Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 mar 2025, 23:05

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Moderator

lqs skrev:
det er noget særligt! en af, hvis ikke dks kraftigste 4cyl turbomotorer.....helt sikkert også dyreste!
standard turde jeg godt dreje sådan en til 8000. den her er der så alle dyre dele i.... kan ikke se at 9000rpm skulle være noget særligt!
tror endda stadig den laver mange heste der.... prøv at tænke på, hvor let det er at finde det rigtige gear, med sådan en motor. MVH. søren

Jo, der er klart mulighed for at den holder momentet langt op i rpm.

Men der er jo også noget at give af!

Lad os bare antage at motoren "falder om"(!!) fra 6300 til 9000 og taber 200Nm det stykke. Så har den stadigt 447Nm at gøre med, og ved 9000rpm er dette stadigt samme ydelse, altså godt 570hk.....

Selvom momentet falder 300Nm har motoren stadigt langt over 400hk....

Så det at finde det rigtige gear er nok en ret smal sag. Det er nok straks værre at gå gearet til at blive i eet stykke.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Rigtigt sjovt ville det blive hvis den kunne holde de 647Nm til de 9000rpm, da den så ville smide fine 830hk.....

Kom nu med den rullefelttest....Vi vil da se den motor på papir, meget gerne også med beskrivelser på stumper brugt, osv?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel:
Mester Medlem

Den kommer ikke H... Jeg syntes der begynder, at tegne sig et ganske typisk mønster her.

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hej alle sammen.

Beklager at i må side og vente med et svar til jeg lige kom hjem fra min ferie af !!

Her på video er tale om max. hk ved 6270 omdr. 1/min og nm ved 5330 omdr. 1/min.
Mit omdr. tal på 9000 som her er beskrevet er Max. Omdr. bilen er programmeret til.
Jeg har et tab på hjul som er på 43.1 kw. hvis det skulle have interesse.
Og grunden til at testen ikke er oppe er dels at undertegnet ikke har en scanner og to, dem der har lavet testen ønsker ikke deres navn med på filmen m.m. og det står midt på testen og i testen.
Så det er rigtig Søren, det omdr 1/min her er beskrevet er kun for hk.
Men ellers er der jo de 402m og 201m tider jeg har kørt i de mange løb i år, som ellers burde være svar nok på om min bil skulle have 527 hk.

lqs skrev:
tror max hk ligger ved de 6200rpm....tror max moment ligger ved? 1000-1500rpm mindre......? tror tal ser rigtige ud, motoren lyder rigtig godt. er sikkert også stor! men udskrift hade været mere seriøst, og mindre hemmeligt....MVH. søren PS. TOMMY nogen yderlig kommentar?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hej Henrik.

Det med testen har jeg lige beskrevet og håber der er forståelse for.
Men det med stumper kan du evt. se lidt mere om på min private hjemmeside under projekter m.m.

HenrikGM skrev:
Rigtigt sjovt ville det blive hvis den kunne holde de 647Nm til de 9000rpm, da den så ville smide fine 830hk.....

Kom nu med den rullefelttest....Vi vil da se den motor på papir, meget gerne også med beskrivelser på stumper brugt, osv?

Titel:
Moderator

GT FOUR skrev:
Hej Henrik.

Det med testen har jeg lige beskrevet og håber der er forståelse for.
Men det med stumper kan du evt. se lidt mere om på min private hjemmeside under projekter m.m.

]

Selvf. er der forståelse for at du respekterer dem, jeg forstår dog ikke helt at de ikke udnytter reklamepotentialet, men det må de jo om.

Jeg vil lige kigge på din side....

Citat slut.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time