Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 15:45

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Uha Uha
Senior Medlem

Geografisk sted: Ebeltoft
http://www.fyens.dk/article/885893:Klod ... ende-straf

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel: Re: Uha Uha
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
audi_claus skrev:
http://www.fyens.dk/article/885893:Kloden-Rundt--Gaderaesere-faar-knusende-straf

Ideen er god, men hvad er definitionen på gaderæs, hvis det er brian fra fjernsynet der proklamerer at det er kanon fedt at køre 160 igennem en lille by i jylland og mener at det har han da udemærket styr på, så er tror jeg det er en fin løsning, men hvis det er pga. en for lidt hasaderet overhaling så sker det ikke, samtidig hvis der skulle komme sådan noget her i danmark, så har de bare at hoste op med nogle bedre muligheder for at dyrke sin interesse, så der er et reelt valg for ikke at gøre det på offentlig vej, det ved jeg de har i australien...

Billede

Titel:
Mester Medlem

så har de at hoste op med bedre muligheder......nogen må sørge for.... bg....... ja det er ALTID bedre i alle andre lande ikke?
prøv det her, tag et kort over australien, eller sverige eller usa. sæt et mærke der hvor der er baner at køre på. mål afstanden (i kilometer!) mellem disse baner. til slut sammenlign med DK. hvor ligger banerne/mulighederne tættest? MVH søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

lqs skrev:
så har de at hoste op med bedre muligheder......nogen må sørge for.... bg....... ja det er ALTID bedre i alle andre lande ikke?
prøv det her, tag et kort over australien, eller sverige eller usa. sæt et mærke der hvor der er baner at køre på. mål afstanden (i kilometer!) mellem disse baner. til slut sammenlign med DK. hvor ligger banerne/mulighederne tættest? MVH søren

det kan godt være at der er tusende af baner men må vi køre på dem - hver dag, eller bare i weekenden, nej gu må vi sku ej, de her mennesker vil køre hver dag (brian), formegentlig istedet for at gå i ungdomsklub, eller sidde og se fjernsyn og pille sig i navlen, giv dem denne mulighed, og så bagefter så kan man se om knuseren skal igang...

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Jeg ville uden at blinke med øjnene knuse noget af samme værdi af den indstans der har knust den ting jeg har lagt TIMER og atter TIMER i at lave... OG DET STÅR IKKE TIL DISKUTION PÅ NOGEN MÅDE....

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Ebeltoft
Tina - hæld lige noget koldt vand på den gamle eller gå ud og lav ham en snebold (her er 32 grader, så jeg kan ikke hjælpe); men han burde være vokset fra det provo :damn: og så med voksne børn

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
Tinasmartin skrev:
Jeg ville uden at blinke med øjnene knuse noget af samme værdi af den indstans der har knust den ting jeg har lagt TIMER og atter TIMER i at lave... OG DET STÅR IKKE TIL DISKUTION PÅ NOGEN MÅDE....
er det mon svært at blive optaget i taliban når man er dumpet til den store selvmordsbombe eksamen.. jeg overlevede!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Tinasmartin skrev:

Æd en tudekiks, martin, du er da ikke i farezonen, du kører da altid pænt...

Billede

Titel:
Moderator

Ravnen skrev:
[ de her mennesker vil køre hver dag (brian), formegentlig istedet for at gå i ungdomsklub, eller sidde og se fjernsyn og pille sig i navlen, giv dem denne mulighed, og så bagefter så kan man se om knuseren skal igang...

Lad os lige et splitsekund overføre dette til DK:

Til dato har der været illegalt race på offentlig vej _HVER_ENESTE_ gang der har været noget lovligt. _HVER_ENESTE_

Så når de knalder de snothvalpe i bevist at VÆLGE de steder det er ulovligt, så skal de bare smadre løs. Forsvaret har i den forgange sæson fint demonstreret hvorden den nemt kan lade sig gøre. Når politiet har beordret køretøjet kørt over kan de evt. få FALCK til at fjerne det på ejers regning! Nødderne må siges at være uden for rækkevidde når de med fuldt overlæg vælge illegalt race istedet for legalt.

