Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 07 jun 2025, 14:21

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 29 nov 2009, 23:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Kenn E skrev:
skal den kunne styre. Den skal lave ca.550hk. Det ser ud til at ende med en MS, for alt andet er jo vildt dyrt i forhold til hvad man får.


Jeg tror der mangler noget af din første sætning....
Jeg vil dog anbefale dig at læse lidt mere op på hvad en motorstyring er inden du kaster dig ud i et sådanne eventyr... din bemærkning om at den skal lave ca.500hk skriger til himmelen om at du ikke aner hvad du er på vej ud i... og bare som en lille heads-up så laver motorstyringen ikke hk .. den er for så vidt ligeglad om det er 1.2 hk eller en 60.000hk motor der befinder sig i den anden ende ....

eneste krav er at den kan styre de dyser og tændspole(r) den skal kontrollerer... dvs at de befinder sig inden for boksens arbejdsområde ..

Ønsket mål for effekt på en given motor sætter, hvis ønsket er realistiske, nogenlunde brugbare rammer op for hvor meget luft og benzin der skal tilføres for at kunne realiserer projektet ... dvs at hvis motoren, evt ved hjælp at trykladning, kan efterkomme kravet til den givne mængde luft der skal bruges så er det op til dig at finde nogle dyser motorstyringen kan styre og som kan leverer den mængde brændstof (husk max 90% dutycycle) som ovenståend ønske om effekt kræver ... (regn altid worstcase senario ... dvs regn med at din motor er en drukkenbolt med et dårligt udnyttelse af brændstof og luft .. aka dårlig nyttevirkning ... Der er flere steder på nettet hvor man kan finde små tabeller der, inden for en træskolængde.. viser hvilken effekt en given dyse kan leverer benzin til ... hint hvis PF er PowerForum så er PP?? .. lad os bare sige at tampen brænder :wink: )

Kriterier til en motorstyring kunne være at den skulle være i stand til at benytte så mange af bilens originale sensorer, dyser og spoler .... dvs nogle styrebokse kan ikke lide at arbejde med lav ohms-dyser og andre kan ikke uden ekstra boards eller anden modificering styre cop-tænding eller bredbånds lambda-sonde ... men at sige at den skal lave ca.500hk er ikke et brugbart krav


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel: Jo da
Indlæg: 30 nov 2009, 11:12 
Offline

Tilmeldt: 24 nov 2009, 20:46
Indlæg: 11
Hvis du nu læser godt efter, så står der BMW 3,0 Turbo i topfeltet :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 okt 2010, 09:18 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 257
Captain Slow skrev:
det billigste er nok en microsquirt fra kinamotor. hvis den kan klare din tænding.

men, ALFA og OMEGA er som Henrik siger, køb et sted hvor du føler du får den fornødne support,

uden den er det flintrende ligegyldigt hvilken boks du bruger.

og husk, ang. MS er der flere der selv laver pcb, og de roder sjældent gerne i andres opfindelser :reading:


microsquirt fra kinamotor?? please define? jeg skal nemlig til at samle dele til en cbr900rr projekt :D

_________________
Mvh
Morten
G1 Cab 2,1L 16v m. Megasquirt.


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 18 okt 2010, 19:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Minisquirt fra turbomotor

http://www.turbomotor.dk/contents/da/d11.html

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: ..
Indlæg: 18 okt 2010, 19:43 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 257
BANDIT skrev:

er jo lang fra det samme..

_________________
Mvh
Morten
G1 Cab 2,1L 16v m. Megasquirt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 okt 2010, 19:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Flere mc turbo der kører med megasquirt fra turbomotor, bla TEAM MATSORT..

Altså ikke minisquirt

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: ..
Indlæg: 18 okt 2010, 20:20 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Juel skrev:
BANDIT skrev:

er jo lang fra det samme..


Langt fra det samme som hvad

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: ..
Indlæg: 18 okt 2010, 20:28 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 257
BANDIT skrev:
Juel skrev:
BANDIT skrev:

er jo lang fra det samme..


Langt fra det samme som hvad


Som en microsquirt :) Gider ikke have en megasquirt siddende på min mc..

_________________
Mvh
Morten
G1 Cab 2,1L 16v m. Megasquirt.


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 18 okt 2010, 20:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Har du prøvet at scroll lidt ned på siden i linket :coffee:

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: ..
Indlæg: 18 okt 2010, 21:30 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 257
BANDIT skrev:
Har du prøvet at scroll lidt ned på siden i linket :coffee:


Ja, der er ingen microsquirt.. :coffee: :coffee: kun en minisquirt, og som jeg skrev ovenover: "er jo lang fra det samme.."
Jeg citerede jo på "det billigste er nok en microsquirt fra kinamotor. hvis den kan klare din tænding. "

Så jeg ved ikke rigtigt hvad du taler om?

_________________
Mvh
Morten
G1 Cab 2,1L 16v m. Megasquirt.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team