Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 apr 2025, 21:49

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: varme
Indlæg: 26 jan 2004, 20:12 
er der nogle af jer experter her ind der kan fortælle mig hvor temp måle normale skal stå på en escort fra 92 da min stort set ikke bliver varm når og det er ikke så fedt i de kolde tide her skal lige siges at min kun lige rykker sig meget lidt


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jan 2004, 20:32 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 jan 2004, 22:18
Indlæg: 148
Geografisk sted: Danmark
Måleren i instrumentbrættet skal op og stå ca i midten.
Prøv med en ny termostat hvis der er.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jan 2004, 20:35 
hcor mange grader skal den være på ?? og er det noget der er svært og skifte


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jan 2004, 00:18 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Hvis du ellers synes at du har varme nok i bilen, så er det bare temperaturføleren, som skal udskiftes.
Det er et almindeligt og kendt "problem", og er nemt klaret, hvis man er lidt fingersnild., og ellers har værktøjet i orden......

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jan 2004, 18:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
[quote="Transitfar"]så er det bare temperaturføleren, som skal udskiftes.
quote]

bare husk på når du køber en ny at de fås med forskellige modstande så du kan godt risikere at få en forkert så den viser bilen kogger (fuld udslag på uret)selv om den er helt iorden ude i motorummet......

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jan 2004, 00:12 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
@ Tinasmartin: Jeg går ud fra at escorten er med zetec-motor, og så er der kun éen føler at vælge imellem... :wink: .
Men det er rigtigt nok, at til cvh-maskinerne, og for den sags skyld også til Sierra´erne, var der 5-6 forskellige at vælge imellem.
De gange, vi var i tvivl gjorde vi bare den gamle ren, og valgte en ny med samme farvekode, så passede uret.

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jan 2004, 21:39 
har fået det til og virke det var bare termo staten der var færdig men tak for hjælpen :P


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jan 2004, 00:26 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Også et kendt problem, og ikke bare på Ford´erne.
Faktisk plejer vi at skifte begge dele, hvis vi kan overtale kunden til at betale for det......

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jan 2004, 16:33 
hej Transitfar kan du så fortælle mig hvorfor den tikker ikke volsom men man kan da høre det er det ikke selvjusterne ventiler ???? det er en 1,6 ombyttenings motor der er i har gået 105000 km


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jan 2004, 20:53 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Nu er der jo altid et eller andet, som tikker i en motor.
Er det en CVH (8 ventiler) eller en zetec-motor (16 ventiler), som du har i escort´en???
En "jævn" tikken, hvor man hørbart lige akkurat kan adskille de enkelte "tik", stammer typisk fra indsprøjtningsventilerne, og er helt normalt.
En hurtigere "tikken", som næsten flyder sammen, og ikke "kan adskilles" på samme måde som "indsprøjtningsventil-tikken", stammer fra ind- og udstødningsventilerne.
Derfor er der netop stor forskel på lydbilledet fra en CVH og fra en Zetec, pga. forskelligt ventil-antal.
Har du evt. mulighed for at lytte til en motor magen til din egen, og så lave en sammenligning????
Sluttelig er der den mis(!)lyd, som kun kommer éen gang pr. 2 motoromdrejning. Vi gamle (hej Christian :lol: ) kender den fx fra en udkørt Sierra, hvor en af ventilfølgerne var slidt i stykker. Denne smukke sound er en klassiker, lidt som et gammelt Beatles-hit.... :lol: :lol: .
Men jeg har dog også oplevet CVH-motorer, hvor knastakslen havde slidt hul :shock: i den hydrauliske ventilløfter.
Og begge spiller denne melodi: klak-klak-klak-klak-klak-.........

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team