Kenn E skrev:
skal den kunne styre. Den skal lave ca.550hk. Det ser ud til at ende med en MS, for alt andet er jo vildt dyrt i forhold til hvad man får.
Jeg tror der mangler noget af din første sætning....
Jeg vil dog anbefale dig at læse lidt mere op på hvad en motorstyring er inden du kaster dig ud i et sådanne eventyr... din bemærkning om at den skal lave ca.500hk skriger til himmelen om at du ikke aner hvad du er på vej ud i... og bare som en lille heads-up så laver motorstyringen ikke hk .. den er for så vidt ligeglad om det er 1.2 hk eller en 60.000hk motor der befinder sig i den anden ende ....
eneste krav er at den kan styre de dyser og tændspole(r) den skal kontrollerer... dvs at de befinder sig inden for boksens arbejdsområde ..
Ønsket mål for effekt på en given motor sætter, hvis ønsket er realistiske, nogenlunde brugbare rammer op for hvor meget luft og benzin der skal tilføres for at kunne realiserer projektet ... dvs at hvis motoren, evt ved hjælp at trykladning, kan efterkomme kravet til den givne mængde luft der skal bruges så er det op til dig at finde nogle dyser motorstyringen kan styre og som kan leverer den mængde brændstof (husk max 90% dutycycle) som ovenståend ønske om effekt kræver ... (regn altid worstcase senario ... dvs regn med at din motor er en drukkenbolt med et dårligt udnyttelse af brændstof og luft .. aka dårlig nyttevirkning ... Der er flere steder på nettet hvor man kan finde små tabeller der, inden for en træskolængde.. viser hvilken effekt en given dyse kan leverer benzin til ... hint hvis PF er PowerForum så er PP?? .. lad os bare sige at tampen brænder

)
Kriterier til en motorstyring kunne være at den skulle være i stand til at benytte så mange af bilens originale sensorer, dyser og spoler .... dvs nogle styrebokse kan ikke lide at arbejde med lav ohms-dyser og andre kan ikke uden ekstra boards eller anden modificering styre cop-tænding eller bredbånds lambda-sonde ... men at sige at den skal lave ca.500hk er ikke et brugbart krav