Lars PH skrev:
ja røret er mindre det er halv delen af wg areal det ville efter min mening ikke kunne betale sig at lave det støre da proppen ellers ville komme i wg. Helt sikkert ville det nok være bedre med fat ved alle cylindre med wg. Men trykket vil stadig falde over alle men nok mindre på de 2 hvor wg sider længste væk fra men der er stadig tryk over alle så trykket udlignes. men næste gang jeg tager manilfolden af svejser jeg lige 2 måle studse mere på så kan jeg da måle modtrykket på alle.
Var hele ideen med en WG ikke at den skulle fungere som en variabel prop der kan justere flowet udenom turbinen for at tøjle ladetrykket?
Nu har du et trangt rørstykke, som helt sikkert vil være proppen i systemet så snart WG åbner bare en lille smule, antageligt ca v. 2mm løft på WG. WG gør så kun det at den sørger for at "holde lukket" indtil der kommer tryk, hvorefter den åbner stort set momentant(da der kun er 2mm vandring at regulere på). Hvis det ikke er nok, hvad det antageligt ikke er hvis lidt af motorens potentiale kommer til udtryk, så stikker trykket af, kun reguleret af din snævre rørdiameters dimension.
Så word of caution: tjek at du kan styre ladetrykket med den manifold.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!