Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 dec 2024, 20:40

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 28 aug 2006, 14:09 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jul 2003, 17:36
Indlæg: 114
Geografisk sted: Østjylland
Hej med jer.

Er der nogen der kender noget til Volvo´s 3,0 motorer... Holdbarhed, driftsikkerhed osv.? Det drejer sig om en 960 fra 92.

Hilsen Frank :D


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 aug 2006, 14:55 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
ser fin ud...men mange af de biler er tilsalg med defekt motor.... mvh søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 aug 2006, 15:41 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jul 2003, 17:36
Indlæg: 114
Geografisk sted: Østjylland
Ok, men hvad er det som ikke holder på dem? Ved du iøvrigt hvad det er for en motor... Fransk, eller...?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 aug 2006, 17:00 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Tandremmen på de gamle røde motorer holder "evigt". Volvoejere vænner sig så til at "det gør de nok også på de andre". Men det gør de bare IKKE.

Faktum er at den 6cylindrede alumotor er en meget fin maskine, men tandremmen er ikke overdimensioneret som på de gamle motorer.

Rigtigt mange af de defekte står med sprungen rem, og rigtigt mange af dem har kørt over, eller tæt op til intervallet. Rigtig dum ide på den motor.

Motoren er forgængeren for den 5cyl 850 maskine. Slet ikke en dårlig motor som sådan. Men tandremmen skal passes.

Det er volvos egen motor, tror de fik fransk nok da de rodede med PRV V6eren... :damn:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 aug 2006, 22:17 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jul 2003, 17:36
Indlæg: 114
Geografisk sted: Østjylland
Ok. Jeg takker for den gode information.

Hilsen Frank :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 aug 2006, 19:48 
Offline

Tilmeldt: 17 jul 2005, 23:13
Indlæg: 2
Kender en del til den motor (B6304F) og har selv fornøjelsen af at køre rundt med en.

Super motor men der visse ting man skal være opmærksom på.

Tandrem SKAL sikiftes meget tit. MAX 45.000km hvis det er en modificeret 1. generationstandrem ellers mindre!!!!

Støbefejl i blokken på en del udgaver. (meget trist at finde sådan en)

Diverse sensor fejl er almindelige samt pakninger ved indsugning.

Ventilerne skal passes. Koldstarter er ikke livret da de soder nemt til.

Ellers spørg på www.volvosnak.dk

Jeg har iøvrigt skrevet en artikel om den som blev trykt i Volvoentusiasten sidste år.

Mvh


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 38 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team