Se lige på bevisbyrden:
Vi har haft utroligt mange race i år. De bærer alle præg af at deltagerne er ganske seriøse. BalleLars fra tanken kommer, men SLET ikke i ønsket omfang.

Eksempel:
Vi havde i denne sæson et weekend arrangement med løb Fredag eftermiddag+aften, og hele lørdag.

Samtidigt(vi tjekkede det!) var der streetrace i ordets egentlige forstand(illegalt naturligvis) i Esbjerg, Vejle, Odense, Randers, Thisted og Frederikshavn.

Jeg vil tro Australierne har haft samme problem: Masser af løbsmuligheder, god interesse for det, men absolut ingen tilslutning fra de helt unge bilister. Hvis det ikke er illegalt, hvorfor så komme, synes de at tænke. Lidt aktivt medspilleri fra myndighedernes side ville nemt kunne komme illegalt race til livs, men så længe de laver noget der ligner passiv accept, så er der illegal race. Der sker jo ikke noget....

Ved første øjekast fandt jeg det hellerikke iorden at man skulle risikere at få sin bil smadret pga man har kørt race. Når jeg så tænker på at det er foregået i et land der er så pro race som de faktisk er, og har så mange racerbaner hvor udfoldelsesmulighederne er så store, ja så er myndighederne sgu nød til at foretage sig noget. Smadre bilerne vil da ihvertfald holde budgettet noget nede for de fleste(hvem sagde folkerace?)

Ved nærmere eftertanke; Indførte vi nu smadring af biler efter illegalt race på offentlig vej, så ville der ske et par ting: Dels ville de race der ER lovlige pludseligt får et reelt bæredygtigt grundlag, dels ville der helt automatisk være flere flyvepladser der får interesse for at stille asfalt til rådighed. (taget i betragtning at folk nu rent faktisk kommer for at køre race!!!), og dels vil det blive afviklet under sikre forhold til alles glæde, autonome undtaget.

I bund og grund slet ikke så tosset, medmindre man tilhøre de helt grønne utilpassede lømler for hvem jagten med politiet, og kicket i at være "outlaw" er hovedindgredienserne, og ikke racet og hyggen i sig selv.

Lige præcist herinde burde der være overvægt at folk der er FOR racekulturen, men nogen mener måske at racekulturen automatisk medfører outlaw og illegalt som store succesparametre?

Well, dem der kender mig bare lidt kan godt se dette er meget provokation, og meget firkantet ridset op, især fra min side. Det betyder absolut ikke at jeg er nogen helgen, tværtimod.
Ikke desto mindre mener jeg der er en del sandhed i det; Feks får vi aldrig baner når fremmødet hovedsageligt ligger hos det semiorganiserede illegale race, og bemærkningen"giv os nogle baner" er _JEG_ mentalitet så det stinker.
Ravn jeg ved jeg citerer dig direkte; det er ikke specielt møntet på dig, men nok desværre på de læsere PowerPage ikke har. Faktisk vil man kunne argumentere for at indlægget skulle have været i helt andre forums hvor "JEG" mentaliteten har en større udbredelse.

Quotefucking på ovenstående indlæg frabedes.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
HenrikGM skrev:
Eksempel:
Vi havde i denne sæson et weekend arrangement med løb Fredag eftermiddag+aften, og hele lørdag.

Samtidigt(vi tjekkede det!) var der streetrace i ordets egentlige forstand(illegalt naturligvis) i Esbjerg, Vejle, Odense, Randers, Thisted og Frederikshavn.

Tilføj så lige KBH. 1 sted hver weekend, op til 3-4 steder nogle af weekenderne.

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time