Runesm skrev:
K-FINN skrev:
Det tror jeg christian sauer og ham med fiesta kan, da jeg er ret sikker på det står i dommen som skat tabte til dem.
Hvad jeg har hørt er, at efter en langtrukket appelsag endte det faktisk med skat tabte da bilen netop ikke havde noget den kunne betales op til, som gjorde det lovligt.
Men det kan nemt være rygter
Det er et vurderingsspørgsmål. Hvis du bygger en bil baseret på topmodellen i serien, og opgraderer den med større motor, top, whatever, så er der pr definition tale om identitetstab, og bilens afgiftsmæssige værdi fastsættes efter et skøn. Selvom bilen er så speciel at den reelt ikke kan realisere en høj gensalgsværdi, så har ejeren jo valgt at investere storre summer i bilen, så der er reelt mindst 1 køber: ham der har bilen har været villig til at betale mesterslanten for den. Det er der afgiften starter.(i nogle tilfælde!)
Men det er et vurderingsspørgsmål.
Jeg har lige haft, og har stadig en længere dialog med selvsamme myndighed, og ovenstående er min konklusion baseret pp samtalerne indtil nu.
Det koster 300kr at få et bindende svar fra skat. De kan være givet godt ud.
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!