Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 dec 2024, 05:08

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 14 jan 2010, 00:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
ikke at jeg er sikker, men jeg vil tro at det har noget at gøre med traktortræk...

_________________
Brap brap brap...
Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jan 2010, 18:06 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Wankel skrev:
Herning er Jyllands NulHul.
Fyldt med bonderøve og studerende.


Tilgengæld huser byen et europamesterskab i verdens mest kraftfyldte motorsport gang på gang, år efter år.

:coffee:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jan 2010, 18:57 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
luske skrev:
HenrikGM skrev:
Læg mærke til navnet. Ikke hr. hvemsomhelst i motorsammenhænge.


ja nu fatter jeg ingenting ?? skær lige ud i pap hr mortensen :tooth:



MVH Luske


Willem Veldhuizen.

Hollandsk multikunstner, fra autoforretning til maskinfabrik, og eksportør af tuningsstumper til hele verden, deriblandt USA.

Hvad laver han?

Han var den første i europa med dielmotor ombygget til methanoldrift. Han har smadret RIGTIGT mange dele (navnet på køretøjet siger det hele!) igennem tiden.

Køretøjet er ikke fri for at være lidt spektakulær.
http://www.bitsnpieces.nl/

Det man så kan se og føle er det en smagsprøve på her: http://www.bitsnpieces.nl/foto/herning2009/index.html

eller i videoform her: http://artrapull.dk/Video/2009/oversigt.html find superstock klippet, og se 3minutter henne i videoen hvor han afliver 2 turbolader der hver især er større end noget der er set i streetrace/dragrace sammenhæng i DK.

Nu er han jo ikke den eneste der kan aflive en motor med et brag:
Ud med lortet når det ikke duer mere: http://www.youtube.com/watch?v=EpU6-dtuP9s
og igen samme stunt: http://www.youtube.com/watch?v=bpPX8R7Jle4

Sidste trend:
Snup en dieselmotor fra en lastbil. Helst en god stærk een!
Konverter skidtet til methanol, og brug den i modificeret!

Hvem havde nogensinde troet at en DAF kunne få 6cyl. bmw-lyd?

Well, snakkede med ham sidste år, meget interesaant gut!
Jeg mener det var 11mm han havde drejet af de originale stempler for at få kompressionen ned til 9:1. Efter dette vejede stempel+krydspind+plejlstand 8,5kg....(PR STYK)
Så han turde ikke køre mere end 4900rpm på motoren som max.
Toppen flowede 465CFM. (det er +2x på et rigtigt godt std personvognstopstykke).
De 3 turboladere hev trykket op på ca 4,5bar, og fortændingen stod omkring de 32-36grader lidt afhængigt af vejret.
Video af det fartøj her:
http://www.youtube.com/watch?v=o9i9tcMn1c4

Masser af billeder på nettet, også indenfor motoren.

Det er det vi bønder fiser til Herning hver år sidst i sommerferien for at se, høre, smage og føle. :rock:
Og vi er det igen iår!

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2010, 09:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
HenrikGM skrev:
eller i videoform her: http://artrapull.dk/Video/2009/oversigt.html find superstock klippet, og se 3minutter henne i videoen hvor han afliver 2 turbolader der hver især er større end noget der er set i streetrace/dragrace sammenhæng i DK.


Det var simpelthen priceless, da han afmonterede de to turboer. Sikke et skrald det gav :tooth: :lol:

Kan slet ikke vente til sommer.

/Carsten - Trofast gæst i Herning, hvert år til EC/DM.

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2010, 12:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
HenrikGM skrev:
luske skrev:
HenrikGM skrev:
Læg mærke til navnet. Ikke hr. hvemsomhelst i motorsammenhænge.


ja nu fatter jeg ingenting ?? skær lige ud i pap hr mortensen :tooth:



MVH Luske


Willem Veldhuizen.

Hollandsk multikunstner, fra autoforretning til maskinfabrik, og eksportør af tuningsstumper til hele verden, deriblandt USA.

Hvad laver han?

Han var den første i europa med dielmotor ombygget til methanoldrift. Han har smadret RIGTIGT mange dele (navnet på køretøjet siger det hele!) igennem tiden.

Køretøjet er ikke fri for at være lidt spektakulær.
http://www.bitsnpieces.nl/

Det man så kan se og føle er det en smagsprøve på her: http://www.bitsnpieces.nl/foto/herning2009/index.html

eller i videoform her: http://artrapull.dk/Video/2009/oversigt.html find superstock klippet, og se 3minutter henne i videoen hvor han afliver 2 turbolader der hver især er større end noget der er set i streetrace/dragrace sammenhæng i DK.

Nu er han jo ikke den eneste der kan aflive en motor med et brag:
Ud med lortet når det ikke duer mere: http://www.youtube.com/watch?v=EpU6-dtuP9s
og igen samme stunt: http://www.youtube.com/watch?v=bpPX8R7Jle4

Sidste trend:
Snup en dieselmotor fra en lastbil. Helst en god stærk een!
Konverter skidtet til methanol, og brug den i modificeret!

Hvem havde nogensinde troet at en DAF kunne få 6cyl. bmw-lyd?

Well, snakkede med ham sidste år, meget interesaant gut!
Jeg mener det var 11mm han havde drejet af de originale stempler for at få kompressionen ned til 9:1. Efter dette vejede stempel+krydspind+plejlstand 8,5kg....(PR STYK)
Så han turde ikke køre mere end 4900rpm på motoren som max.
Toppen flowede 465CFM. (det er +2x på et rigtigt godt std personvognstopstykke).
De 3 turboladere hev trykket op på ca 4,5bar, og fortændingen stod omkring de 32-36grader lidt afhængigt af vejret.
Video af det fartøj her:
http://www.youtube.com/watch?v=o9i9tcMn1c4

Masser af billeder på nettet, også indenfor motoren.

Det er det vi bønder fiser til Herning hver år sidst i sommerferien for at se, høre, smage og føle. :rock:
Og vi er det igen iår!


da jeg fik bladret lidt film igennem kunne jeg se jeg godt kendte traktoren , dog kun fra diverse blowups , så navnet passer jo meget godt til den , må dog erkende jeg intet kender til manden bag
men tak for den hurtige , dog fyldige gennemgang :rock:

MVH Luske


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 51 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team