Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 06 jan 2025, 03:49

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Moderator

Var det nogen der tjekkede efter rust? Det er jo en gammel dame i kigger på der....

Skidevære med mekanikken, det kan altid laves, men rust er altid dyrt og besværligt.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Mester Medlem

HenrikGM skrev:
Lars PH skrev:
Skal ud at kikke på en gammel volvo fra 78 en 264 med en b21et motor. Det ene problem er vis jeg køber den hva siger loven til at der er denne type motor i. næste problem er at sælger siger at når bilen er varm går den ude/eller går meget dårlig. det kommer efter 5 km ca den skal så stå en time og kan køre igen den skulle køre meget fin når den er kold. Mit første gæt er at det er noget emd tændingen. Problemet skulle være kommet pludselig
Mvh Lars

Motoren har 155hk, og karrossen må køre med mindst 200, muligvist 220.

Så de kan bare pive.

Konverter til elektrisk sprøjt, når det mekaniske ikke virker. Det er bedst på sigt.
200hk skriver du... er det ikke lige det en 2jz motor har?

Titel:
Mester Medlem

jo kikkede efter rust og hva man sådan lige kunne se var der ikke noget men det kan jo snyde regner også med at jeg skal havde en hammer med næste gang og en kompretions tester for og se om kompresioen er væk på den ene cylinder eller hva der er galt

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
som henrik siger er motoren det mindste problem. jeg købte en rigtig fin b230fk år95 motor for 3500kr komplet!

så svære er volvo motore ikke at støve op til pæne priser! det er straks sværre at finde en ordenlig bil til ordenlige penge (jeg har fundet et abstrakt kompromis)..

Titel:
Mester Medlem

har du skippet ladaen til en volvo. Nej Synes faktisk bunden er meget fin har været rimelig efter den med en hammer i bunden og har intet kunne finde. Var også ude ved ophyggeren og undrede mig over hvor mage volvoer der holdte med indsprøjtnings manifold så det skal jeg lige havde hentet en dag sammen med en generator

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
skal vi ikke bare sige det bedste fra 2 verden'er ;) men pt. er der hvis gået finans krise i den... uden job er det ikke nemt at lave sjov..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time