Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 apr 2025, 20:27

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 13 mar 2004, 14:40 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 06 mar 2004, 22:45
Indlæg: 18
Hejsa..

Jeg har en sort boks i mit motorrum i venstre side som sidder på selve karossen, der er noget som ligner et scartstik i.. Hvad er det ?

Min bil er en 1990 Ford Sierra 2.0 DOHC (N8 motor)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 mar 2004, 16:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Indlæg: 621
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
N8 motor er den med karburator. Den boks du skriver om er motorstyringen af den elektroniske tænding. Styringen får nogle info fra en Speedsensor på krumtappen, motortemperatur samt vakuum i karburatoren. Disse signaler fortæller styringen hvordan motorens belastning er og denne sætter så tænding derefter.

Håber det ku hjælpe. 8)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 mar 2004, 16:47 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 06 mar 2004, 22:45
Indlæg: 18
okay, vil det sige:
Jeg vil gerne have vacuum-meter i bilen, da jeg kører mellem Aalborg og Haderslev, så kan jeg se om jeg skal lette foden lidt fra speederen... Er det noget jeg kan sætte på den box ? Eller skal det på andetsteds?

Kan man lave noget sjovt ved den boks ellers ? :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 mar 2004, 23:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Indlæg: 621
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Et T-stykke på en slange og så sku den være i vinkel. Der sidder en slange du kan bruge på indsugningsmanifoldet lige under karb., hvor den i øvrigt osse går op. Men hvorfor vil du måle vakuum?? Du ska alligevel ikk regne med at få den til at køre mere end 8-10km/l.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 mar 2004, 00:27 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
s@g skrev:
Men hvorfor vil du måle vakuum?? Du ska alligevel ikk regne med at få den til at køre mere end 8-10km/l.




Surt!
Min 1983 240Turbo går 9,6km/l for tiden, og det er med 310.000km på tælleren, så skulle pokker stå i at man ikke kan få en 1990 2liters sugemotor i en bil med en betydeligt bedre areodynamik til at gå bare lidt længere!

Vacuumet sammenlignet med omdrejningstallet er nu et ret godt mål for hvor økonomisk skidtet kan køres.

Det skal lige bemærkes at det er kæresten der kører de 9,6km/l. Jeg kører somregel en del mindre, men det er der vist en forklaring på 8)

Jeg kan komme helt ned på 5.1km/l på strækningen sjælland-DTC vejle, men så er turboen også pæn varm at kigge på.

Hvad kører folk på literen herinde? (max/min)
Ikke hvad en evt kørecomputer siger, men hvad en tankfuld fortæller!

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 mar 2004, 12:28 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
HenrikGM skrev:
Hvad kører folk på literen herinde? (max/min)
Ikke hvad en evt kørecomputer siger, men hvad en tankfuld fortæller!



127'eren køre ca. 1½-2 km/L når vi køre løb... :)

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 mar 2004, 12:56 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 177
Geografisk sted: Fynsland, Odense
Når jeg kører motorvej kan jeg få min Kadett e 1.3s op på ca 19km/l..
Men min Kadett c 2.0E, den går vel 6-8 km/l alt efter højrefoden :wink:

_________________
Mvh Kim
Den der ler sidst, tænker langsomt.
Nu med Kadett C Turbo!
[url=http://www.kwn.dk:1xpcy14e][img:1xpcy14e]http://www.kwn.dk/forum-banner.gif[/img:1xpcy14e][/url:1xpcy14e]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 mar 2004, 14:29 
jow jow skam... Jeg kører mellem 10 og 12,5 km/l cirka...
Undtaget om fredagen når det går stærkt :wink:
Jeg kører jo meget på motorvej, så kunne det være rart med sådan en fætter... :D


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 14 mar 2004, 14:33 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 06 mar 2004, 22:45
Indlæg: 18
hovsa glemte at logge mig ind :roll:
Men det er jo så i sierra'en...

hvad kan man ellers smide i en sierra når man er fattig soldat :lol:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 mar 2004, 15:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
8,1 km/l ved sidste tankning
9,2 km/l som det bedste
Og 4,8 km/l som det værste, men det var med en 2,8l V6 motor
Kører pt med en 2,3l turbo

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team