Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 dec 2024, 02:08

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 31 dec 2009, 14:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 mar 2005, 22:33
Indlæg: 1425
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Ah okay, I dont have that problem. :rock:


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 dec 2009, 14:31 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Tror jeg ikke ret mange har, men det giver en satans god street respect

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 dec 2009, 15:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
Supra MK4 skrev:
Tror jeg ikke ret mange har, men det giver en satans god street respect


Derfor man også skal have plexiglas og neonlys i bundkaret, så de seje gutter kan se det nede på tanken en mørk aften :lusket:

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jan 2010, 01:45 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Wankel skrev:
Nu spørger jeg lige lidt seriøst.
"Hvad går knife-edging ud på" ?


Hvis vi skal over i noget lidt mere seriøst, så skal vi til at snakke aerodynamik på krumptappen.

Ved første øjekast latterligt at spilde kræfter på.

Indtil man begynder at tænke på at krumptappen jo reelt ikke roterer i luft, men i en underlig mix af luft og olie der vejer noget HELT andet end luft, og har en HELT anden "viskositet".

Det kan feks på en traktortrækker nå et omfang hvor olien slet ikke returnerer til bundkarret men bliver hængende i luften inde i krumtaphuset.

Knifeedgeing er en bestemt måde at skærpe krumtappens kontravægte på, men begrebet bruges i flæng.

En krumtap med dårlig aerodynamik og højre rpm, uden kontrol af olieflowet retur til bundkarret kan slæbe flere kg olie med som dødvægt.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jan 2010, 14:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 mar 2005, 22:33
Indlæg: 1425
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
ok takker, tror jeg er ved at have fattet pointen :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jan 2010, 12:32 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jul 2006, 15:58
Indlæg: 315
HenrikGM skrev:
Wankel skrev:

Det kan feks på en traktortrækker nå et omfang hvor olien slet ikke returnerer til bundkarret men bliver hængende i luften inde i krumtaphuset.



Jep..Jeg har været vidne til at 15 litter motor olie blev hængende oppe i motoren....det er en V 10 motor med 4500 rpm. så krumbassen flytter noget olie...efter kontravægtene blev skærpet og blokken blev skummet op hist og pist blev olien i bundkaret...


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team