Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 23 apr 2025, 09:22

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 10 jan 2004, 17:20 
hejza er ny her på forumet. er der nogen der kan fortælle mig hvor man kan skaffe stumper til renovering af en turbo. det kan jo ikke passe at man ikke selv kan renovere sådan en en selv! så det vil jeg forsøge. er der eventuelt nogen der har prøvet det selv før eller har i alle valgt at lade proffesionelle til det! jeg er selv lige blevet uddanet mekker så jeg vil mene opgaven er mig mulig! Håber der er nogen der kan oplyse mig hvor henne man kan købe sådan noget, og eventuelt komme med nogle tips vedrørende turbo renovering! på forhånd tak

JYDEN


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jan 2004, 17:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
vil godt se hvordan du vil afbalancere den bag efter med små 200.000 omdrejninger

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jan 2004, 18:21 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
det er ikke nødvendig at afbalancere den HVIS du mærker den MEGET NØJAGTIG OP! ved godt der er mange der vil mene det ikke kan lade sig gøre, men det kan det! har set det flere gange!! MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jan 2004, 18:23 
hhvad mener du med afbalancering? hvorfor skal den det hvis det hele bliver udskiftet altså både aksel/trykskive/kompresserhjul/møtrik/trykleje +div pakninger, møtrikker flancer osv.. men hvad ved jeg :? det kan godt være du har ret men vil du ikke uddybe det med afballancerin nærmere, da jeg ikke lige kan se hvad der skule afbalanceres


MVH JYDEN


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jan 2004, 18:25 
lqs er det noget du har prøvet før? og hvordan blev resultatet? hvad er det man skal mærke op?

må godt nok indrømmer der er hurtig respons/svar her på dette forum :shock: det er TOPKLASSE :lol:


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jan 2004, 18:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
det JYDEN skriver om er jo en NY TURBO, med brugte huse! MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jan 2004, 18:26 
lqs er det noget du har prøvet før? og hvordan blev resultatet? hvad er det man skal mærke op?

må godt nok indrømmer der er hurtig respons/svar her på dette forum :shock: det er TOPKLASSE :lol:


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jan 2004, 18:31 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
JA det er noget jeg har prøvet. det er noget med at slå en streg på kompressorhjulet og på akselen/turbinehjulet før du skiller turbo ad. disse mærker skal så passe over for hinanden når du samler den igen, NØJAGTIG! resultat 12,02 MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jan 2004, 18:38 
resultat 12,02 hvad betyder det?


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jan 2004, 19:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
1/4 mile tid=12,02 MVH søren


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team