luske skrev:
HenrikGM skrev:
Læg mærke til navnet. Ikke hr. hvemsomhelst i motorsammenhænge.
ja nu fatter jeg ingenting ?? skær lige ud i pap hr mortensen
MVH Luske
Willem Veldhuizen.
Hollandsk multikunstner, fra autoforretning til maskinfabrik, og eksportør af tuningsstumper til hele verden, deriblandt USA.
Hvad laver han?
Han var den første i europa med dielmotor ombygget til methanoldrift. Han har smadret RIGTIGT mange dele (navnet på køretøjet siger det hele!) igennem tiden.
Køretøjet er ikke fri for at være lidt spektakulær.
http://www.bitsnpieces.nl/
Det man så kan se og føle er det en smagsprøve på her:
http://www.bitsnpieces.nl/foto/herning2009/index.html
eller i videoform her:
http://artrapull.dk/Video/2009/oversigt.html find superstock klippet, og se 3minutter henne i videoen hvor han afliver 2 turbolader der hver især er større end noget der er set i streetrace/dragrace sammenhæng i DK.
Nu er han jo ikke den eneste der kan aflive en motor med et brag:
Ud med lortet når det ikke duer mere:
http://www.youtube.com/watch?v=EpU6-dtuP9s
og igen samme stunt:
http://www.youtube.com/watch?v=bpPX8R7Jle4
Sidste trend:
Snup en dieselmotor fra en lastbil. Helst en god stærk een!
Konverter skidtet til methanol, og brug den i modificeret!
Hvem havde nogensinde troet at en DAF kunne få 6cyl. bmw-lyd?
Well, snakkede med ham sidste år, meget interesaant gut!
Jeg mener det var 11mm han havde drejet af de originale stempler for at få kompressionen ned til 9:1. Efter dette vejede stempel+krydspind+plejlstand 8,5kg....(PR STYK)
Så han turde ikke køre mere end 4900rpm på motoren som max.
Toppen flowede 465CFM. (det er +2x på et rigtigt godt std personvognstopstykke).
De 3 turboladere hev trykket op på ca 4,5bar, og fortændingen stod omkring de 32-36grader lidt afhængigt af vejret.
Video af det fartøj her:
http://www.youtube.com/watch?v=o9i9tcMn1c4
Masser af billeder på nettet, også indenfor motoren.
Det er det vi bønder fiser til Herning hver år sidst i sommerferien for at se, høre, smage og føle.
Og vi er det igen iår!
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!