varme

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
mre

varme

#1 Indlæg af mre »

er der nogle af jer experter her ind der kan fortælle mig hvor temp måle normale skal stå på en escort fra 92 da min stort set ikke bliver varm når og det er ikke så fedt i de kolde tide her skal lige siges at min kun lige rykker sig meget lidt
Brugeravatar
Thomas.
Medlem
Indlæg: 148
Tilmeldt: 16 jan 2004, 22:18
Geografisk sted: Danmark

#2 Indlæg af Thomas. »

Måleren i instrumentbrættet skal op og stå ca i midten.
Prøv med en ny termostat hvis der er.
mre

#3 Indlæg af mre »

hcor mange grader skal den være på ?? og er det noget der er svært og skifte
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#4 Indlæg af Transitfar »

Hvis du ellers synes at du har varme nok i bilen, så er det bare temperaturføleren, som skal udskiftes.
Det er et almindeligt og kendt "problem", og er nemt klaret, hvis man er lidt fingersnild., og ellers har værktøjet i orden......
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#5 Indlæg af mh »

[quote="Transitfar"]så er det bare temperaturføleren, som skal udskiftes.
quote]

bare husk på når du køber en ny at de fås med forskellige modstande så du kan godt risikere at få en forkert så den viser bilen kogger (fuld udslag på uret)selv om den er helt iorden ude i motorummet......
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#6 Indlæg af Transitfar »

@ Tinasmartin: Jeg går ud fra at escorten er med zetec-motor, og så er der kun éen føler at vælge imellem... :wink: .
Men det er rigtigt nok, at til cvh-maskinerne, og for den sags skyld også til Sierra´erne, var der 5-6 forskellige at vælge imellem.
De gange, vi var i tvivl gjorde vi bare den gamle ren, og valgte en ny med samme farvekode, så passede uret.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Gæst

#7 Indlæg af Gæst »

har fået det til og virke det var bare termo staten der var færdig men tak for hjælpen :P
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#8 Indlæg af Transitfar »

Også et kendt problem, og ikke bare på Ford´erne.
Faktisk plejer vi at skifte begge dele, hvis vi kan overtale kunden til at betale for det......
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
mre

#9 Indlæg af mre »

hej Transitfar kan du så fortælle mig hvorfor den tikker ikke volsom men man kan da høre det er det ikke selvjusterne ventiler ???? det er en 1,6 ombyttenings motor der er i har gået 105000 km
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#10 Indlæg af Transitfar »

Nu er der jo altid et eller andet, som tikker i en motor.
Er det en CVH (8 ventiler) eller en zetec-motor (16 ventiler), som du har i escort´en???
En "jævn" tikken, hvor man hørbart lige akkurat kan adskille de enkelte "tik", stammer typisk fra indsprøjtningsventilerne, og er helt normalt.
En hurtigere "tikken", som næsten flyder sammen, og ikke "kan adskilles" på samme måde som "indsprøjtningsventil-tikken", stammer fra ind- og udstødningsventilerne.
Derfor er der netop stor forskel på lydbilledet fra en CVH og fra en Zetec, pga. forskelligt ventil-antal.
Har du evt. mulighed for at lytte til en motor magen til din egen, og så lave en sammenligning????
Sluttelig er der den mis(!)lyd, som kun kommer éen gang pr. 2 motoromdrejning. Vi gamle (hej Christian :lol: ) kender den fx fra en udkørt Sierra, hvor en af ventilfølgerne var slidt i stykker. Denne smukke sound er en klassiker, lidt som et gammelt Beatles-hit.... :lol: :lol: .
Men jeg har dog også oplevet CVH-motorer, hvor knastakslen havde slidt hul :shock: i den hydrauliske ventilløfter.
Og begge spiller denne melodi: klak-klak-klak-klak-klak-.........
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Besvar