Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 07:21

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 27 jan 2009, 22:19 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
http://www.turbomagazine.com/tech/0202t ... index.html

Rimeligt imponerende alligevel - ved godt at det er en 4.8'er - men stadig.... ca. 4 bars ladetryk :grin:

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jan 2009, 22:52 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Det må være nogle volsomme turbo'er siden de kan levere 2000hk, eller også et vildt stort NOS anlæg.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jan 2009, 01:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Wildert skrev:
http://www.turbomagazine.com/tech/0202tur_norwoods_racing_funnycar_integra/index.html

Rimeligt imponerende alligevel - ved godt at det er en 4.8'er - men stadig.... ca. 4 bars ladetryk :grin:

Imponerende og spændende læsning .. men selv om jeg gerne så en flerventilers ohv 4 cyl motor sparke de stødstangs anker motores "behind" .. så må jeg alligevel pointerer at der stadig er tale om en Nitro motor med en custom bygget blok på hele 4.8L .. og da en topfuel V8'er smider i omegenen af 8000 hk så er den halve effekt fra en halv topfuel motor ikke imponerende.. omend 4000 hk stadigt er mange hk så er BMEP nok tæt på det samme som dens V8 "storebror" ... faktisk så tror jeg ikke at topfuel V8'erne er i nærheden af 9.6L så den "lille" 4 cyl har stadigt et stykke vej før den er lige så hårdt stresset som V8'eren .. og den kan ikke engang rigtigt drage nytte af sit hitech.. og bedre flowende.. topstykke da motoren, på grund af sin rotations masse, næppe kan tage mange flere omdrejninger end "bådanker"-V8'eren

Ved disse effekter så vrides krumtappen ret meget og en R4 og V8 har en fordel frem for en R6 .. men er der nogen der kender til hvilke effekter der er hevet udaf e.g. en 3L 2jzgte på Nitro ?? jeg tvivler dog på at den har opnået effekter (BMEP) i samme klasse som ovenstående ...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jan 2009, 08:45 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
Indlæg: 323
Geografisk sted: kbh
http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=15381&highlight=

_________________
RS-


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 feb 2009, 16:01 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 13:13
Indlæg: 255
Geografisk sted: København
ae86 skrev:
men er der nogen der kender til hvilke effekter der er hevet udaf e.g. en 3L 2jzgte på Nitro ?? jeg tvivler dog på at den har opnået effekter (BMEP) i samme klasse som ovenstående ...


GAS auto i Australien har i hvert fald rundet 1600 heste på en 3.0 stock-block supra.. 2400 hvis den må bores! :rock:

_________________
-- If it has wheels, I can race it --


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team