil på de 3 rullefelter jeg har,og du vil se de måler ens,samtidigt måler vi dit turbotryk og udstødningsgasser,så vi har nogle rimelige sammenligenlige kurver.
Er du i stand til at finde ham med Mazdaen og få ham med kan vi også hænge mere måleudstyr på den og se årsagen til måleforskellene
Dette vil jeg tilbyde jer uden beregning,da min troværdighed er vigtig ,dog forventer jeg at du lægger resultatet ud i dette forum
Er du interesseret kan du kontakte mig på 68823804
Mvh Otto
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Well, det er da et tilbud der er til at føle på.
Kanon service, Otto!
Kanon service, Otto!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Indlæg: 1320
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt: