s@g skrev:
Men hvorfor vil du måle vakuum?? Du ska alligevel ikk regne med at få den til at køre mere end 8-10km/l.
Surt!
Min 1983 240Turbo går 9,6km/l for tiden, og det er med 310.000km på tælleren, så skulle pokker stå i at man ikke kan få en 1990 2liters sugemotor i en bil med en betydeligt bedre areodynamik til at gå bare lidt længere!
Vacuumet sammenlignet med omdrejningstallet er nu et ret godt mål for hvor økonomisk skidtet kan køres.
Det skal lige bemærkes at det er kæresten der kører de 9,6km/l. Jeg kører somregel en del mindre, men det er der vist en forklaring på
Jeg kan komme helt ned på 5.1km/l på strækningen sjælland-DTC vejle, men så er turboen også pæn varm at kigge på.
Hvad kører folk på literen herinde? (max/min)
Ikke hvad en evt kørecomputer siger, men hvad en tankfuld fortæller!
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!