Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 dec 2024, 10:48

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 05 jul 2009, 06:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
ja røret er mindre det er halv delen af wg areal det ville efter min mening ikke kunne betale sig at lave det støre da proppen ellers ville komme i wg. Helt sikkert ville det nok være bedre med fat ved alle cylindre med wg. Men trykket vil stadig falde over alle men nok mindre på de 2 hvor wg sider længste væk fra men der er stadig tryk over alle så trykket udlignes. men næste gang jeg tager manilfolden af svejser jeg lige 2 måle studse mere på så kan jeg da måle modtrykket på alle.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jul 2009, 07:35 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Lars PH skrev:
ja røret er mindre det er halv delen af wg areal det ville efter min mening ikke kunne betale sig at lave det støre da proppen ellers ville komme i wg. Helt sikkert ville det nok være bedre med fat ved alle cylindre med wg. Men trykket vil stadig falde over alle men nok mindre på de 2 hvor wg sider længste væk fra men der er stadig tryk over alle så trykket udlignes. men næste gang jeg tager manilfolden af svejser jeg lige 2 måle studse mere på så kan jeg da måle modtrykket på alle.


Var hele ideen med en WG ikke at den skulle fungere som en variabel prop der kan justere flowet udenom turbinen for at tøjle ladetrykket?

Nu har du et trangt rørstykke, som helt sikkert vil være proppen i systemet så snart WG åbner bare en lille smule, antageligt ca v. 2mm løft på WG. WG gør så kun det at den sørger for at "holde lukket" indtil der kommer tryk, hvorefter den åbner stort set momentant(da der kun er 2mm vandring at regulere på). Hvis det ikke er nok, hvad det antageligt ikke er hvis lidt af motorens potentiale kommer til udtryk, så stikker trykket af, kun reguleret af din snævre rørdiameters dimension.

Så word of caution: tjek at du kan styre ladetrykket med den manifold.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jul 2009, 09:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
ja den er halv delen af wg areal der for har jeg 2 rør så det bliver samme areal som wg. har så et rør på cyl 1og 4 og et på 2 og 3. men ind til nu har jeg et meget fint konstant tryk som ikke svinger mit problem er at min turbo er for stor så trykket kommer for sent. men kunne være sjovt men en mindre turbo for at se om den stadig kan holde et jævnt tryk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team