Knife edge krumptap.

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Wankel
Mester Medlem
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Kontakt:

#11 Indlæg af Wankel »

Ah okay, I dont have that problem. :rock:
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#12 Indlæg af K-FINN »

Tror jeg ikke ret mange har, men det giver en satans god street respect
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
needspeed
Mester Medlem
Indlæg: 786
Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Geografisk sted: Ribe

#13 Indlæg af needspeed »

Supra MK4 skrev:Tror jeg ikke ret mange har, men det giver en satans god street respect
Derfor man også skal have plexiglas og neonlys i bundkaret, så de seje gutter kan se det nede på tanken en mørk aften :lusket:
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#14 Indlæg af HenrikGM »

Wankel skrev:Nu spørger jeg lige lidt seriøst.
"Hvad går knife-edging ud på" ?
Hvis vi skal over i noget lidt mere seriøst, så skal vi til at snakke aerodynamik på krumptappen.

Ved første øjekast latterligt at spilde kræfter på.

Indtil man begynder at tænke på at krumptappen jo reelt ikke roterer i luft, men i en underlig mix af luft og olie der vejer noget HELT andet end luft, og har en HELT anden "viskositet".

Det kan feks på en traktortrækker nå et omfang hvor olien slet ikke returnerer til bundkarret men bliver hængende i luften inde i krumtaphuset.

Knifeedgeing er en bestemt måde at skærpe krumtappens kontravægte på, men begrebet bruges i flæng.

En krumtap med dårlig aerodynamik og højre rpm, uden kontrol af olieflowet retur til bundkarret kan slæbe flere kg olie med som dødvægt.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Wankel
Mester Medlem
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Kontakt:

#15 Indlæg af Wankel »

ok takker, tror jeg er ved at have fattet pointen :)
Andy
Senior Medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58

#16 Indlæg af Andy »

HenrikGM skrev:
Wankel skrev:
Det kan feks på en traktortrækker nå et omfang hvor olien slet ikke returnerer til bundkarret men bliver hængende i luften inde i krumtaphuset.
Jep..Jeg har været vidne til at 15 litter motor olie blev hængende oppe i motoren....det er en V 10 motor med 4500 rpm. så krumbassen flytter noget olie...efter kontravægtene blev skærpet og blokken blev skummet op hist og pist blev olien i bundkaret...
Besvar