Det dem jeg har planer om og montere
Større bremser?
Redaktør: Moderatorer
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
Jeg har selv ap-racing 4pot på min Sierra og 330x28 i for og 300x20 i bag med std kalibre, alle med løse alu nav. Det er rigeligt stort til 1500kg bil. Ved 160km/t kan den nemt blokere et sæt 205 f1 Goodyear.
Men nogle godt lukkede fælge burde fjerne det mest visuelle problem.
Men nogle godt lukkede fælge burde fjerne det mest visuelle problem.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
K-FINN skrev:Det tror jeg christian sauer og ham med fiesta kan, da jeg er ret sikker på det står i dommen som skat tabte til dem.
Hvad jeg har hørt er, at efter en langtrukket appelsag endte det faktisk med skat tabte da bilen netop ikke havde noget den kunne betales op til, som gjorde det lovligt.
Men det kan nemt være rygter
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Det er et vurderingsspørgsmål. Hvis du bygger en bil baseret på topmodellen i serien, og opgraderer den med større motor, top, whatever, så er der pr definition tale om identitetstab, og bilens afgiftsmæssige værdi fastsættes efter et skøn. Selvom bilen er så speciel at den reelt ikke kan realisere en høj gensalgsværdi, så har ejeren jo valgt at investere storre summer i bilen, så der er reelt mindst 1 køber: ham der har bilen har været villig til at betale mesterslanten for den. Det er der afgiften starter.(i nogle tilfælde!)Runesm skrev:K-FINN skrev:Det tror jeg christian sauer og ham med fiesta kan, da jeg er ret sikker på det står i dommen som skat tabte til dem.
Hvad jeg har hørt er, at efter en langtrukket appelsag endte det faktisk med skat tabte da bilen netop ikke havde noget den kunne betales op til, som gjorde det lovligt.
Men det kan nemt være rygter
Men det er et vurderingsspørgsmål.
Jeg har lige haft, og har stadig en længere dialog med selvsamme myndighed, og ovenstående er min konklusion baseret pp samtalerne indtil nu.
Det koster 300kr at få et bindende svar fra skat. De kan være givet godt ud.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
Men knægten med st fiestaen, og jeg kan også forstå ham med supraen har ikke mod på at gå vidre, så sjovt er det trodsalt heller ikke at være i skat's hænder.
Og løse nav skiver, med flerstemplede alu kalibre sammensat med standart spindler skriger til himlen om brudtest.
Og løse nav skiver, med flerstemplede alu kalibre sammensat med standart spindler skriger til himlen om brudtest.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
- John Sahl
- Admin

- Indlæg: 2105
- Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
- Geografisk sted: Borup
- Kontakt:
Er hundrede procent enig i ovenstående.HenrikGM skrev:Det er et vurderingsspørgsmål. Hvis du bygger en bil baseret på topmodellen i serien, og opgraderer den med større motor, top, whatever, så er der pr definition tale om identitetstab, og bilens afgiftsmæssige værdi fastsættes efter et skøn. Selvom bilen er så speciel at den reelt ikke kan realisere en høj gensalgsværdi, så har ejeren jo valgt at investere storre summer i bilen, så der er reelt mindst 1 køber: ham der har bilen har været villig til at betale mesterslanten for den. Det er der afgiften starter.(i nogle tilfælde!)
Det koster 300kr at få et bindende svar fra skat. De kan være givet godt ud.
