Ravnen skrev:
[ de her mennesker vil køre hver dag (brian), formegentlig istedet for at gå i ungdomsklub, eller sidde og se fjernsyn og pille sig i navlen, giv dem denne mulighed, og så bagefter så kan man se om knuseren skal igang...
Lad os lige et splitsekund overføre dette til DK:
Til dato har der været illegalt race på offentlig vej _HVER_ENESTE_ gang der har været noget lovligt.
_HVER_ENESTE_
Så når de knalder de snothvalpe i bevist at VÆLGE de steder det er ulovligt, så skal de bare smadre løs. Forsvaret har i den forgange sæson fint demonstreret hvorden den nemt kan lade sig gøre. Når politiet har beordret køretøjet kørt over kan de evt. få FALCK til at fjerne det på ejers regning! Nødderne må siges at være uden for rækkevidde når de med fuldt overlæg vælge illegalt race istedet for legalt.
Se lige på bevisbyrden:
Vi har haft utroligt mange race i år. De bærer alle præg af at deltagerne er ganske seriøse. BalleLars fra tanken kommer, men SLET ikke i ønsket omfang.
Eksempel:
Vi havde i denne sæson et weekend arrangement med løb Fredag eftermiddag+aften, og hele lørdag.
Samtidigt(vi tjekkede det!) var der streetrace i ordets egentlige forstand(illegalt naturligvis) i Esbjerg, Vejle, Odense, Randers, Thisted og Frederikshavn.
Jeg vil tro Australierne har haft samme problem: Masser af løbsmuligheder, god interesse for det, men absolut ingen tilslutning fra de helt unge bilister. Hvis det ikke er illegalt, hvorfor så komme, synes de at tænke. Lidt aktivt medspilleri fra myndighedernes side ville nemt kunne komme illegalt race til livs, men så længe de laver noget der ligner passiv accept, så er der illegal race. Der sker jo ikke noget....
Ved første øjekast fandt jeg det hellerikke iorden at man skulle risikere at få sin bil smadret pga man har kørt race. Når jeg så tænker på at det er foregået i et land der er så pro race som de faktisk er, og har så mange racerbaner hvor udfoldelsesmulighederne er så store, ja så er myndighederne sgu nød til at foretage sig noget. Smadre bilerne vil da ihvertfald holde budgettet noget nede for de fleste(hvem sagde folkerace?)
Ved nærmere eftertanke; Indførte vi nu smadring af biler efter illegalt race på offentlig vej, så ville der ske et par ting: Dels ville de race der ER lovlige pludseligt får et reelt bæredygtigt grundlag, dels ville der helt automatisk være flere flyvepladser der får interesse for at stille asfalt til rådighed. (taget i betragtning at folk nu rent faktisk kommer for at køre race!!!), og dels vil det blive afviklet under sikre forhold til alles glæde, autonome undtaget.
I bund og grund slet ikke så tosset, medmindre man tilhøre de helt grønne utilpassede lømler for hvem jagten med politiet, og kicket i at være "outlaw" er hovedindgredienserne, og ikke racet og hyggen i sig selv.
Lige præcist herinde burde der være overvægt at folk der er FOR racekulturen, men nogen mener måske at racekulturen automatisk medfører outlaw og illegalt som store succesparametre?
Well, dem der kender mig bare lidt kan godt se dette er meget provokation, og meget firkantet ridset op, især fra min side. Det betyder absolut ikke at jeg er nogen helgen, tværtimod.
Ikke desto mindre mener jeg der er en del sandhed i det; Feks får vi aldrig baner når fremmødet hovedsageligt ligger hos det semiorganiserede illegale race, og bemærkningen"giv os nogle baner" er _JEG_ mentalitet så det stinker.
Ravn jeg ved jeg citerer dig direkte; det er ikke specielt møntet på dig, men nok desværre på de læsere PowerPage ikke har. Faktisk vil man kunne argumentere for at indlægget skulle have været i helt andre forums hvor "JEG" mentaliteten har en større udbredelse.
Quotefucking på ovenstående indlæg frabedes.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!